Hotelowe inwestycje parkingowe

Miejsca parkingowe stanowią tylko ok. 32% powierzchni całkowitej parkingu wykonanego w tradycyjnej technologii budowli naziemnych lub podziemnych. Koszt miejsca parkingowego bardzo często przekracza wartość zaparkowanego na nim samochodu.

Jak wynika z analizy projektów budowlanych przeprowadzonej przez krakowska firmę specjalizującą się w projektowaniu i realizacji inwestycji parkingowych, miejsca parkingowe stanowią zaledwie 1/3 powierzchni całkowitej parkingu wykonanego w tradycyjnej technologii budowli naziemnych lub podziemnych. Kilkukrotne, a nawet kilkunastokrotne zwiększenie liczby miejsc parkingowych na tej samej powierzchni inwestycji umożliwia zastosowanie coraz popularniejszych systemów platform parkingowych.

– To coraz bardziej popularne rozwiązanie, wręcz konieczne tam, gdzie dynamicznie rosnąca liczba samochodów przekroczyła założenia urbanistyczne projektowanych przed laty osiedli i centrów miast – mówi Iwo Nowina Konopka, architekt specjalizujący się w projektowaniu i realizacji systemów parkingów platformowych. Jego zdaniem, technologia ta może być sposobem na skuteczne rozwiązanie problemu deficytu miejsc parkingowych, przed którym stoi dzisiaj wiele polskich miast i wspólnot osiedlowych. Dodaje, że obok niezwykłej efektywności liczby miejsc parkingowych, jakie można stworzyć na niewielkiej powierzchni, za inwestycjami tego typu przemawia rachunek ekonomiczny.

– Rosnąca wartość nieruchomości sprawia, że koszt gruntu, na którym inwestor zamierza wybudować miejsce parkingowe, często znacznie przekracza… wartość samochodu, który ma być na nim zaparkowany – mówi Nowina Konopka. Budowa tradycyjnego parkingu wielopoziomowego oznacza również konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na konstrukcję klatek schodowych lub wind, a w przypadku obiektów wbudowanych w strukturę budynku mieszkalnego lub biurowego wyposażenie w energochłonne urządzenia wentylacyjne i oświetlenie, wszelkiego rodzaju czujniki, monitoring etc.

Parkingi automatyczne, będące najbardziej zaawansowaną technologicznie odmianą platformowych systemów parkingowych, są coraz częściej stosowane jako rozwiązania zapewniające publiczne miejsca parkingowe w dużych aglomeracjach. Choć pierwsze obiekty tego typu powały już na początku XX wieku we Francji i w Stanach Zjednoczonych, dopiero teraz – w dobie katastrofalnego deficytu miejsc parkingowych i świadomości zagrożeń ekologicznych – przeżywają prawdziwy renesans. Przykładem może być oddany do użytku w r. 2010 parking posiadający certyfikat ekologiczny Leed w Chicago czy nowoczesny sterowany komputerowo automat parkingowy na pojazdów w centrum Kopenhagi. Wiedeń może poszczycić się aż siedmioma takimi instalacjami zawierającymi od 120 do 340 miejsc parkingowych. Parkingi automatyczne
powstały m.in. w centrum Budapesztu [404 miejsca parkingowe], Lizbony, Monachium, Berlina, Salonik. W tym roku w zabytkowym centrum Krakowa oddano do użytku pierwszy prywatny parking automatyczny. Bez ingerencji w strukturę zabytkowej kamienicy udało się stworzyć kilkanaście hotelowych miejsc parkingowych. Jak oceniają projektanci, bez zastosowania platform inwestor miałby do dyspozycji tylko jeden garaż o powierzchni 3 x 5,5 metra.


Więcej informacji: www.nowinakonopka.com


Jesteśmy idealnym miejscem na odpoczynek podczas podróży służbowych dla biznesmenów, handlowców a także świetnym punktem wypadowym w czasie prywatnych wizyt w Łodzi dla osób ceniących spokój i ciszę.Nowocześnie wyposażony i profesjonalnie przygotowany M HOTEL, z sympatyczną i pomocną obsługą, łączący w sobie współczesność i duszę.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.