Artykuł:
Aromamarketing w hotelach
Napisany przez WP, dnia 2017-12-14 11:20:55
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, jaki wpływ mają na człowieka zapachy? Woń towarzyszy nam zawsze i wszędzie, natomiast nie zawsze zdajemy sobie sprawę z jej obecności. Zapachy oddziałują na ludzką podświadomość – mogą wprawić w dobry nastrój lub też wręcz odwrotnie – negatywnie wpłynąć na samopoczucie.
Zazwyczaj uciekamy z pomieszczenia czy przestrzeni, w których czuć fetor, a następnie źle zapamiętujemy brzydko pachnące miejsca. Niekiedy nawet słabo wyczuwalna woń chemikaliów, na którą nie zwracamy uwagi, może powodować bóle głowy, senność, a także dyskomfort.
W przypadku nieprzyjemnych zapachów działanie jest więc oczywiste – wywołują one w nas bardzo szybkie reakcje takie jak zniechęcenie, obrzydzenie i pogorszenie nastroju. Nieco inaczej sprawa ma się z ładnymi zapachami – na nie reagujemy instynktownie, nie zawsze zwracamy na uwagę na ich obecność, a jednak wprawiają nas w dobry humor. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku dostrzega się również silny związek zapachów ze wspomnieniami. Zapach na długo zapada nam w pamięć i wywołuje konkretne skojarzenia. Dlatego też powstał aromamarekting, który posługując się zapachem, pomaga w budowaniu wizerunku firmy i zwiększeniu zainteresowania wśród klientów. Moc zapachu wykorzystuje się również w hotelarstwie.
Relaks dla gości hotelowych
Marketing zapachowy jest niezwykle ważny w hotelach – niepożądane nuty zapachowe mogą bardzo szybko zniechęcić gości i zepsuć wypoczynek. Dlatego też prócz eleganckiego wystroju, funkcjonalnych i komfortowych mebli czy miłej obsługi, w hotelu należy zapewnić również przyjemny zapach. Aromamarketing pozwoli więc wywołać u gości uczucie relaksu, zadowolenia oraz po prostu wywoła dobre samopoczucie. Zazwyczaj stosuje się neutralizatory nieprzyjemnych zapachów, które pochłaniają niepożądany zapach i automatycznie rozprowadzają indywidualnie skomponowany aromat. O piękny zapach zadbać należy już przy wejściu – w pierwszej kolejności goście kierują się do recepcji, dlatego warto, aby tuż po przekroczeniu progu odczuli komfort. Oczywiste jest również, że aromat powinien unosić się w pokojach, ale bardzo często hotelarze zapominają o łazienkach – muszą one być higieniczne, czyste i świeże, dlatego przyjemny zapach jest w nich niezbędny.
Zapachy do hoteli to często lekkie nuty kwiatowe i delikatne cytrusowe o działaniu relaksacyjnym. Decydując się na aromatyzację pomieszczeń, najlepiej zwrócić się do specjalistycznej firmy, która pomoże dobrać idealną nutę zapachową oraz wyposaży obiekt w odpowiednią ilość aromadyfuzorów. Aromamarketing bazuje na naturalnych olejkach eterycznych, w rozpylanych zapachach nie ma więc alkoholu, substancji chemicznych, które mogą szkodzić zdrowiu. Ich formuły są opracowane tak, by były skuteczne, wydajne i bezpieczne.
Źródło: Aromaemka.pl - Zapachy do sklepów
Użyte tagi: aromamarketing, marketing, hotele, obiekty konferencyjne
Zobacz także:
- Top Hotel 2009: nominacje dla hoteli Qubus
- Bursztyn, Morze, Zamki i Solidarność promują Województwo Pomorskie na rynku turystyki biznesowej
- Trener zdrowia w hotelu
- GCB Press Release - Spotkanie miejskich biur convention w Warszawie
- Sushi i japońska whisky…? Połączenie pełne harmonii już do spróbowania w restauracji The Oriental w hotelu Sheraton Warsaw