Artykuł:
Szkolenia z marketingu – jak podnieść kwalifikacje swoich pracowników?
Napisany przez eactive, dnia 2018-10-02 20:26:23
Dbanie o rozwój pracowników to podstawa w każdej firmie chcącej zatrudniać najlepszych specjalistów. Dla agencji SEO/SEM profesjonalne szkolenia z marketingu powinny być priorytetem. Zobacz w jaki sposób możesz zainwestować w wiedzę swoich pracowników dzięki organizacji szkoleń.
Szkolenia wewnętrzne
Prowadzenie szkoleń wewnątrz firmy to prosta i niewymagająca znacznych zasobów finansowych forma przekazywania wiedzy. Warto wykorzystać umiejętności bardziej doświadczonych pracowników w celu edukacji kolegów po fachu. Szkolenia wewnętrzne mogą przyjmować różną formę – bardziej teoretycznych wykładów czy też praktycznych warsztatów. W agencjach SEO/SEM niezwykle ważna jest organizacja szkoleń z marketingu internetowego. Aby takie działania były skuteczne, warto stworzyć cykl spotkań, podczas których stopniowo będą wprowadzane bardziej zaawansowane zagadnienia.
Wewnętrzne szkolenia z marketingu są tym bardziej ważne, iż często trudno znaleźć poza firmą specjalistów z odpowiednim doświadczeniem i pożądaną tematyką szkoleń dopasowaną do oczekiwań pracowników. Z tego powodu warto wykorzystać potencjał osób pracujących w naszej agencji. Dzięki możliwości prowadzenia szkoleń również Ci pracownicy będą w stanie rozwinąć umiejętności z zakresu public speaking czy autoprezentacji.
Szkolenia zewnętrzne
Aby podnieść kwalifikacje swoich pracowników, warto również zainwestować w zewnętrzne szkolenia z marketingu. Usługi szkoleniowe oferują zarówno profesjonalne agencje jak i freelancerzy czy eksperci z danej branży. Obecnie dostępne są różne formy szkoleń zewnętrznych m.in.:
-
konferencje,
-
warsztaty,
-
cykliczne kursy tematyczne,
-
webinary.
Z perspektywy agencji SEO/SEM bardzo ważne jest zapewnienie pracownikom profesjonalnego szkolenia z marketingu internetowego. Jest to możliwe m.in. dzięki prowadzonym przez Google kursom z kampanii reklamowych w internecie. Oprócz niekwestionowanej wartości merytorycznej, uczestnicy takich szkoleń otrzymują certyfikaty potwierdzające nowo zdobyte umiejętności. Bardzo dużą wartość mają również spotkania networkingowe, podczas których specjaliści z branży dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z pracownikami innych firm.
Szkolenia z marketingu i ich znaczenie dla Twojej firmy
Jeżeli sądzisz, że szkolenia z marketingu internetowego to wyłącznie inwestycja w wiedzę Twoich pracowników to jesteś w błędzie! Jedynie firmy posiadające w swoich szeregach prawdziwych specjalistów w danej dziedzinie są w stanie osiągnąć wysokie wyniki w branży. Nierzadko klienci poszukujący informacji o danej agencji SEO/SEM sprawdzają pracowników tej firmy, ich kwalifikacje oraz odbyte szkolenia z marketingu. W końcu zależy im na profesjonalnej obsłudze, a specjaliści certyfikowani przez Google to dla nich zapewnienie najwyższej jakości oferowanych usług.
Ponadto, pracownicy z wieloletnim stażem mogą również samodzielnie prowadzić szkolenia zewnętrzne bądź występować jako prelegenci na wydarzeniach branżowych. Takie działania z pewnością pozytywnie wpływają na kreowanie wizerunku firmy, a także na budowanie miana eksperta w swojej branży. Pamiętaj, szkolenia to nie tylko inwestycja w poszczególnych pracowników, ale także w dobro całej firmy.
Tekst został napisany we współpracy z firmą EACTIVE
Użyte tagi: szkolenia, marketing