O czym pamiętać, organizując konferencję dla pracowników?

Konferencje służą nie tylko podnoszeniu kompetencji pracowników, ale również są narzędziem do budowania wielopłaszczyznowych relacji. To też doskonała okazja do zwiększania lojalności partnerów biznesowych. Z tych względów organizacja konferencji powinna przebiegać profesjonalnie i być szczegółowo zaplanowana na każdym etapie.

Lokalizacja i komfort

 

Na początku warto jest ocenić możliwości firmy i dokonać oceny czy wsparcie w postaci profesjonalnej agencji może ewentualnie pozwolić na zaoszczędzenie czasu i środków. W przypadku samodzielnej realizacji wydarzenia przede wszystkim należy zadbać o komfort pracowników i uczestników biorących w nim udział. Jeżeli konferencja będzie odbywała się np. w stolicy możliwe, że konieczne będzie zapewnienie przyjezdnym noclegu. Luksusowe apartamenty w Warszawie znajdujące się w centrum miasta to jeden z najlepszych wyborów. Należy dołożyć wszelkich starań, aby ważni goście mieli zapewniony komfort zarówno w czasie spotkania, jak i po nim.

Lokalizacja konferencji ma kluczowe znaczenie. Warto pamiętać, że architektura przykuwa uwagę, co można wykorzystać np. w materiałach promocyjnych. Ponadto budynek, w którym będzie odbywało się spotkanie, jest pierwszym, co ujrzy uczestnik po przybyciu na miejsce. Dlatego oprócz zaplecza technicznego i infrastruktury konferencyjnej należy też zwrócić uwagę na sam budynek i jego otoczenie. Ciekawym pomysłem jest zdecydowanie się na lokacje nieoczywistą i oryginalną, co zdecydowanie może pozytywnie wpłynąć na przebieg wydarzenia.

 

 

Organizacja konferencji – na co zwrócić szczególną uwagę?

 

Na początku najważniejsze jest staranne opracowanie projektu całego przedsięwzięcia oraz budżetu. Chodzi o wybór najlepszej lokalizacji, przygotowanie agendy spotkania, wdrożenie systemu rejestracji uczestników, jak również obsługi w zakresie zakwaterowania, cateringu oraz transportu. Należy też pamiętać o przygotowaniu materiałów konferencyjnych, czyli: toreb, druków reklamowych, ulotek, płyt lub innych nośników danych z prezentacjami, zdjęć, itp.

Przygotowanie zebrania należy rozpocząć od sporządzenia listy uczestników oraz zadbania o to, by wszyscy, którzy się na nim pojawią potwierdzili swoją obecność. Informacja o konferencji powinna zostać wysłana np. drogą mailową co najmniej dwa tygodnie wcześniej. Musi zawierać: dokładną datę i godzinę, czas trwania spotkania i jego temat. Konieczne jest również zawarcie prośby o potwierdzenie odbioru wiadomości. W przypadku, gdy konferencja odbędzie się za kilka dni, najlepiej jest poinformować wszystkich osobiście lub telefonicznie.

Miejsce spotkania trzeba przygotować wcześniej. Bardzo istotne jest, aby wszystkie zaproszone osoby miały miejsce, dlatego troska o odpowiednią ilość krzeseł jest w tym przypadku kluczowa. Kolejnym ważnym aspektem jest wyposażenie sali w sprzęt do prezentacji – kilka godzin przed konferencją należy sprawdzić czy wszystko działa.

Catering również musi zostać przygotowany przed spotkaniem, niedopuszczalne jest, aby w czasie prezentacji prelegentów rozpraszały osoby wnoszące poczęstunek lub napoje.

Młyn Jacka Hotel& Spa**** jest idealnym miejscem dla osób ceniących komfort, najlepszą jakość oraz profesjonalizm. Oryginalny wystrój wnętrz przedstawia historię starego młyna w nowoczesnym wydaniu. Dzięki doświadczeniu oraz zaangażowaniu zespołu hotel świadczy usługi na najwyższym poziomie, spełniając z sukcesem wszystkie oczekiwania swoich Gości.

Haston City Hotel to obiekt biznesowy znajdujący się w malowniczej okolicy, przy głównej drodze wyjazdowej w kierunku Poznania, między Obwodnicą Śródmiejską, a Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Położenie Hotelu sprawia, że osoby odwiedzające Wrocław mają nadzwyczaj dogodny dojazd. Hotel proponuje 111 nowoczesnych, dźwiękoszczelnych i klimatyzowanych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu. Haston City Hotel jest także doskonałym miejscem dla różnego rodzaju spotkań biznesowych i kongresów.

Cottonina Hotel & Mineral SPA Resort zajmuje się w organizacją wyjątkowych pobytów integracyjnych i spotkań biznesowych. Komfortowe zaplecze konferencyjne zostało starannie zaprojektowane tak, aby łączyć funkcjonalność ze stylowym wystrojem. Umiejętność dopasowania się do potrzeb Klientów jest kluczem do sukcesu, który posiadają nasi specjaliści. Dzięki nabytemu doświadczeniu sporządzą ofertę na miarę najbardziej wyszukanych potrzeb.