Content marketing – wyzwanie dla małych i średnich firm

Content marketing jest obecnie najlepiej rokującą na przyszłość gałęzią marketingu. Podczas, gdy wiele form oddziaływania na użytkowników internetu wyczerpało już swoją formułę, marketing treści nie tylko zwiększa swoją skuteczność w walce o klienta, ale też rozwija się jego instrumentarium, powstają nowe rozwiązania, które pozwalają coraz szybciej docierać do większej liczby odbiorców.

Garściami czerpią z niego duże koncerny, niestety małe i średnie firmy pozostają często kilka kroków za nimi.

Rola własnych mediów w kształtowaniu wizerunku firmy

Powszechny dostęp do internetu zwiększył możliwości budowania wizerunku marki i tworzenia wiernej społeczności wokół niej. Prasa, portale internetowe, cz telewizja nie odgrywają już znaczącej roli w pośredniczeniu pomiędzy firmą, a jej klientami. Do głosu doszły własne media tworzone przezprzedsiębiorstwa.


Duże koncerny, często o światowym zasięgu, stały się wydawcami treści. Mają pełną swobodę w kształtowaniu relacji z czytelnikami, wyznaczają kierunki, mody, decydują o stylu życia. Do budowania społeczności wykorzystują emocje wspólne dla grupy wielbicieli, a także ich problemy i zainteresowania. To one są przedmiotem kampanii reklamowych, eventów i innych działań o charakterze promocyjnym. Produkty, usługi, czy wizerunek pozostają w tle. Wbrew pozorom to bardzo skuteczna strategia. Wydaje się, że właściciele mniejszych biznesów nie mają jeszcze wystarczającej świadomości w tym zakresie i wciąż skupiają się na promowaniu towarów, zamiast na rozwiązywaniu problemów swoich klientów.

Skuteczność własnych mediów

Media, które powszechnie wykorzystywane są do dialogu z fanami marki to strony internetowe, blogi, social media, a niekiedy własne portale (w przypadku zamożniejszych firm). Własne kanały dystrybucji treści wymagają sporo pracy i czasu, nie wystarczy bowiem stworzyć stronę, należy ją obudować dodatkowymi działaniami takimi jak Public Relations, SEO, Pay Per Clik i inne (świetnie oddaje to ilustracja zamieszczona na stronie https://www.internetum.com/marketing/).

Silna pozycja własnych mediów wpływa na wzrost liczby czytelników, a co za tym idzie, na wzrost sprzedaży (konwersji), im więcej zaś czytelników, tym silniejsza pozycja strony internetowej, czy bloga. To samonapędzające się koło warto wesprzeć mediami zewnętrznymi i uruchomić tzw. buzz marketing, czyli „bzyczenie” (komentarze, polecenia, itp.) wokół marki.

Content marketing małych i średnich firm

Małe firmy nie posiadają wielkich budżetów na cele promocyjne, warto więc skupić się na lokalnym rynku i angażować się w wybrane aspekty życia społeczności. Trafnie skorelowane wartości firmy z emocjami, czy potrzebami potencjalnych klientów mogą być tematem publikowanych treści (artykułów, postów, e-booków, filmów, itp.)

Koncepcja content marketingu zakłada dystrybucję cennych treści, przyciąganie uwagi i budowanie zaangażowania, tworzenie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i lojalności, zwiększenie świadomości marki oraz budowanie swojej marki jako lidera w branży (źródło: https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ ). Z całą pewnością zaufanie klienta zdobyte poprzez dostarczanie mu potrzebnych treści i stały kontakt z nim jest preludium do silnej pozycji marki na rynku i zwiększenia sprzedaży własnych produktów.

Kormoran Wellenes Medical SPA znajduje się w małej, zacisznej wsi Rowy. Niezwykłość tego miejsca to położenie - między wodami (rzeka, jezioro, morze ) a zielenią Słowińskiego Parku Narodowego. Kormoran to firma rodzinna, nie należąca do żadnej sieci hotelowej.

Radisson Blu Hotel & Residences Zakopane to wyjątkowy kompleks hotelowy położony u podnóża Tatr, na wzniesieniu - Antałówce – co pozwala na rozkoszowanie się malowniczymi, górskimi krajobrazami z okien pokoi hotelowych.

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.