Wymieniając upominki firmowe dla klientów, niekiedy znajdą się w tym gronie także elementy garderoby, gadżety sportowe, czy też przedmioty bardziej użyteczne, lecz mniej poręczne w momencie wręczani, jak parasolki, czy skrobaczki samochodowe. Coraz częściej w tej ścisłej grupie najbardziej poszukiwanych (rzeklibyśmy, wręcz pożądanych) przez potencjalnych klientów, znajdują się zawieszki zapachowe. Niby jest to gadżet, który kojarzy się wyłącznie ze światem motoryzacji, cóż więc mają z nim wspólnego upominki reklamowe?
Na co uważać, stosując upominki firmowe dla klientów jako marketingowe akcesorium?
Rzecz jasna, mamy w każdej gospodarce segmenty rynku, gdzie uwaga marketingowca powinna być położona z odmiennym akcentem i na ów segment należy skierować innego rodzaju narzędzia promocyjne i reklamowe. Te przedmioty, które sprawdzą się jako upominki reklamowe w jednym miejscu, niekoniecznie muszą „zagrać” w innym i mogą okazać się po prostu źle sprofilowanym mechanizmem marketingowym. Warto więc przemyśleć, nie tyle zakup partii gadżetów u producenta, co grupę docelową i czas ich wykorzystania.
Przykładowo, upominki firmowe dla klientów takie, jak gadżety sportowe, będą miały wzięcie na stoisku promocyjnym postawionym w czasie zawodów plenerowych lub choćby festynu familijnego. Natomiast rozdawane wszystkim klientom w trakcie krótkiego, sporadycznego pobytu w naszym biurze niekoniecznie będą miały takie samo wzięcie. Wizytę w biurze obsługi klienta powinny z naszej strony posumować takie upominki firmowe dla klientów jak, notesy, kalendarze czy planery. Podobnie jest z drobnym sprzętem samochodowym lub wymienionymi wcześniej już, parasolkami czy elementami odzieży casualowej – nie wszędzie będzie można je zastosować, choćby ze względu na nieco kłopotliwe gabaryty.
Najchętniej wybierane upominki firmowe dla klientów w roku 2020
Od wielu lat, ogromną, niegasnącą popularnością cieszą się kubki reklamowe. Pamiętamy zresztą, że tzw. kubki firmowe, to były właściwie pierwsze upominki reklamowe, ze stale powiększanej od lat 90-tych grupy drobnych prezentów reklamowych. Obok nich pojawiły się długopisy, czapeczki z logotypem firmy lub papeteria z chwytliwym hasłem reklamowym. Kalendarze i notesy są nota bene nadal na czele listy najczęściej produkowanych gadżetów reklamowych. Warto w nie inwestować, zwłaszcza, jeśli biuro lub punkt obsługi stanowią ważne ogniowo w komunikacji z klientem.
Istnieją oczywiście klienci i nisze rynkowe, w których wywołanie świadomości klienta na temat naszego brandu, wymaga zastosowania nieco subtelniejszych narzędzi i tweedy do gry wkraczają upominki firmowe dla klientów klasy premium. Ta grupa, to zazwyczaj drobna elektronika i rozciąga się od power-banków, słuchawek, pendrive`ów, aż do drogich przyborów piśmiennych, alkoholi w opakowaniach sygnowanych logotypem firmy, galanterii skórzanej. Takowe, dość luksusowe upominki firmowe dla klientów, równocześnie z niezaprzeczalna wartością samą w sobie, niosą swoiste niebezpieczeństwo. Po pierwsze, nie możemy ich wręczyć każdemu klientowi – nawet dysponujące potężnymi budżetami promocyjnymi firmy, nie są w stanie udźwignąć takich kosztów. Po drugie, takie upominki reklamowe nie są już niezobowiązującym drobnym upominkiem, a mogą doprowadzić do zaistnienia niezręcznej sytuacji, gdy obdarowany czuje się nie tylko zdziwiony, lecz nawet zażenowany.
Bezpieczniejsze w odbiorze są więc upominki firmowe dla klientów o mniejszej wartości, lecz zaskakująco użyteczne. Takimi jawią się przedmioty najprostsze, jak długopis czy zapachy samochodowe z nadrukiem firmowym. Więcej na ich temat znajdziesz tutaj: https://aroma4car.pl/zapachy-samochodowe/ W okresie Bożego Narodzenia warto postawić na upominki firmowe dla klientów, z akcentem świątecznym. Zwłaszcza zawieszki zapachowe mogą stać się gadżetem, który ucieszy nie tylko posiadaczy samochodów, lecz także tych, którzy chcą odświeżyć swoją szafę lub garderobę lub za pomocą zapachów świątecznych (Apple&Cinamonne, Funny Orange czy Wood Forest). Zawieszka zapachowa o aromacie świątecznym może przenieść nieco bożonarodzeniowej atmosfery także na stanowisko pracy, do pulpitu kreślarskiego lub skomputeryzowanego biura.