Artykuł:
PRZEKSZTAŁCENIA W SPÓŁCE MPM PRODUCT – SZANSA NA EFEKTYWNĄ DYWERSYFIKACJĘ BIZNESOWĄ
Napisany przez Hotel Med.&Spa Villa Park, dnia 2011-10-24 11:31:30
W związku z nową strategią rozwoju Zarząd MPM Product sp. z o.o., ogłosił powstanie dwóch autonomicznych spółek: MPM agd S.A. oraz MPM Hotele Spa sp. z o.o. Utworzenie pierwszej z nich było konsekwencją wydzielenia ze struktur firmy pionów AGD i IT, następnie dotychczasowa spółka MPM Product zmieniła nazwę na MPM Hotele Spa sp. z o.o.
Dzięki przekształceniom MPM Product ma szansę na znaczne zwiększenie tempa rozwoju biznesowego. Zarząd przewiduje, że MPM Hotele Spa staną się jednym z kluczowych, graczy w branży turystyki zdrowotnej. Do tej pory kapitał MPM Hotele Spa wchodził w skład spółki MPM Product. Jak wskazuje jej zarząd, wyodrębnienie działu AGD i IT oraz włączenie pozostałych aktywów w skład MPM Hotele Spa jest koniecznym i konsekwentnym krokiem naprzód, w kierunku skutecznej dywersyfikacji biznesowej.
W wyniku przekształcenia, we wrześniu br. powstała spółka MPM Hotele Spa, która jeszcze pod szyldem MPM Product odniosła wiele sukcesów w branży turystyki zdrowotnej, szczególnie w segmencie health&beauty. Obecnie spółka jest właścicielem dwóch obiektów - Hotelu Med&Spa Villa Park w Ciechocinku oraz obiektu Głęboczek Vine Resort & Spa na Pojezierzu Brodnickim. Dotychczas kapitał MPM Hotele Spa należał do spółki MPM Product zajmującej się głównie produkcją i dystrybucją sprzętu AGD – posiadane przez nią obiekty turystyczne były traktowane jako inwestycja długoterminowa. Decyzja o powstaniu dwóch spółek jest ściśle powiązana z planami rozwoju MPM Produkt, z której została wydzielona spółka MPM agd S.A. Ruch ten miał na celu usprawnienie działalności handlowej – stanowiącej dotychczas bazę wzrostu marek ze stajni MPM.
Decyzję o utworzeniu odrębnej, autonomicznej firmy, aktywnej wyłącznie w branży turystycznej, tłumaczy Piotr Płochocki, prezes zarządów obu spółek: - Wydzielenie pionu AGD i IT oraz przekształcenie pozostałych aktywów spółki w MPM Hotele Spa było jedyną drogą, pozwalającą na dalszy rozwój obydwu podmiotów. Przede wszystkim pozwoliło to na przejrzyste, transparentne dokapitalizowanie zarówno MPM agd S.A. jak i MPM Hotele Spa sp. z o.o. Podział jest elementarną częścią naszych ambitnych planów wobec obu podmiotów.
Pod koniec lat 90. zarząd MPM podjął odważną decyzję o inwestycji w raczkujący jeszcze sektor turystyki health&beauty. Zawsze była to jednak działalność dodatkowa obok pierwotnej, jaką pozostawała produkcja i sprzedaż urządzeń AGD.
Plany rozwoju MPM agd S.A. są niezwykle ambitne. W najbliższej przyszłości firma planuje bardzo silne zwiększenie wolumenu sprzedaży na rodzimym rynku, przenosząc działalność na kolejny poziom oraz dodatkowo znacząco rozszerzy geograficzny obszar swojej działalności, intensyfikując działania sprzedażowe swoich artykułów na rynkach Europy Wschodniej i Południowej – na Białorusi, w Czarnogórze, Estonii, Litwie i Łotwie, Serbii, Słowacji oraz na Ukrainie i na Węgrzech.
- Zarówno kolejny etap rozwoju Spółki na rodzimym rynku, jak i plany wzmożonej aktywności na rynkach zagranicznych są oczywistą decyzją, stanowiącą naturalną drogę ewolucji MPM Product. Taki krok wymagał przede wszystkim dostosowania wewnętrznej struktury do podjęcia kolejnych wyzwań, zarówno w obszarach handlu, jak i turystyki – dodaje Piotr Płochocki.
Zarząd Spółki zadecydował o wdrożeniu starannie przygotowywanego rozwiązania, koniecznego dla dalszego, równoległego funkcjonowania firmy w dwóch kluczowych obszarach. MPM Product zostało podzielone – kapitał został rozdystrybuowany do dwóch autonomicznych podmiotów, przygotowanych do samodzielnego funkcjonowania. Dotychczasowa spółka MPM Product przyjęła nazwę MPM Hotele SPA sp. z o.o. Przewiduje się, że w perspektywie kilku lat znacznie wzmocni swą pozycję w branży turystyczno-leczniczej w Polsce. Z kolei wydzielona ze struktur firmy MPM agd S.A. będzie nadal zajmować się produkcją i dystrybucją artykułów gospodarstwa domowego .
Rozdzielenie kapitału MPM Product jest koniecznym krokiem, niezbędnym do dalszego szeroko rozumianego rozwoju Spółki. Pozwoli ono w dłuższej perspektywie na bardziej efektywne zarządzanie oraz przejrzyste dokapitalizowanie obu podmiotów. Zachowanie najwyższej transparentności jest jednym z kluczowych priorytetów Zarządu. Decyzja o rozdzieleniu wpisała się w realizację tego celu – osiągniecie ambitnych założeń związanych z rozwojem Spółki nie byłoby możliwe bez dokonania zmian w jej wewnętrznej strukturze.
- Nasza działalność handlowa w sektorze AGD oraz IT pozostała kluczowym elementem biznesu MPM. Świadczą o tym także przychody – wydzielona MPM Hotele Spa generowała jedynie 15% całościowego przychodu MPM Product. Wiemy, że dalsza koegzystencja spółek, które na przestrzeni lat stały się bardzo odrębne hamowałaby wzajemnie ich rozwój, a patrząc na dynamikę wzrostu widzimy, że potencjał obydwu podmiotów jest naprawdę ogromny – podsumowuje prezes Płochocki.
Dalszych informacji udziela biuro prasowe MPM Product:
Sebastian Stępak
Ciszewski PR
Tel: 533 633 020
e-mail: sstepak@publicrelations.pl
Konrad Krasnodębski
Dyrektor Marketingu
MPM agd S.A.
Tel: (22) 380-52-00
e-mail: kkrasnodebski@mpm.pl
Użyte tagi: Hotel Med&Spa Villa Park w Ciechocinku, Głęboczek Vine Resort & Spa na Pojezierzu Brodnick, Ciechocinek, Spa