1. Panie Dyrektorze, jak wygląda Państwa oferta konferencyjna? W jaki sposób zachęcacie do organizacji szkoleń lub konferencji właśnie w Hotelu Andersia? Czym odróżniacie się w tej kwestii od innych obiektów konferencyjnych w okolicy?
Posiadamy bogatą i kompleksową ofertę konferencyjną, w tym szeroki wachlarz pakietów np. konferencyjne połączone z usługami SPA, pobytowe z konferencjami i specjalnie dobranym menu, kalkulowane od osoby, gdzie klient może łatwo policzyć koszty danej osoby dla zaplanowanego przez siebie budżetu. Poza tym dysponujemy wysokiej jakości materiałami promocyjnymi, które informują w zasadzie o każdej opcji konferencyjnej i zachęcamy do łączenia różnych ofert, wykorzystując wszelkie usługi hotelowe. Wysoko wykwalifikowana i profesjonalna kadra działu sprzedaży w każdym przypadku stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta. Jesteśmy elastyczni co do oferty i cen, biorąc pod uwagę oczekiwania gościa i jego budżet. Na rynku poznańskim wyróżnia nas unikatowość, obszerne oraz wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt sale konferencyjne i bankietowe. Łączna powierzchnia konferencyjna może pomieścić do ok. 1000 gości. Na rynku wygrywamy też kompleksowością usług, w ofercie posiadamy zarówno noclegi, usługi konferencyjne, jak i SPA, fitness oraz dwie restauracje. Ogromną zaletą jest też niewątpliwie świetna lokalizacja hotelu w centrum miasta, blisko Starego Rynku, Targów Poznańskich oraz węzłów komunikacyjnych.
2. Jakich gości jest najwięcej? Turystów czy klientów biznesowych?
Nasz hotel to przede wszystkim nowoczesny hotel biznesowy i właśnie takich klientów mamy najwięcej. Stanowią oni ok. 85% wszystkich gości.
3. Na jakiego rodzaju wsparcie mogą liczyć firmy, których głównym profilem działalności jest tylko organizacja konferencji i szkoleń?
Takie firmy mogą liczyć przede wszystkim na preferencyjne warunki cenowe, jak i indywidualnie dopasowaną i wynegocjowaną ofertę współpracy. Ponieważ z takimi podmiotami planujemy współpracę długofalową, rozłożoną na lata, firmy te mogą liczyć na profesjonalnego, polecanego przez organizatorów konferencji partnera.
4. Czy utkwiła Panu w pamięci jakaś ciekawa konferencja lub wydarzenie kulturalne odbywające się w Hotelu Andersia? Może gościli Państwo jakieś gwiazdy sportu, muzyki, filmu lub polityki?
W hotelu gościliśmy bardzo wiele sław, gwiazd muzyki, sportu i polityki. Organizowaliśmy spektakularne imprezy z udziałem gości VIP typu Grand Opening Hotelu na 800 osób, event Martini Ferrari na 1200 osób, trzykrotnie imprezę Gran Turismo z najbardziej luksusowymi samochodami świata. Gościliśmy uczestników Konferencji Klimatycznej w 2008 roku, wielokrotnie sportowców z całego świata, m.in. podczas Poznan Porsche Open, mistrzostw kajakarskich, wioślarskich oraz drużyny piłkarskie. Jesteśmy organizatorem Balu Sportowca, Balu Piłkarza oraz wielu innych znaczących lokalnie, krajowo, jak i międzynarodowo wydarzeń.
5. Poznań jest jednym z gospodarzy Euro 2012 w piłce nożnej. Czy Hotel Andersia przygotował specjalną ofertę dla kibiców rezerwujących noclegi właśnie u Was?
Z organizatorami Euro 2012 IBB Andersia Hotel jako jeden z pierwszych podpisał umowę na noclegi oraz wynajem sal konferencyjnych. W związku z tym podczas Euro 2012 będziemy gościć zarówno organizatorów, jak i sportowców.
6. Jak Hotel Andersia wypada na tle zagranicznych obiektów?
IBB Andersia Hotel to najnowocześniejszy obiekt w Poznaniu i okolicy, a także flagowy hotel sieci IBB Hotels. Standardem, wyposażeniem, jak i poziomem obsługi w niczym nie ustępuje, a wręcz przewyższa swoich krajowych, jak i zagranicznych konkurentów, o czym wiemy od samych gości i o czym świadczą przyznane nam wyróżnienia i nagrody np. TOP HOTEL 2009, 2010, Expedia Award oraz godło Quality International.
7. Panie Dyrektorze, czy goście oprócz noclegów, sal konferencyjnych pytają także o dodatkowe atrakcje? Co Hotel Andersia może im zaproponować?
Hotel proponuje szeroką ofertę usług poza noclegami i organizacją konferencji. Wspaniała międzynarodowa kuchnia w dwóch restauracjach Flavoria i Mosaica, wyśmienite drinki i koktajle w lobby barze zaspokoją gusta smakoszy, a bogaty wachlarz rytuałów piękna w SPA, relaks w części wellness z basenem, saunami, jacuzzi oraz salą fitness pozwolą odpocząć i odzyskać harmonię ducha i ciała. Dzieci zapraszamy do Pokoju Zabaw.
8. Czy macie plany na przyszłość związane z nowymi inwestycjami, atrakcjami, itd.?
W hotelu nieustannie zachodzą zmiany i wprowadzane są nowe oferty, atrakcje oraz udogodnienia dla gości. W najbliższym czasie planujemy wprowadzić nowe Business Center wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt oraz jako liderzy w tego typu rozwiązaniu – przekazywanie gościom faktur VAT w wersji elektronicznej, pokazując je wcześniej na ekranie I-pada. Ten nowatorski pomysł ma na celu zarówno przyspieszenie procedury wystawienia faktur, jak i dbanie o środowisko naturalne, jako, że znacznie ograniczone zostaną wydruki faktur papierowych, zużycie kopert, jak i koszty samej wysyłki.
9. Z jakich form reklamy korzystali/korzystają Państwo dotychczas? Czy reklamują Państwo Hotel Andersia za granicą?
Promocja hotelu odbywa się na wielu szczeblach i poprzez różnorodne kanały. Promujemy hotel zarówno w mediach: magazynach, czasopismach, radiu, telewizji, Internecie, podczas eventów, imprez, koncertów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, które wspieramy jako sponsorzy, jak i w sprzedaży bezpośredniej. W zależności od oferty, dobierane są odpowiednie kanały promocji. Hotel promowany jest też za granicą, szczególnie nasza oferta dla biur podróży, pakiety pobytowe ze SPA, jak i popularne ostatnio polskie wesela.
10. Dlaczego warto wybrać właśnie wasz obiekt? Posiadacie wiele atrakcji, może Pan opisać kilka z nich?
Posiadamy bardzo szeroką ofertę zarówno dla gości biznesowych, grup turystycznych, jak i rodzin z dziećmi, par, czy grup przyjaciół. Gościom polecamy pakiety SPA łączące w sobie mnóstwo atrakcji typu beauty, pakiety familijne, dla przyjaciółek „Moda, Uroda i Damskie plotki”, dla par „Romantyczny Weekend we dwoje” i oraz nasz najnowszy hit „Kobieta zmienną jest…” – wspaniały, 4-dniowy pakiet zapewniający całkowitą metamorfozę, w którego skład wchodzi m.in. porada wizażysty, fryzjera, stylisty oraz cała gama zabiegów SPA.
Dziękujemy za rozmowę.
Wywiad przeprowadził Krzysztof Janik
Zakaz powielania całości lub fragmentów tekstu.