Dlatego też na tym stanowisku powinny znajdować się odpowiednio wykwalifikowane osoby. Coraz więcej pracodawców postanawia wysłać swoich handlowców na szkolenia sprzedażowe. Czy to dobra inwestycja? Co dają takie szkolenia? I gdzie można je zorganizować?
Szkolenia handlowe – na czym to polega?
Szkolenia handlowe zwykle trwają do kilku dni i składają się głównie z tematycznych wykładów oraz ćwiczeń. Głównym celem jest podniesienie wyników sprzedażowych handlowców poprzez nauczenie ich kilku podstawowych elementów. Zaliczają się do nich:
- efektywny proces sprzedaży, czyli prawidłowa organizacja sprzedaży oraz właściwa współpraca z innymi działami;
- umiejętności menadżerskie, czyli skuteczne i płynne zarządzanie pracą całego zespołu, w tym pracą sprzedawców;
- umiejętności handlowców, techniki sprzedaży, czyli skuteczna rozmowa z Klientem.
Uczestnicy szkolenia są też zapoznawani z zasadami wyszukiwania nowych Klientów, budowania pozytywnego wizerunku, a także ze znaczeniem marketingu i reklamy, które bardzo wspierają proces sprzedaży. Ale istnieją też szkolenia handlowe, które mają od podstaw przygotowywać nowych pracowników do samodzielnej pracy na stanowisku handlowca. Wtedy oprócz powyższych czynników, omawia się także pewne podstawy, na przykład ogólną charakterystykę pracy na stanowisku handlowca. Każde szkolenie handlowe czy sprzedażowe jest wcześniej przygotowywane pod kątem potrzeb przybyłych na nie osób. Organizator analizuje procesy sprzedażowe firmy, szukając pola, w którym warto byłoby coś poprawić. Następnie na tej podstawie układa plan szkolenia. Dzięki temu jest ono w 100% trafione, a dzięki temu bardziej skuteczne.
Dlaczego warto zainwestować w szkolenie handlowe?
Szkolenia sprzedażowe czy też handlowe to dobra inwestycja. W końcu to sprzedawcy i handlowcy są w gruncie rzeczy najważniejszymi osobami dla firmy, to od ich umiejętności, pracy i zaangażowania zależy wskaźnik sprzedaży firmy. Nawet największe przedsiębiorstwa upadają, gdy nie ma sprzedaży. Zatem poprawa jakości usług poprzez szkolenia sprzedażowe sprawi, że firma zyska więcej zadowolonych Klientów. Jeżeli na przykład sprzedawca nauczy się właściwej oceny potencjału Klienta, będzie kontaktował się tylko z tymi firmami, które dadzą mu największe szanse na sprzedaż. Gdy nauczy się prowadzić we właściwy sposób zawodowe rozmowy przez telefon, umówi więcej spotkań. A gdy będzie potrafił we właściwy sposób przedstawić wizerunek firmy oraz korzyści z wejścia z nią do współpracy, więcej rozmów z Klientami zakończy się sukcesem w postaci sprzedaży.
Jeżeli uważasz, że Twoi pracownicy potrzebują szkoleń sprzedażowych odwiedź stronę www.kontraktosh.pl i zapoznaj się z ofertą zdobywcy 2go miejsca w rankingu najlepszych firm szkoleniowych w Polsce w 2014r.