Artykuł:
Gadżety firmowe na targi - jak zorganizować konkurs i zwrócić na siebie uwagę
Napisany przez LH, dnia 2018-06-07 10:51:32
Targi branżowe to niemal najważniejsze wydarzenia, które pozwalają na budowę świadomości klientów. Umożliwiają ocieplenie wizerunku firmy i zaprezentowanie swojej nowej oferty interesantom oraz wysłanie wiadomości konkurencji, że powinni mieć się na baczności.
Stoisko to miejsce od nawiązania pierwszego kontaktu. Odwiedzających jednak trzeba zainteresować, by zostali na dłużej i przyprowadzali również innych, którzy dzięki temu zapamiętają firmę z najlepszej strony, co może stanowić punkt wyjścia do nawiązania kontaktów handlowych, prezentacji oferty itp.
Pracownicy również powinni być widoczni i przygotowani do obsługi wszystkich zainteresowanych. Wyposażenie ich w koszulki i silikonowe opaski to podstawa, dzięki której każdy będzie wiedział, do kogo należy się zgłosić.
Konkursy z nagrodami
Nawet pozornie “sztywne” i spokojne targi, można rozweselić i dodać im koloru – wystarczy jedynie dobry pomysł na konkurs i możliwość wygrania atrakcyjnych nagród.
1. Nagrody pocieszenia
Zacznijmy od największej grupy startujących, czyli od osób, którym nie dopisało szczęście. Nie mogą oni przecież odejść z pustymi rękami, ponieważ poczują rozczarowanie i zwyczajnie do nas więcej nie wrócą, a logo firmy będzie kojarzone z przegraną.
Warto przygotować niewielki pakunek, w którym będą znajdować się m.in. takie gadżety reklamowe jak: okulary przeciwsłoneczne z nadrukiem, ołówki reklamowe i długopis z logo firmy.
2. Upominki za dobre odpowiedzi
Seriach pytań i dobrych odpowiedzi, nie może zostać niezauważona! Warto przygotować pytania związane z historią lub ofertą firmy, które będą zawarte w broszurach i rozdawanych katalogach – to zmusi potencjalnych klientów, by zapoznali się bliżej z ofertą i z pewnością jakiś detal zostanie przez nich zapamiętany!
Nagrody muszą być bardziej atrakcyjne, niż ma to miejsce w przypadku pocieszających zestawów. Warto rozważyć m.in. izolacyjne kubki, eleganckie parasole reklamowe z nadrukiem wysokiej jakości lub reklamowe koce polarowe
3. Zestawy za podium
W tym miejscu robi się poważnie! Nagrody dla gości stoiska w czasie eventu, muszą być przemyślane i atrakcyjne, by mogli oni czuć satysfakcję za wysiłek.
Zestaw gadżetów reklamowych, powinien posiadać naprawdę satysfakcjonującą ilość elementów i w jego skład mogą wchodzić dość neutralne akcesoria, które sprawdzą się w przypadku każdej firmy – niezależnie od profilu jej działalności i branży.
Doskonałą propozycją jest skompletowanie torebki, która będzie wyposażona w:
-
kubek ceramiczny z logo,
-
parasol,
-
okulary przeciwsłoneczne,
-
niewielki słodki dodatek (w czasie targów, nadal królują krówki, lecz można zamówić inne słodycze reklamowe).
4. Nagroda główna
Jeśli konkurs jest naprawdę trudny i zainteresowanie było na satysfakcjonującym poziomie, warto w tym miejscu pokusić się o coś lepszego, niż gadżety reklamowe z logo firmy. Bon na usługi lub produkty jest nagrodą, o którą nieraz warto walczyć.
Wiele zależy od typu wydarzenia, rynku, na którym działasz i klientów, o których walczysz. W przypadku usług premium warto zadbać i o gadżety premium takie jak markowe głośniki bluetooth (również z nadrukiem firmowym) lub bardzo praktyczne i popularne powerbanki.
Inspiracje na gadżety firmowe zaprezentowane w tym artykule pochodzą z OpenGift.pl: pomysłowe gadżety reklamowe
Użyte tagi: targi branżowe, konkurs