Ponad 6000 spotkań i wydarzeń biznesowych w Katowicach w 2013 roku

Raport - turystyka biznesowa Katowice 3013.

W 6033 spotkaniach biznesowych w stolicy Górnego Śląska w 2013 roku uczestniczyło ponad pół miliona uczestników.  Średnie wydatki uczestnika spotkania konferencyjnego nie korzystającego z noclegu w Katowicach kształtowały się na poziomie 140 zł,  natomiast delegaci nocujący wydali średnio 580 zł, w tym na nocleg ok. 280 zł. Główne powody uczestnictwa w spotkaniach konferencyjnych w Katowicach: zdobywanie wiedzy, nawiązywanie nowych kontaktów, stosunkowo niskie koszty uczestnictwa, dogodna odległość od miejsca zamieszkania. 

Ponadto:

Podobnie jak rok wcześniej zliczono spotkania z 24 obiektów (8 – hoteli; 2 – biurowce z salami konferencyjnymi; 14 – instytucji publicznych, w tym uczelnie, urzędy, obiekty kultury). Łączna liczba spotkań konferencyjnych w tych obiektach w Katowicach w 2013 wyniosła: 6 033, w tym 1 013 trwało dwa dni i dłużej w porównaniu do roku 2012 oznacza to spadek liczby spotkań konferencyjnych o 1,40 %. Przy czym liczba spotkań trwających dwa dni i dłużej zmniejszyła się o ponad 10 %, a liczba spotkań jednodniowych nieznacznie wzrosła (o 0,42%).

Wśród 24 obiektów raportujących liczby spotkań konferencyjnych, były też takie obiekty gdzie liczba spotkań u nich zrealizowanych wzrosła o ponad 20%. Nie mniej w ogólnej liczbie spotkań w tych obiektach odnotowano niewielki spadek w porównaniu rok do roku.

Ciekawie prezentują się również oficjalne i nieoficjalne powody uczstnictwa w konferencjach w Katowicach.

 

 

Uczestnicy reprezentujący firmy

Uczestnicy z org. non-profit i administracji

 

Uczestnik bez noclegu

Uczestnicy korzystający z noclegu

zdobywanie wiedzy

       4,68          

4,72

4,62

4,70

4,64

nawiązywanie nowych kontaktów służbowych

       3,93

3,91

3,97

3,91

4,00

stosunkowo niskie koszty uczestnictwa

     3,42

3,30

3,62

3,46

3,29

odległość od miejsca
zamieszkania

    3,27

3,24

3,32

3,35

3,04

certyfikat uczestnictwa/ dyplom

    3,24

3,57

2,66

3,17

3,45

wiedza o działaniach konkurencji

   3,22

3,44

2,84

3,01

3,80

aspekt towarzyski i osobisty Public
Relations

   3,15

3,11

3,23

3,11

3,25

renoma konferencyjnego obiektu

    3,03

3,10

2,91

3,03

3,02

promocja własnej firmy / instytucji

2,98

3,01

2,92

2,97

2,98

możliwości rekreacji i wypoczynku w czasie wolnym

2,32

2,36

2,24

2,28

2,43

inne atrakcje np.: karty członkowskie, bonusy, rabaty zakupowe

2,08

2,21

1,85

2,06

2,15

zakupy w mieście konferencyjnym

1,79

1,85

1,68

1,73

1,96

 

Pełny raport dostępny jest pod tym linkiem.

 

Źródło:

www.katowice.eu

www.convention.katowice.eu 


Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.

Hotel Alpin to miejsce dla każdego. Bliskość stacji narciarskich, szlaków turystycznych, bezpośrednie wyjście z Hotelu na deptak ciągnący się wzdłuż górskiego potoku Żylicy oraz malowniczych pagórków, sprawia, iż z łatwością można korzystać z uroków Szczyrku oraz jego okolicy.

Niezależnie od pory roku Karpacz zapewnia idealne warunki do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń i aktywności outdoorowych. Lato to czas górskich wędrówek karkonoskimi szlakami, zima – integracja na stoku na dwóch lub jednej desce.