Artykuł:
Impreza integracyjna to przecież też rozrywka
Napisany przez www.e-konferencje.pl, dnia 2008-11-14 10:51:13
Imprezy integracyjne wiążą się z odpoczynkiem, relaksem i szaleństwem w gronie kolegów i koleżanek z pracy, mimo że dla firmy stanowią realne koszty.
Obecnie nikt już nie kwestionuje nakładów finansowych ponoszonych na szkolenia pracowników. Właściciele firm przyzwyczaili się do myśli, że tylko szeroko wyspecjalizowany personel, stale pogłębiający wiedzę może przyczynić się do sukcesu firmy, bądź jej utrzymania na rynku. Gorzej jest z zapewnieniem pracownikom form integracyjnych, scalających zespół, który to często musi efektywnie współpracować ze sobą, aby osiągnąć założony cel.
W pracy mamy do czynienia z różnymi ludźmi, jedni spontanicznie angażują się w sprawy służbowe, łatwo nawiązują kontakty, są mocno zmobilizowani do działania, po prostu wszędzie ich pełno. Są też tacy, którzy nie lubią ryzyka, nie wychylają się przed szereg, nie wykazują się pomysłowością, a jednak ich rzetelna i sumienna praca jest doceniana i szanowana. Mówimy pamiętać także o tym, że praktycznie w każdej firmie, w każdym zakładzie pracy, czy przedsiębiorstwie są też tacy, którzy potrafią „ślizgać się” miedzy obowiązkami pracowniczymi, na wszystko mają zawsze czas i tak na dobrą sprawę nigdy nie wiadomo, czy wywiązali się w pełni z zakresu swoich zadań, czy przypadkiem znowu ktoś ich nie wyręczył. Co dziwne najczęściej taka osoba jest ogólnie lubiana, traktowana jako dobry kompan, który skutecznie złagodzi codzienne stresy. Wszystkie niedociągnięcia są mu wybaczane, a na plan pierwszy wszyscy stawiają jego pogodne i niekonfliktowe usposobienie.
I chociaż wydaje się, że to ci piersi mają największe szanse na utrzymanie pracy, to jednak podczas realizowania dużych planów, każda z wymienionych przeze mnie osobowości przyda się praktycznie w równym stopniu, kwestia tylko tego – jak wyciągnąć na światło dzienne tylko najlepsze i najbardziej przydatne cechy charakteru poszczególnych pracowników?
Niewątpliwie przydatne są imprezy integracyjne, które mogą ale nie muszą być połączone ze szkoleniami. To właśnie podczas takich imprez ludzie mają szanse lepiej się poznać, nauczyć swoich reakcji na nowe sytuacje, bądź po prostu od nowa wyuczyć się określonych rozwiązań na dany problem. Obserwując innych, ale także i siebie można zdecydowanie łatwiej wyciągnąć wnioski odnośnie oceny własnych cech charakteru. To powoduje, że zaczynami analizować własną osobę, własne postępowanie i być może zdecydowanie szybciej skłaniamy się do zmian.
Imprezy integracyjne pomagają scalać grupę, po prostu są przydatne, warto pamiętać o tym, że koszt imprezy integracyjno-szkoleniowej jest kosztem podatkowym, jeżeli firma sfinansowała go ze środków obrotowych, a nie z funduszu socjalnego. Jednak ważny jest cel spotkania, warto zapoznać się przy tej okazji z interpretacji wydanej przez dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 17 października 2008 r. (nr IPPB[3/4]23-1218/08-4/MW) brzmi następująco: "W przypadku gdy wydatki poniesione zostały na zorganizowanie imprezy okolicznościowej oraz spotkań integracyjnych czy motywacyjnych mających na celu poprawę komunikacji wewnętrznej i motywacji do pracy poprzez zintegrowanie pracowników, budowanie zespołu, poprawę atmosfery pracy oraz ułatwienie ułożenia wzajemnych relacji między pracownikami i w efekcie poprawę efektywności pracy, a przez to zwiększenie przychodów osiąganych przez podatnika, to wówczas spełniają warunki, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, i mogą zostać zakwalifikowane do kosztów podatkowych. Jeśli jednak impreza integracyjna nie służy takiemu celowi, a spotkania pracowników mają charakter typowo rozrywkowy i konsumpcyjny, to w takim przypadku nie można uznać, iż poniesione wydatki mają związek z przychodem, wobec czego nie stanowią one kosztu uzyskania przychodów".
Podchodząc do planowania imprezy integracyjnej warto zastanowić się nad jej głównym zadaniem.
M-S-M
Użyte tagi: imprezy integracyjne, organizatorzy imprez, imprezy firmowe, imprezy, organizacja imprez, przemysł spotkań