Artykuł:
Deduplikacja
Napisany przez WP, dnia 2018-03-26 09:11:46
Deduplikacja to jeden ze sposobów, na zapewnienie wysokiej jakości baz adresowych. Polega ona na wyeliminowaniu powtarzających się w bazie wpisów, które mogły powstać z powodu różnej formy zapisu nazw lub błędów literowych. Dzięki temu firma unika wyższych kosztów związanych z działaniami marketingowymi oraz unika narzucania się klientom, poprzez wysłanie podwójnych ofert.
Zalety deduplikacji
Aktualna i kompletna baza danych leży u podstaw działalności każdej firmy. W celu poprawienia jakości zapisu danych powstały różne narzędzia, wśród których ogromne znaczenie ma deduplikacja. Dzięki wyeliminowaniu powtarzających się wpisów, firma może uniknąć wielu pomyłek i nieprzyjemności. Do podstawowych zalet deduplikacji należą:
- Dobra relacja z klientem. Unikanie błędów związanych z dublowaniem działań windykacyjnych, lub wysyłaniem kilkukrotnie tych samych ofert. Takie działania stawiają firmę w złym świetle i zapadają w pamięci klientów jako nachalne i niekompetentne.
- Unikanie dodatkowych kosztów związanych ze zwrotem paczek, które w wyniku pomyłki zostały dostarczone klientowi dwukrotnie.
Aby uniknąć powtarzających się wpisów można zamówić usługę deduplikacji http://dataquality.pl/standaryzacja-deduplikacja-czyli-zapewnic-wysoka-jakosc-danych-adresowych/, która wyeliminuje niepotrzebne pozycje. Dzięki temu zwiększymy jakość bazy danych, która bezpośrednio przełoży się na skuteczność podejmowanych przez nas działań.
Deduplikacja i inne sposoby na zwiększenie jakości danych
Oprócz deduplikacji istnieją również inne narzędzia, dzięki którym możemy poprawić jakość naszej bazy danych. W zależności od potrzeb możemy zdecydować się na standaryzację, weryfikację, wzbogacenie o dodatkowe informacje i geokodowanie. Dzięki standaryzacji uzyskamy jednolity zapis wszystkich danych oraz wyeliminujemy błędy w nazwach i numerach telefonów. Weryfikacja sprawdzi poprawność takich numerów jak NIP i PESEL oraz format numerów telefonów a geokodowanie przypisze do informacji o lokalizacji współrzędne geograficzne. Możemy również wzbogacić posiadaną bazę o dodatkowe informacje, na przykład brakujące kody pocztowe. Wszystkie te narzędzia pozwalają na skuteczne działania, które wymagają użycia danych adresowych. Ułatwiają zatem kontakt z klientem, pomagają uniknąć niepotrzebnych kosztów kampanii marketingowej, umożliwiają rzetelną analizę prowadzonych działań i lepsze planowanie w przyszłości. Dlatego oprócz deduplikacji warto rozważyć jeszcze inne sposoby na poprawę jakości danych, gdyż przekładają się one na zyski całej firmy.
Użyte tagi: deduplikacja, baza danych