Artykuł:
Ogólnopolska Konferencja - Organizacje zbiorowego zarządu od kuchni - fakty i mity opłat dla ZAIKS, STOART, ZPAV
Napisany przez www.e-konferencje.pl, dnia 2011-01-11 10:37:11
Czy możliwa jest muzyka bez opłat? Dlaczego i na jakiej podstawie opłacam ZAIKS, STOART czy ZPAV? Czy można nie płacić? Czy dozwolony użytek wyłącza opłaty dla ZAIKS? Czy korzystając z muzyki internetowej trzeba płacić ZAIKS, STOART, ZPAV? Czy abonament radiowo- telewizyjny wyłącza opłaty dla stowarzyszeń artystów? Czy za licencje CC oraz Open Source też trzeba opłacać organizacjom zbiorowego zarządu? Jak to naprawdę jest z tymi opłatami- za co, kiedy i na jakiej podstawie trzeba płacić i czy istnieje możliwość publicznego odtwarzania muzyki bez opłat?
Czy możliwa jest muzyka bez opłat? Dlaczego i na jakiej podstawie opłacam ZAIKS, STOART czy ZPAV? Czy można nie płacić? Czy dozwolony użytek wyłącza opłaty dla ZAIKS? Czy korzystając z muzyki internetowej trzeba płacić ZAIKS, STOART, ZPAV? Czy abonament radiowo- telewizyjny wyłącza opłaty dla stowarzyszeń artystów? Czy za licencje CC oraz Open Source też trzeba opłacać organizacjom zbiorowego zarządu? Jak to naprawdę jest z tymi opłatami- za co, kiedy i na jakiej podstawie trzeba płacić i czy istnieje możliwość publicznego odtwarzania muzyki bez opłat?
Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytanie – Konferencja jest dla Ciebie! W prawie autorskim nic nie jest oczywiste!
Pretekstem do zorganizowania Konferencji jest próba obalenia mitów i półprawd wokół opłat dla stowarzyszeń zrzeszających twórców, artystów wykonawców czy producentów fono- i wideogramów. Podczas Konferencji poruszone będą najważniejsze zagadnienia z zakresu prawa do pobierania inkasa, możliwość zrzeczenie się pośrednictwa organizacji, wykorzystywania dozwolonego użytku oraz licencji Creative Commons przy publicznym odtwarzania muzyki.
Konferencja ma wymiar praktyczny – wszyscy prelegenci, z autopsji, znają problemy związane z publicznym odtwarzaniem muzyki, filmów czy gier. Dodatkowym atutem Konferencji jest zaproszenie prawników wszystkich trzech organizacji zbiorowego zarządu, którzy „od kuchni” opowiedzą dlaczego, na jakiej podstawie i kiedy należy wnosić opłaty z tytułu publicznego odtworzenie, nadania czy reemitowania.
W Konferencji wezmą również udział prawnicy prezentujący tzw. liberalne stanowisko w przedmiocie prawa autorskiego (m.in. Mec. Krzysztof Siewicz - pełnomocnik Creative Commons Polska, Mec. Monika Brzozowska – PD&B) przedstawiający zagadnienia dotyczące dozwolonego użytku publicznego i tzw. licencji CC oraz przedstawiciel Ministerstwa Kultury, który przedstawi zagadnienia dotyczące nadzoru nad stowarzyszeniami.
Warszawa, 15 luty 2011 r.
Organizacje zbiorowego zarządu „od kuchni” – fakty i mity opłat dla stowarzyszeń artystów, autorów i producentów.
Wszystko co chciałbyś wiedzieć a wstydzisz się zapytać
10.00 |
Organizacje zbiorowego zarządu – po co istnieją, kogo chronią, jak działają – wstęp do Konferencji Mec. Monika Brzozowska – adwokat, ekspert z zakresu prawa autorskiego, partner w kancelarii PD&B |
10.10
|
Jakich autorów i na jakiej podstawie chroni organizacja ZAIKS? W czasie prezentacji przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące pól ekspolatacji, na jakich działa ZAIKS, tabel wynagrodzeń jakimi się posługuje, możliwości ewentualnego negocjowanie cen, problematyki związane z autorami, którzy nie są członkami ZAIKS ani nie powierzyli praw w zarząd – jaka jest podstawa do pobierania inkasa? Jakie podmioty są uprawnione do wpłacania inkasa dla ZAIKS i w jakich przypadkach? Podczas wykładu zostanie również wskazana problematyka artystów zagranicznych, których chroni ZAIKS Mec. Anna Biernacka – radca prawny Stowarzyszenia Autorów ZAIKS |
11.00 |
Artyści wykonawcy i ich ochrona na przykładzie organizacji STOART – kiedy i na jakiej podstawie prawnej pobierane zostają tantiemy? W czasie wykładu przedstawione zostaną zagadnienia dotyczące pól ekspolatacji, na jakich działa STOART, tabel wynagrodzeń jakimi się posługuje, możliwości ewentualnego negocjowanie cen, problematyki związane z autorami, którzy nie są członkami STOART ani nie powierzyli praw w zarząd – jaka jest podstawa do pobierania tantiem? Jakie podmioty są uprawnione do wpłacania inkasa dla STOART i w jakich przypadkach? Podczas prezentacji zostanie również przedstawiona problematyka artystów wykonawców zagranicznych oraz możliwości rozpowszechniania ich artystycznych wykonań i wizerunków.
|
12.00 |
Ministerstwo Kultury a Organizacje zbiorowego zarządu – problematyka dzieł osieroconych, organizacja właściwa, komisja prawa autorskiego, nadzór nad organizacjami Mec. Dominik Skoczek – Dyrektor Departamentu Własności Intelektualnej i Mediów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
|
12.45 |
Lunch |
13.15 |
Fonogramy i videogramy – opłaty producenckie na podstawie Związku Producentów Audio- Video Problematyka opłat od działalności internetowej, kiedy i za co należy płacić, czym różnią się fonogramy od wideogramów Mec. Monika Brzozowska |
14.OO |
Dozwolony użytek prywatny i publiczny – czyli czy prawo pozwala nie płacić organizacjom zbiorowego zarządu? Podczas wystąpienia poruszone zostaną zagadnienia dotyczące dozwolonego użytku publicznego, w szczególności kwestie związane z pobieraniem opłat z tytułu publicznego słuchania radia, oglądania telewizji jak również organizowania imprez niebiletowanych czy kulturalnych – czy wówczas również trzeba płacić? Podczas wystąpienia poruszone zostaną kwestie dotyczące DJ –ów, organizowania imprez komercyjnych w tym np. imprezy masowej – koncertów, pikników itp., a także problematyka muzycznych royality free Mec. Monika Brzozowska – ekspert z zakresu prawa autorskiego i prawa nowych technologii, partner w Kancelarii PD&B
|
14.45 |
Konieczność pośrednictwa organizacji zbiorowego zarządu Umowy o produkcje reklam, filmów; problematyka filmów jako insertów do gazet – komu, dlaczego i na jakiej podstawie należy płacić – problematyka art. 70 prawa autorskiego. Droit de suite, przedruk fotografii reporterskich, publiczne nadawania i remitowanie a konieczność pośrednictwa OZZ W czasie prezentacji przedstawione zostaną również zagadnienie dotyczące prawnych możliwości zrzeczenia się prawa do wynagrodzenia przez podmioty uprawnione z tytułu tantiem jak również możliwości zrzeczenia się pośrednictwa organizacji zbiorowego zarządu. Mec. Paweł Derlikowski – ekspert z zakresu prawa autorskiego, partner w Kancelarii PD&B |
15.30. |
Licencje CC oraz ruch Open Source – czyli twórczość bez opłat Mec. Krzysztof Ssiewicz – Koordynator prawny Creative Commons Polska |
16.30 |
Podsumowanie Konferencji – Mec. Monika Brzozowska. Mec. Paweł Derlikowski |
17.00 |
Zakończenie Konferencji |
Cena Konferencji:
Instytucje kultury - 450 zł + VAT
Administracja publiczna – 550 zł +VAT
Firmy/osoby prywatne – 890 zł +VAT (PROMOCJA – do 16 stycznia – 690 zł +VAT)
Stawka VAT – 23 %
W cenie Konferencji:
- Bogate materiały szkoleniowe;
- Catering (specjalnie przygotowane menu) oraz przerwy kawowo – cistkowe;
- Pakiet atrakcyjnych bonów rabatowych
- „Bon Konferencyjny” – 10 % na każdą kolejną Konferencję;
- „Bon Śniadaniowy” – 10 % na nowatorskie i prestiżowe spotkania „Law&Breakfast”;
- „ Bon Romantyczny” - bon rabatowy na romantyczną kolację w Antich Cafee (www.antich.pl);bon „Pierwsza pomoc” – uczestnicy spotkania mają możliwość zadania pytania prelegentom już przed spotkaniem, wysyłając pytanie na kontakt@wirtualnakultura.pl. Każde wysłane pytanie zostanie zanalizowane podczas Konferencji;
- bon „Pierwsza pomoc” – uczestnicy spotkania mają możliwość zadania pytania prelegentom już przed spotkaniem, wysyłając pytanie na kontakt@wirtualnakultura.pl. Każde wysłane pytanie zostanie zanalizowane podczas Konferencji;
- bon „ Koło ratunkowe” – uczestnicy spotkania mogą w ciągu 2 tygodni od dnia spotkania zadawać partnerom merytorycznym Konferencji (partnerom z kancelarii PD&B) pytania dotyczące tematyki Konferencji;
- Certyfikaty uczestnictwa;
- Opiekę podczas spotkania
www.wirtualnakultura.pl
Użyte tagi: konferencja dla organizatorów imprez, konferencja, zaiks, stoart, zpav
Zobacz także:
- Rekordowa liczba konferencji w Gdańsku i Regionie
- Dobrze zorganizowana konferencja, czyli jak zainteresować uczestników
- Podsumowanie Konferencji oraz udziału IGLTA w targach Tour Salon 2008.
- Konferencja – Kariera Trenera
- Potencjał Marketingu Konferencyjnego „Jakie korzyści wynikają z udziału w konferencjach”