Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Wdrożenie Chatbota w firmie

Napisany przez Malinowski Grzegorz, dnia 2019-09-27 11:26:00

Budowa Chatbota, jak i jego wdrożenie jest zagadnieniem złożonym, wymagającym zaplanowania wielu kwestii, pracy doświadczonych specjalistów, oraz oczywiście zaplecza technicznego.

Proces ten możemy podzielić na kilka etapów:

 

Analiza potrzeb firmy

Przygotowania do pracy z Chatbotem należy zacząć od określenia potrzeb firmy w kierunku ich automatyzacji. Najpopularniejsze potrzeby to zwiększenie wsparcia sprzedaży online, automatyzacja procesów biznesowych, pomoc w rekrutacji i przy udzielaniu informacji, czy obsługa czatów  zamiast utrzymywania tradycyjnych infolinii.

 

 

Określenie funkcjonalności dla Chatbota

Dobrze zaplanowane funkcjonalności, odpowiadające rzeczywistym potrzebom firmy stanowią klucz do sukcesu w zastosowaniu rozwiązania, jakim jest Chatbot. Decyzje, które podejmiemy na tym etapie będą wpływały na proces jego budowy, rozwoju oraz utrzymania naszego wirtualnego pomocnika. Trzeba zaplanować jego wydajność oraz szereg funkcjonalności.  

 

Wybieramy Chatbota i firmę, która go zbuduje

Obecnie na rynku dostępna jest coraz większa liczba rozwiązań służących  automatyzacji oraz szeroka baza firm dostarczających przeznaczone do tego celu oprogramowanie. Dopasowując oferty do naszej firmy musimy mieć już dobrze określone i zdefiniowane role, jakie ma spełniać w naszych procesach sztuczna inteligencja, optymalnie w rozbiciu na cele poszczególnych rozwiązań, powinniśmy też umieć określić formę zintegrowania Chatbota z pozostałymi systemami z których firma korzysta. Warto sprawdzić też możliwości jego zainstalowania.

Pamiętajmy również o budżecie, który powinien być przeznaczony na utrzymanie i rozwój takiego rozwiązania. Nie będzie to bowiem kwota jednorazowa.

 

Wybór platformy 

Ważnym krokiem jest  wybór odpowiedniego interfejsu Chatbota oraz platformy, na której będzie on działał. W przypadku strony www wygląd okienka oraz jego funkcjonalności zależą praktycznie od potrzeb firmy. Użytkownicy mogą korzystać np. jedynie  z przycisków szybkiej odpowiedzi lub też mieć możliwość wpisywania całego pytania.

 

Baza wiedzy planowanego Chatbota

Bazę Chatbota tworzy rozbudowany zbiór powiązanych ze sobą pytań i odpowiedzi.  Jej planowana wielkość wpłynie nie tylko na cenę, ale również na koszt utrzymania Chatbota. Ważne jest już na etapie planowania takiego wdrożenia, by wiedzieć, w jaki sposób Chatbot będzie zbierał i przetwarzał informacje.

 

 

Integracja Chatbota z firmowymi systemami

Jeśli mamy już Chatbota zaprogramowanego wedle naszych potrzeb, pora na jego integrację z pozostałymi systemami używanymi w firmie, w tym CRM, ERP czy też systemami Contact Center. Pamiętajmy, że po jego uruchomieniu należy stale analizować przeprowadzane przez niego rozmowy. Pomoże to wychwycić potencjalne błędy i uzupełnić jego bazę o dodatkowe pytania i odpowiedzi, gdy zajdzie taka konieczność.

źródło: https://www.mysocialseller.com

Użyte tagi: Chatbot, firma, faceboook, komunikacja

Zobacz także:

Obiekty konferencyjne | Sale konferencyjne | Artykuły i Poradniki | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.