Artykuł:
Marketing internetowy dla obiektów – Jaki jest najskuteczniejszy ?
Napisany przez WP, dnia 2017-05-15 08:27:37
Mówi się coraz więcej na temat marketingu z wykorzystaniem medium internetu oraz witryny WWW. Jak to się przekłada na promocje np. usług hotelarskich oraz gastronomicznych, czy z tego skorzystać a jeżeli tak to na co warto zwrócić uwagę - na te pytania postaramy się odpowiedzieć w artykule poniżej. Zapraszamy!
Załóżmy hipotetycznie, że jesteśmy właścicielami nowo powstałego obiektu np. Hotel Kalisz. Hotel jest świeżo wybudowany i dosłownie dzień wcześniej miał uroczyste otwarcie. Informacja o nowym hotelu pojawiła się w regionalnych mediach tym samym sprawiając, że frekwencja na evencie była całkiem przyzwoita.
Zapełniliśmy sobie kilka pokoi, sala konferencyjna ma już pierwszą rezerwację a nasza restauracja jest przepełniona zadowolonymi Klientami.
Sprawiliśmy, że na najbliższe kilka dni nasz hotel będzie cieszył się powodzeniem, ale co dalej ? Więc zadajemy sobie pytanie, jak możemy utrzymać wysoką frekwencję Klientów na kolejne dni, miesiące, lata?
Marketing Internetowy, czy warto ?
Marketing internetowy może być źródłem dużej ilości potencjalny Klientów. Agencja interaktywna to dobry początek do uzyskania informacji - co właściwie jest dobre dla obiektu w celu zwiększenia sprzedaży. Warto zauważyć, że w obrębie działań promocyjnych posiadamy szeroki wachlarz możliwości dlatego rozmowa z agencją może nam wiele uzmysłowić. Najczęściej oferowanymi kanałami promocyjnymi są kampania Adwords, SEO, Social Media. Pytanie - który kanał będzie kanałem dedykowanym dla nas ?
Strona Internetowa to podstawa
Podczas kontaktu z konsultantem agencyjnym możemy dowiedzieć się, że oczywiście jest możliwość wypromowania naszego hotelu, ale z uwzględnieniem zmian na stronie. Wniosek jest dla nas prosty, zanim zaczniemy inwestować w szeroką rozumianą promocję zmieńmy stronę internetową na przyjazną dla użytkowników i dostosowaną do aktualnych standardów.
Przy stronie internetowej zwróćmy uwagę na:
- Przejrzystą i czytelną szatę graficzną
- Łatwy dostęp do rezerwacji lub kontaktu
- Szybkość ładowania serwisu
- RWD - Pamiętajmy, że nasz serwis powinien być dostępny na każdym urządzeniu.
Przechodzimy do promocji SEM oraz Social Media.
Posiadamy wizytówkę WWW na miarę naszego przedsięwzięcia. Każdy element strony został idealnie skrojony pod potrzeby naszego potencjalnego Klienta. Tak więc przyszedł czas na działania promujące a więc również działania SEM. SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych do którego zaliczamy takie kanały, jak Adwords PPC oraz SEO. Na rynku poza agencjami interaktywnymi, które najczęściej posiadają obszerną ofertę składającą się ze wszystkich elementów wymienionych powyżej, są również agencję specjalizujące się tylko w obszarze SEM lub nawet SEO. Jak informuje nas agencja z Poznania High Interactivity może zdarzyć się również sytuacja, że agencja interaktywna, która będzie naszym głównym partnerem biznesowym skorzysta z pomocy specjalistów SEO zaprzyjaźnionej firmy co oczywiście ma w sobie więcej plusów niż minusów.
Ważnym kanałem często rekomendowanych w zabiegach promujących jest również Social Media w tym najczęściej Facebook. Poza stałym umieszczaniem treści na naszej osi czasu warto również skorzystać z kampanii płatnej, która zazwyczaj nie wymaga dużego budżetu w porównaniu do PPC oraz SEO a może być dobrym uzupełnieniem naszych działań.
Reasumując
Marketing internetowy to rozwiązanie, które sprawdza się dla wielu przedsięwzięć. Przy wyborze agencji, która pozwoli wyróżnić nasz obiekt na tle konkurencji istotna jest wiedza oraz doświadczenie. Pamiętajmy, że portfolio nawet jeżeli nie jest powiązane z naszą branżą powinno informować o sukcesach marketingowych firmy SEM. Warto również zwrócić uwagę na referencję oraz staż istnienia na rynku.
Za pomoc w przygotowaniu materiału dziękujemy Agencji SEO High Interactivity
Użyte tagi: hotel w Kaliszu, hotele, hotele w Poznaniu