corel Opis tekstowy kategorii w sklepie internetowym

Tworzenie opisów tekstowych na stronach kategorii w sklepach internetowych, choć może przynieść właścicielom tych witryn istotne korzyści, nastręcza też wiele problemów.

Projektując w jednym ze sklepów internetowych stronę kategorii natknąłem się na ważki problem. Opis tekstowy, zajmował zdecydowanie za duóz przestrzeni, a więc mógł utrudnić ekspozycję produktów przez użytkowników ekranów o niewielkich rozdzielczościach. Być może między innymi dlatego, wciąż tak niewielu projektantów stron internetowych decyduje się na umieszczenie na nich tekstowego opisu. Znalazłem jednak rozwiązanie, które polecam wszystkim zainteresowanym. Część tekstu można schować pod przyciskiem „podaj dalej”. Muszę jednak zaznaczyć że takie rozwiązanie nie zawsze jest koniczne i polecam stosowanie tradycyjnej metody jak w przypadku tego opisu programów Corel Draw.


To nie wszystko, o czym musimy pamiętać projektując opisy dla sklepu. Ich wykonanie może zająć wiele tygodni, zwłaszcza gdy produktów są tysiące albo setki. Opis nie może stać się głównym elementem strony, bo przecież ma wspierać sprzedaż, a nie konkurować z listą produktów o uwagę klienta.

Przemyśl strategię

Decyzji o zamieszczeniu opisu kategorii na stronie sklepu nie należy podejmować pochopnie. Stosowna analiza powinna dotyczyć strategii pozyskiwania ruchu, charakterystyki docelowej grupy konsumentów, wreszcie stan zasobów ludzkich w firmie.

Podsumowanie

Powyższe zastrzeżenia i uwagi nie unieważniają znaczących korzyści, jakie przedsiębiorca może odnieść decydując się na sporządzenie omawianych opisów. Taki zabieg szczególnie przyciąga uwagę słabiej zorientowanych użytkowników. Ciekawe informacje dodatkowe o asortymencie posiadają też kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych. Oczywiście decyzję w sprawie zastosowania omawianego wariantu każdy kreator witryn internetowych, czy też właściciel firmy podejmuje na własną odpowiedzialność.

Hotel BoniFaCio SPA & Sport położony jest blisko przyrody w malowniczym zakątku Mazowsza, zaledwie godzinę drogi od Warszawy.

Radisson Blu Hotel & Residences Zakopane to wyjątkowy kompleks hotelowy położony u podnóża Tatr, na wzniesieniu - Antałówce – co pozwala na rozkoszowanie się malowniczymi, górskimi krajobrazami z okien pokoi hotelowych.

Event Hall w Fabryce Norblina to wyjątkowa przestrzeń eventowa w Warszawie, gdzie industrialny styl spotyka się z nowoczesnymi rozwiązaniami. Na ponad 600 m² można zorganizować różnorodne wydarzenia, od konferencji i bankietów po premiery filmowe. Do dyspozycji gości są sale kinowe z systemem Dolby Atmos®, przestronne lobby oraz 14-metrowy bar serwujący autorskie koktajle. Nowoczesne zaplecze audiowizualne, cateringowe i profesjonalna obsługa w zabytkowym otoczeniu Fabryki Norblina gwarantują unikatowy charakter każdego eventu.