Artykuł:
Iluzja na konferencji? Czemu nie!
Napisany przez WP, dnia 2017-11-24 11:43:41
Konferencja, szkolenie, kongres czy jakikolwiek event firmowy wcale nie muszą być nudnym spotkaniem. Urozmaicenie takiego wydarzenia pokazami iluzji może być bardzo oryginalnym, a jednocześnie zapadającym w pamięć pomysłem.
Pokazy iluzji kojarzyć się mogą przede wszystkim z występami w telewizji. Czasem też można trafić na popisy magików na ulicy. Czasem też pojawiają się na festynach albo można ich zobaczyć na deskach teatrów czy w salach i scenach w różnych miastach. Z konferencjami czy szkoleniami raczej się ich nie kojarzy. Tymczasem mogą oni posłużyć nie tylko jako doskonały przerywnik i uatrakcyjnienie eventu, ale także ich działalność można doskonale wpleść w tematykę wydarzenia. Sztuka iluzji jest naprawdę elastyczną dziedziną, a w rękach kreatywnego magika można z nią zrobić naprawdę wiele fascynujących rzeczy.
Pomoc iluzjonisty może być szczególnie przydatna w przypadku imprez firmowych, wszelkiego rodzaju gal, uroczystości i konferencji, które wymagają przerywników artystycznych – lub artystycznego otwarcia. Iluzjonista doskonale sprawdzi się jako gwiazda wieczoru. Umili czas i rozrusza gości, dostarczając im atrakcyjnego przedstawienia pełnego emocji i zachwytu. Jak inaczej bowiem zareagować na sztuczki z kategorii dużej iluzji, kiedy to magik sprawia, iż – przykładowo – jego asystentka lewituje w powietrzu. Albo kiedy przecina się na scenie na pół lub gdy sprawia, że jakiś obiekt na scenie pojawia się lub znika. To nie są zresztą nowe sztuczki – już sto lat temu słynny Harry Houdini sprawił, że w londyńskim hipodromie zniknął… słoń. Z kolei trik ze strzelaniem do siebie i łapaniem kuli w zęby jest tak stary jak pistolety. Te sztuczki zawsze jednak wywołują spore wrażenie, bo człowiek lubi na moment zawiesić niewiarę i pragnie uwierzyć w rzeczy niemożliwe. Tacy już jesteśmy.
Występ niekoniecznie też musi mieć spektakularny przebieg, choć takie pokazy z pewnością najbardziej zapadają w pamięć. Może być bardziej kameralny – sztuczki karciane też zrobią wrażenie. Ponadto, magik nie musi wcale ograniczać się do występów artystycznych. Jego iluzje można przenieść między publiczność, między zgromadzonych, pozwalając na lepszą integrację między gośćmi. W ten sposób wszystkich połączą nie tylko merytoryczne kwestie związane z danym wydarzeniem, ale także emocje. Doświadczony magik zaangażuje w spektakl także publiczność, dając jej wrażenie uczestnictwa w czymś niezwykłym. Co więcej, popisy iluzjonisty można wpleść w charakter wydarzenia. Można je wykorzystać w marketingu, promocji, edukacji. Przykładowo, Marcin Muszyński, magik znany z programu Mam Talent, w swojej ofercie ma trik, w którym oderwana ludzka głowa opowiada o produkcie firmy i z którą można wchodzić w interakcje. Iluzjonista może również przeprowadzić szkolenie lub prezentację przy wykorzystaniu magicznych sztuczek. Więcej informacji można znaleźć na stronie artysty: www.marcinmuszynski.com/pokazy-na-imprezach-firmowych/. Magiczne triki dają naprawdę wiele możliwości. Potrzeba tylko dobrego iluzjonisty i równie dobrego pomysłu.
Oczywiście, iluzja to coś, co nie sprawdzi się na każdej konferencji czy szkoleniu – są takie wydarzenia, do których żaden występ artystyczny nie będzie pasować. Mimo to są też i takie dziedziny, w które wpasuje się on idealnie. Dlatego warto rozważyć wykorzystanie usług iluzjonisty na takim evencie. To będzie i zabawne, i kształcące doświadczenie, które pobudzi wyobraźnię i kreatywność każdego uczestnika.
Użyte tagi: iluzja, Marcin Muszyński, magia, magik, pokazy magiczne, pokazy iluzji, konferencje, imprezy firmowe, eventy