Pozycjonowanie lokalne, na długi ogon czy okresowe – które z nich będzie najskuteczniejsze?
-
Dla kogo pozycjonowanie lokalne?
-
Pozycjonowanie strony internetowej na długi ogon
-
Firmowa strona internetowa a pozycjonowanie okresowe
Wykorzystując te trzy metody pozycjonowania można uzyskać zadowalające efekty. Trzeba je jednak dobrze dopasować do własnych oczekiwań i zapotrzebowania konkretnej firmy na zasięg promocji.
Dla kogo pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie strony firmowej na rynku lokalnym to najtańsza forma pozycjonowania. Polega głównie na dodawaniu do frazy kluczowej nazwy danej lokalizacji, np. miasta lub województwa. Z tej formy pozycjonowania korzystają głównie dwa typy organizacji:
-
firmy, które kierują swoje usługi do lokalnych odbiorców, np. zakłady fryzjerskie, kancelarie prawne, biura rachunkowe, itp.
-
firmy o okrojonym budżecie na pozycjonowanie.
Jeśli w zasięgu zainteresowania przedsiębiorcy jest lokalne pozycjonowanie strony internetowej w Grodzisku Wielkopolskim, powinien on zainteresować się doświadczonymi firmami, świadczącymi takie usługi.
Pozycjonowanie strony internetowej na długi ogon
Pozycjonowanie strony internetowej na długi ogon to opcja coraz chętniej wykorzystywana przez wiele firm, jednak grupą, która najczęściej stosuje tę metodę są sklepy internetowe. Jest tak z kilku powodów. Po pierwsze, ten rodzaj pozycjonowania pozwala znacznie zmniejszyć koszty reklamy Google Ads. Po drugie, pozycjonowanie na długi ogon zapewnia mniejszą konkurencję. I wreszcie po trzecie – internauci coraz częściej wyszukują produkty, wykorzystując długie i dokładne nazwy. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie na długi ogon, czyli dokładną frazę kluczową, przynosi wymierne efekty.
Poznaj – SEO Wytłumaczone: Podstawy i sekrety optymalizacji
Firmowa strona internetowa a pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe wykonywane jest przed okazjami, które szczególnie dotyczą działalności danej firmy. Korzystają z niego np. sklepy z zabawkami przed Dniem Dziecka czy firmy stawiające blogi dotyczące konkretnego rodzaju usług związanych z Bożym Narodzeniem. To dobra opcja również dla sklepów, które planują dużą promocję lub wyprzedaż. Wybierając pozycjonowanie okresowe, działania należy podejmować na kilka miesięcy przed daną okazją, aby zapewnić sobie wystarczającą do osiągnięcia celu ilość czasu.