Artykuł:
Skuteczne metody pozyskiwania klientów przez maila
Napisany przez WP, dnia 2018-08-31 08:37:19
Cold mailing konsekwentnie stanowi jeden z najlepszych sposobów pozyskiwania nowych klientów. Jego najważniejszą zaletą jest to, że zapewnia ogromny i szybki zwrot z inwestycji. Dzięki temu jest bardziej efektywny w generowaniu dochodu niż marketing bezpośredni, content marketing czy media społecznościowe. Dowiedz się, jak skutecznie pozyskiwać klientów dzięki mailingowi!
Pozyskiwanie klientów przez maila – dlaczego to działa?
Oto niektóre powody, dla których poczta e-mail nadal stanowi świetny sposób na pozyskanie klientów:
- Szeroki zasięg – w przeciwieństwie do mediów społecznościowych możesz dotrzeć do wszystkich osób ze swojej listy e-mailowej – podkreślają specjaliści z makesend.pl. Twój wpis na FB lub Twitterze pojawia się przez krótki czas, a następnie znika z głównej tablicy. Wiadomość e-mail czeka na odbiorcę, dopóki ten nie zapozna się z jej treścią.
- Podejście indywidualne – wysyłasz wiadomość bezpośrednio do czyjejś skrzynki odbiorczej. Może to wywołać rozmowę „w cztery oczy”. Budowanie prawdziwych relacji to pewny sposób na zdobycie większej liczby klientów.
- Pełna kontrola – posiadasz swoją listę e-mailową i masz pełną kontrolę nad wysyłanymi wiadomościami, w przeciwieństwie do mediów społecznościowych i kanałów reklamowych, w których jesteś zdany na politykę danej firmy.
Co zrobić, by pozyskać klientów?
Wbrew pozorom nie trzeba wiele, by potencjalny klient zainteresował się Twoim mailem i wszedł z Tobą w interakcję. I choć samodzielne stworzenie idealnego tekstu może wydać się niezwykle trudne i czasochłonne, to jednak nie jest niemożliwe. Co musisz zrobić?
1. Daj świetną treść
Zanim pomyślisz o sprzedaży, musisz wiedzieć, co tak właściwie chcesz przekazać. Możesz zacząć od zaoferowania krótkoterminowych korzyści, takich jak bezpłatny ebook, kod rabatowy itp., ale na tym nie poprzestawaj. Po tym, jak ktoś dołączy do listy e-mailowej, nadal udostępniaj mu ciekawe treści, do tego momentu, aż stanie się Twoim faktycznym klientem.
2. Zadawaj pytania
Jest jedna rzecz, o której wiele osób zapomina – poczta e-mail to kanał dwukierunkowy. Nie możesz więc stworzyć jedynie informacyjnej wiadomości, ona musi zachęcać do interakcji. Jednym ze sposobów, aby to się stało, jest zadawanie pytań. Najlepiej aby były proste i w naturalny sposób podtrzymywały rozmowę.
3. Zapewnij o korzyściach
Aby jakakolwiek metoda pozyskiwania klienta miała sens, musi być ona skupiona na korzyściach, jakie odbiorca może od Ciebie uzyskać. Nikt nie chce wejść w interakcję z obcą osobą, skoro nic na tym nie zyska. Musisz więc zaoferować w zamian coś, co będzie warte czasu poświęconego na przeczytanie maila.
Użyte tagi: pozyskiwanie klientów, mail, marketing internetowy, cold mailing