Ponad 6000 spotkań i wydarzeń biznesowych w Katowicach w 2013 roku

Raport - turystyka biznesowa Katowice 3013.

W 6033 spotkaniach biznesowych w stolicy Górnego Śląska w 2013 roku uczestniczyło ponad pół miliona uczestników.  Średnie wydatki uczestnika spotkania konferencyjnego nie korzystającego z noclegu w Katowicach kształtowały się na poziomie 140 zł,  natomiast delegaci nocujący wydali średnio 580 zł, w tym na nocleg ok. 280 zł. Główne powody uczestnictwa w spotkaniach konferencyjnych w Katowicach: zdobywanie wiedzy, nawiązywanie nowych kontaktów, stosunkowo niskie koszty uczestnictwa, dogodna odległość od miejsca zamieszkania. 

Ponadto:

Podobnie jak rok wcześniej zliczono spotkania z 24 obiektów (8 – hoteli; 2 – biurowce z salami konferencyjnymi; 14 – instytucji publicznych, w tym uczelnie, urzędy, obiekty kultury). Łączna liczba spotkań konferencyjnych w tych obiektach w Katowicach w 2013 wyniosła: 6 033, w tym 1 013 trwało dwa dni i dłużej w porównaniu do roku 2012 oznacza to spadek liczby spotkań konferencyjnych o 1,40 %. Przy czym liczba spotkań trwających dwa dni i dłużej zmniejszyła się o ponad 10 %, a liczba spotkań jednodniowych nieznacznie wzrosła (o 0,42%).

Wśród 24 obiektów raportujących liczby spotkań konferencyjnych, były też takie obiekty gdzie liczba spotkań u nich zrealizowanych wzrosła o ponad 20%. Nie mniej w ogólnej liczbie spotkań w tych obiektach odnotowano niewielki spadek w porównaniu rok do roku.

Ciekawie prezentują się również oficjalne i nieoficjalne powody uczstnictwa w konferencjach w Katowicach.

 

 

Uczestnicy reprezentujący firmy

Uczestnicy z org. non-profit i administracji

 

Uczestnik bez noclegu

Uczestnicy korzystający z noclegu

zdobywanie wiedzy

       4,68          

4,72

4,62

4,70

4,64

nawiązywanie nowych kontaktów służbowych

       3,93

3,91

3,97

3,91

4,00

stosunkowo niskie koszty uczestnictwa

     3,42

3,30

3,62

3,46

3,29

odległość od miejsca
zamieszkania

    3,27

3,24

3,32

3,35

3,04

certyfikat uczestnictwa/ dyplom

    3,24

3,57

2,66

3,17

3,45

wiedza o działaniach konkurencji

   3,22

3,44

2,84

3,01

3,80

aspekt towarzyski i osobisty Public
Relations

   3,15

3,11

3,23

3,11

3,25

renoma konferencyjnego obiektu

    3,03

3,10

2,91

3,03

3,02

promocja własnej firmy / instytucji

2,98

3,01

2,92

2,97

2,98

możliwości rekreacji i wypoczynku w czasie wolnym

2,32

2,36

2,24

2,28

2,43

inne atrakcje np.: karty członkowskie, bonusy, rabaty zakupowe

2,08

2,21

1,85

2,06

2,15

zakupy w mieście konferencyjnym

1,79

1,85

1,68

1,73

1,96

 

Pełny raport dostępny jest pod tym linkiem.

 

Źródło:

www.katowice.eu

www.convention.katowice.eu 


Czterogwiazdkowy hotel ze spa, otoczony lasem, tuż nad rzeką Narew. Doskonały na wszelkiego rodzaju konferencje, bankiety, spotkania biznesowe - a także idealny dla rodzin, które szukają wypoczynku od zgiełku miasta.

Jesteśmy idealnym miejscem na odpoczynek podczas podróży służbowych dla biznesmenów, handlowców a także świetnym punktem wypadowym w czasie prywatnych wizyt w Łodzi dla osób ceniących spokój i ciszę.Nowocześnie wyposażony i profesjonalnie przygotowany M HOTEL, z sympatyczną i pomocną obsługą, łączący w sobie współczesność i duszę.