Turystyka motywacyjna – o tym warto ciągle pamiętać

Seminaria poświęcone wyjazdom motywacyjnym to stały element targów Tour Salon w Poznaniu. Organizatorzy zaprosili kluczowych ekspertów w dziedzinie kreowania wizerunku medialnego turystyki biznesowej, którzy to przekazali cenne uwagi będące kluczem do sukcesu turystyki motywacyjnej. Przeanalizujmy jeszcze raz najważniejsze punkty tego wykładu.

Analizę pierwszej prezentacji pt.: „Świat podroży motywacyjnych – mity i rzeczywistość” wygłosił Tasso Pappas, były prezydent The Society of Incentive Travel Executives, który skupił  się głównie na podstawowej charakterystyce turystyki motywacyjnej oraz przestrzeni, w jakiej poruszają  się organizatorzy z nią związani. Szczególną uwagę  zwrócił na motywowanie pracowników, czyli przede wszystkim na wynagrodzenia finansowe, podarunki czy też właśnie wycieczki i podróże.

 

Nicola Chater, prezydent oddziału  SITE w Wielkiej Brytanii, poruszyła tematykę o najczęściej wybieranych miejscach  w trendach w podróży motywacyjnych i o perspektywach rozwoju branży. Pokazała gdzie aktualnie firmy organizujące wyjazdy motywacyjne wybierają się na szkolenia, konferencje czy spotkania motywacyjne. Wymieniła takie kierunki jak RPA oraz Mauritius, a do grona krajów często odwiedzanych zaliczyła Wietnam, Zimbabwe, Chorwacje i Polskę. Tak więc widać z tego, że organizatorzy wyjazdów motywacyjnych skłonni są odwiedzać miejsca powszechnie uznawane za niebezpieczne, biedne lub też takie, które dopiero są w trakcie budowania swojego wizerunku na arenie międzynarodowej . Nicola Charter wspomniała także o tym, iż podróże motywacyjne nie muszą być wcale długie albo organizowane dla całej organizacji czy firmy. Wręcz powinny być częstsze, w mniejszym gronie i nie muszą trwać długo.

 

Podsumowanie spotkania przeprowadziła Lesley Maltman, dyrektor MCI Belfast w którym przypomniała o kluczowym elemencie powodzenia turystyki biznesowej czyli o dobrej reklamie. Branże zajmujące się turystyką w szerokim tego słowa znaczeniu powinny stale promować swój region nie tylko w ujęciu wyeksponowania walorów swoich miast pod kątem krajobrazu czy historii, ale także pod kątem organizowania konferencji, seminariów czy imprez integracyjnych.

 

 

Źródło: MICE Poland „Świat podróży motywacyjnych – mity i rzeczywistość”, Tour Salon

M-S-M 

Końska Dolina to malowniczy obiekt położony w sercu Beskidu Niskiego, tuż przy granicy ze Słowacją. Oferuje ponad 400 hektarów pięknych terenów, idealnych na rodzinny wypoczynek, firmowe wyjazdy i integrację. Znajdujące się tutaj nowoczesne sale konferencyjne, wyposażone w zaawansowany sprzęt multimedialny i szybkie Wi-Fi, tworzą komfortowe warunki do spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń. Końska Dolina zapewnia również różnorodne atrakcje, jak wycieczki konne i pikniki, które sprzyjają budowaniu relacji i inspirują.

Ośrodek STARY MŁYN to Hotel Młynarz, zespół komfortowych, całorocznych domków, Karczma Młynarzówka i sale konferencyjne. Stary Młyn położony jest w malowniczym, zielonym rozlewisku Prosny, na skraju historycznej miejscowości Bolesławiec k. Wieruszowa - osady założonej w 1266 roku przez Księcia Kaliskiego Bolesława Pobożnego.

Niezależnie od pory roku Karpacz zapewnia idealne warunki do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń i aktywności outdoorowych. Lato to czas górskich wędrówek karkonoskimi szlakami, zima – integracja na stoku na dwóch lub jednej desce.