Podczas spotkania PCB podzieliło się z uczestnikami informacją o swoich działaniach w 2012r. Będzie to m.in. kontynuacja Programu Honorowych Ambasadorów Kongresów Polskich, wydawanie raportu dot. badań statycznych, udział w targach przemysłu spotkań, organizacja fam trips. W przyszłym roku jeden z fam trips odbędzie się w Gdańsku i Regionie. PCB zaprosi 8 meeting plannerów z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji w celu zaprezentowania im możliwości konferencyjnych i ofert Incentives oraz zachęcenia do wyboru Gdańska i regionu na organizację ich kolejnego spotkania.
W 2012r. Poland Convention Bureau rozpocznie również system certyfikacji dla Miejskich i Regionalnych Convention Bureaux.
Spotkanie uatrakcyjniło charyzmatyczne wystąpienie prof. Bogusława Buszewskiego, Kierownika Katedry Chemii Środowiska i Bioanalityki z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, który podzielił się z uczestnikami doświadczeniami w organizowaniu i sprowadzaniu konferencji do Torunia. Kolejny organizowany przez niego kongres to 29 Międzynarodowe Sympozjum Chromatograficzne 9-13 września 2012r.
Ostatnie ze spotkań miejskich convention bureaux w 2011 roku, zostało zorganizowane przez Poland Convention Bureau oraz Copernicus Convention Bureau of Toruń. Kolejne odbędzie się 15 marca 2012r. w Warszawie.
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA – największego stowarzyszenia w branży.
Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna “Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).