Możesz wpisać swój adres domowy, wynająć tanie biuro w Warszawie lub pójść pod adres jakiegoś wirtualnego biura i podpisać umowę o tzw. wirtualną siedzibę swojej firmy.
Jakie usługi świadczy wirtualne biuro ?
Wirtualne biuro to adres do rejestracji spółki, fundacji, stowarzyszenia lub działalności gospodarczej. Do zarejestrowania pod wirtualnym adresem nie musi być firma nowa. Również firma istniejąca może przenieść się pod adres biura wirtualnego.
Decydując się na biuro wirtualne ważnym elementem tej decyzji jest pójście pod wirtualny adres i rozpoznanie, co się pod nim znajduje.
Wirtualne biuro nie może być w obecnych czasach zbyt wirtualne. Nie powinno też być zbyt małe i koniecznie nie może tylko to być sam wynajem adresu na siedzibę, nawet gdyby to był najlepszy warszawski adres.
Wirtualne biuro musi zawierać w sobie sale do spotkań oraz wirtualny sekretariat, w którym zobaczymy przynajmniej dwie osoby.
Osoby te dbają o kontakt pomiędzy osobami przychodzącymi pod wirtualny adres a zarządem Twojej spółki, ewentualnie właścicielem firmy w przypadku chociażby wcześniej wspomnianej działalności gospodarczej czy mniej popularnej spółki cywilnej.
Kontakt taki jest bardzo istotny na wypadek przyjścia urzędnika z urzędu skarbowego, który może sprawdzać czy Twoja wirtualna siedziba spełnia założenia definicji siedziby.
Pod adresem siedziby musi znajdować się zarząd lub osoba, która posiada kontakt z zarządem.
Zarząd musi mieć możliwość zebrania się pod adresem biura wirtualnego i przeprowadzenia zgromadzenia. Wobec tego wirtualne biura muszą dysponować salami do spotkań.
Polecane wirtualne biura w Warszawie – VSL-System wirtualne biura Warszawa.
Wirtualny sekretariat oprócz podjęcia rozmowy z urzędnikiem skarbowym będzie podejmować także wszelkiego typu listy oraz paczki, spływające na adres wirtualnego biura do Twojej firmy.
Nawet w podstawowych pakietach znajduje się powiadamianie o korespondencji za pomocą email.
Jest ono możliwe również za pomocą SMS. Klienci decydujący się na jeszcze większą wirtualność mają przesyłane skany swojej korespondencji w plikach PDF jako załącznik do emaila.
W takim wypadku wirtualne biuro jest dla nich miejscem, do którego nie muszą często przychodzić oprócz oczywiście przymusowych zebrań zarządu spółki, zgromadzeń wspólników czy wszelkiego typu czynności wymaganych prawem, które muszą odbyć się pod adresem siedziby.
Gdzie najlepiej wykupić wirtualne biura ?
Wirtualne biura najlepiej dla swojej firmy wykupić w centrum Warszawy. Najbardziej polecaną dzielnicą jest Śródmieście. W Śródmieściu Warszawy jest bardzo dużo biurowców, zarówno starych, pamiętających okres PRL, jak i nowoczesnych drapaczy chmur. Są także kamienice biurowe, często przedwojenne, które są tak korzystnie ulokowane i tak wspaniale odrestaurowane, że przyciągają wiele podmiotów gospodarczych, jak i siedziby kancelarii adwokackich, komorników, radców prawnych czy notariuszy.
Wirtualne biura w Warszawie to oferta nie tylko dla osób mieszkających w stolicy. Wspólnikami spółek mających siedzibę w Warszawie mogą być osoby z dowolnych miejsc Polski, Ukrainy czy Białorusi. Siedziba w Warszawie to nie tylko prestiżowy, warszawski adres, ale również mała szansa kontroli skarbowych właśnie ze względu na wielką ilość firm ulokowaną w jednym miejscu, z czego bardzo dużo z nich stanowi tzw. dużych podatników.