Artykuł:
Jak zachowują się użytkownicy Google? 7 faktów, które warto poznać
Napisany przez LH, dnia 2018-09-07 09:47:17
Wyszukiwarka Google jest w Polsce najpopularniejsza. W Polsce korzysta z niej ponad 93 procent internautów (źródło: gs.statcounter.com – dane na lipiec 2018), dlatego firmy i sklepy internetowe stawiają na reklamę w Google. Dzięki niej znacząco zwiększa się zainteresowanie ich ofertą, a zyski rosną szybciej niż w przypadku stosowania innych form promocji. Oto 7 faktów na temat zachowania użytkowników Google, które wpływają na skuteczność reklamy w wyszukiwarce.
1. Nawet 60 miliardów wyszukiwań miesięcznie
Każdego dnia użytkownicy Google wykonują od 1,3 do 2 miliardów wyszukiwań, co daje nawet 60 miliardów wyszukiwań w skali miesiąca. Co minutę na całym świecie wyszukuje się do 1,4 miliona fraz, które prowadzą do sklepów internetowych i witryn różnych instytucji. Duże zainteresowanie wyszukiwarką sprawia, że reklama w Google może dotrzeć niemalże do wszystkich grup docelowych dla zróżnicowanych branż.
2. Proste zapytania, szybkie odpowiedzi
Przeciętne zapytanie w Google ma od 1 do 5 słów i jedynie 8 procent fraz ma formę pytania. Odpowiednie pozycjonowanie i dobranie fraz kluczowych sprawia, że użytkownicy Google szybko i bez wysiłku znajdują interesującą ich stronę lub ofertę.
3. Bezkonkurencyjna wyszukiwarka
W Polsce z Google korzysta ponad 93 procent internautów, natomiast udział wyszukiwarki w rynku światowym wynosi 76,10 procent. Jest to bezkonkurencyjny wynik, dlatego według http://www.newcreative.pl/ reklama w Google przynosi najwięcej korzyści.
4. Zmiana zapytania? Żaden kłopot!
Zmiana zapytania w Google zajmuje kilka sekund. Użytkownik może wpisać nową frazę bez konieczności wracania na stronę startową. Wyszukiwarka podpowiada również inne frazy, dzięki którym użytkownik może znaleźć interesujące go informacje.
5. Trafne wyszukiwania na początek
Zapytanie w Google pozwala szybko znaleźć odpowiednie informacje. Wyszukiwarka jako pierwsze przedstawia najtrafniejsze wyniki na określone zapytania, dzięki czemu użytkownik w ciągu kilku sekund znajduje treści, których poszukiwał.
6. Łatwy dostęp
Google jest wyszukiwarką, która działa na każdej przeglądarce internetowej oraz na urządzeniach mobilnych. Może z niej korzystać niemalże każdy użytkownik Internetu, dlatego reklama w Google obejmuje zasięgiem prawie wszystkie lokalizacje na świecie.
7. Grafika, mapa, tekst, film, czyli zróżnicowane treści
W Google wyszukuje się nie tylko treści, ale i filmy, grafiki i mapy. Zróżnicowane treści odpowiadają na potrzeby wielu użytkowników i oddziałują na nich wielokierunkowo, dając możliwość reklamowania się na wiele sposobów.