Artykuł:
PR manager i social media manager w hotelu
Napisany przez M-S-M, dnia 2014-02-18 12:30:57
W dzisiejszych czasach informacje łowimy w sieci, dlatego perfekcyjny PR manager hotelu powinien stale pogłębiać wiedzę o promocji obiektu w Internecie i najlepiej, gdy działania te podeprze o fachową wiedzę z zakresu tworzenia fanpage, blogów czy wiedzy o pozycjonowaniu serwisów, którym zamierza zlecić reklamę.
Obecnie ważne są nie tylko działania związane z kontaktami z mediami, ale również, a może przede wszystkim te budujące wizerunek marki w Internecie w social media oraz dotyczące współpracy z profesjonalnymi blogerami. Skuteczny social media manager hotelu ma pełne ręce roboty, bo i na Facebook`u zmienia się moda promocji marek i produktów. Kiedyś wystarczały zwykłe posty dodawane raz czy dwa razy dziennie na fanpage`u, dzisiaj muszą to być dopracowane infografiki, zdjęcia z humorem bądź te dotyczące realnego funkcjonowania obiektu. Do tego dochodzą filmiki przygotowywane na indywidualne kanały Youtube, a prezentujące aktualności czy możliwości organizacyjne obiektu/hotelu i oczywiście reklama sezonowa dla gazet, serwisów internetowych czy dla stacji radiowych i telewizyjnych. W dzisiejszych czasach nie bez znaczenia są pojawiające się opisy blogerów na najróżniejszych autorskich blogach podróżniczych czy specjalistycznych serwisach turystycznych, na których autor wspomina o noclegach w danym hotelu czy o serwowanych daniach. Obszar social media stał się tak ogromny, że osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada nie tylko za komercyjne i niekomercyjne wykorzystanie fanpage`u na FB, ale także za tworzenie postów i zdjęć dla Google+, Pinterest, Twitter`a i Instagram`u.
Wszyscy szukamy informacji o hotelach czy o touroperatorach w sieci dlatego nie może być takiej sytuacji, że właśnie na forach, portalach turystycznych i blogach brakuje wiadomości o naszym obiekcie. Nie bez znaczenia jest także to, że zainteresowanie informacjami zawartymi w sieci stale rośnie i jak podaje GRUPA365NET już w samym 2013 roku około 60% badanych internautów zadeklarowało, że śledzi swoje ulubione marki/firmy właśnie w Internecie po to, aby szybko zdobywać informacje o rabatach i sezonowych promocjach. Prawidłowość tą potwierdzają marketingowcy serwisu e-Konferencje.pl, którzy podkreślają, że praca nad wizerunkiem prezentowanych hoteli nierozerwalnie łączy się z tą dotyczącą promocji w mediach społecznościowych – bez tego nie ma współczesnej reklamy internetowej.
Umiejętne wykorzystanie tak zwanych społecznościówek, a także serwisów branżowych musi być oparte na wiedzy chociażby tej dotyczące poruszania się i wykorzystania ich wszystkich funkcjonalności. Przykładowo, jeśli mówimy o Facebooku, to warto wiedzieć, jak planować posty weekendowe, jak promować te posty oraz, jak przeprowadzać konkursy z nagrodami. Natomiast, jeśli planujemy dodatkowo wykupić reklamę w serwisach branżowych, to warto wiedzieć, jak serwis dociera do odbiorców, jakie narzędzia wykorzystuje we własnych strukturach i jakie funkcjonalności oferuje hotelarzom (np.; dodawanie ofert specjalnych, publikowanie kart rabatowych do pobrania na stronach serwisów, wysyłanie malingów wewnętrznych do klientów, publikowanie newsów – tego typu rozwiązania posiada serwis e-Konferencje.pl).
Działania promocyjne zawsze muszą być odpowiednio zaplanowane i najlepiej, gdy będą wykonane przez dobrze przeszkoloną osobę w tym temacie. Współczesny PR manager i social media manager to przedsiębiorca, który podejmuje trudne zadania, w których czas odgrywa decydującą rolę. Z pomocą przeszkolonych fachowców serwisu e-Konferencje.pl ten czas da się uchwycić by stworzyć skuteczną reklamę w internecie.
M-S-M
Użyte tagi: reklama dla hoteli, reklama dla ośrodków konferencyjnych, reklama internetowa dla obiektów konferencyjnych