Delegacje będą napędzać branżę turystyczną w 2012

Firma "Deloitte" opublikowała raport "Podróże służbowe w 2012 - Business Travels Survey". Badania zostały przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.

Wyniki podzielono zarówno pod względem kategorii wiekowych respondentów, jak i obszarów zainteresowania. Część raportu wskazuje na szanse w branży hotelowej, druga poświęcona jest lotom międzynarodowym.

Firma “Deloitte” opublikowała raport “Podróże służbowe w 2012 – Business Travels Survey”. Badania zostały przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku. Wyniki podzielono zarówno pod względem kategorii wiekowych respondentów, jak i obszarów zainteresowania. Część raportu wskazuje na szanse w branży hotelowej, druga poświęcona jest lotom międzynarodowym.

Główne tezy raportu nt. delegacji:
– Liczba podróży służbowych w nadchodzącym roku utrzyma się na tym samym poziomie co w roku 2011

– Osoby młode (18-44 lat) uważają, że będą podróżować częściej niż w 2011
– Kryzys ekonomiczny wymieniany jest jako potencjalna przyczyna mniejszej ilości delegacji w 2012
– 6 na 10 badanych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w różnych lokalizacjach

Delegacja tylko w dobrym hotelu
Hotele będą musiały zawalczyć o podróżujących służbowo biznesmenów. Ponieważ wzrosły ceny, konsumenci oczekują poprawy standardów. Podczas delegacji ważne jest dla nich zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanych usług. Ponad 45% pytanych często pracuje w pokojach hotelowych, co za tym idzie, dla 77% respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do Internetu. Młodzi chętniej pracują w otwartych przestrzeniach, takich jak hotelowe lobby.

Kłopoty z wylotami
Menedżerowie wymieniają kłopoty związane z lotami jako najbardziej uciążliwe podczas podróży służbowych. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30%) oraz odlotem samolotów (37%).

Zachęcamy do zapoznania się z raportem w wersji angielskiej: http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/publikacje/raporty/6be492f316f74310VgnVCM1000001a56f00aRCRD.htm/

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA – największego stowarzyszenia w branży.

Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna “Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).

Pałac Mortęgi to zabytkowy kompleks budynków, położony we wsi Mortęgi na Warmii i Mazurach. Wcześniej budynek służył jako Uniwersytet Ludowy, biuro Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej „Przyszłość” oraz jako przedszkole. W roku 2013 rozpoczęły się prace, aby budynek przekształcić w pierwotny pałac i stworzyć obecne miejsce Pałac Mortęgi Hotel&Spa.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.