Publiczność pochowana w domach
Wiele firm wraz z początkiem pandemii przeszło na tryb pracy zdalnej. Kontakty biznesowe z pracownikami, kierownictwem, z klientami i kontrahentami mają formę hybrydową lub przeniosły się w do sieci. Z obawy przed koronawirusem zamiast spotkania twarzą w twarz wybieramy wideokonferencję. przybierając formę wideokonferencji. Czy potencjalni uczestniczy konferencji, którzy od miesięcy pracują zdalnie będą chcieli wziąć udział w konferencji branżowej? Od miesięcy z radia i telewizji płynie do nas jasny przekaz, że duże skupiska ludzi sprzyjają przenoszeniu się wirusów. Czy potencjalni widzowie zmienią zdanie z miesiąca na miesiąc? Jak zatem planować wydarzenia branżowe w 2021 roku? Z pomocą przyjść może live streaming.
Konferencje a streaming
W naszym kraju jest sporo przykładów konferencji, które zdecydowały się w części lub w całości na zmianę formy wydarzenia, właśnie na transmisję online. Wśród najbardziej rozpoznawalnych wymienić można np. I love marketing & business, konferencję która od lat wykorzystuje transmisje online jako formę dotarcia do potencjalnych odbiorców. Nie brakuje też mniej znanych konferencji branżowych, które już dziś zapowiedziały, że będą dostępne w formie transmisji online, jedną z nich jest np. Legal Marketing Day, konferencja marketingowa dla branży prawniczej.
Specyfika konferencji online
Konferencje organizowane w formie transmisji online mają swoją specyfikę, a co za tym idzie mają też pewną gamę kwestii, które warto w porę przemyśleć.
- Organizacja prelekcji – jeśli prelegenci występują kolejno to zasadniczo tematu nie ma. Gorzej jeśli paleta prelegentów jest obszerna na tyle, że panele nakładają się na siebie. Użytkownicy muszą mieć wybór jaką prelekcje chcą oglądać, kogo chcą słuchać, a to rodzi pewne pytania organizacyjne. Oczywiście firmy zajmujące się stramingiem konferencji mają już rozwiązania na tego typu sytuacje. Niemniej, przygotowanie tej kwestii jest szczególnie ważne, gdy organizowana przez nas konferencja ma być płatna.
- Modele dostępu – nie każdy zainteresowany wydarzeniem może mieć możliwość lub chęć uczestniczenia w nim od początku do końca. Wielu widzów ciekawią wybrane prelekcje. Systemy pay per view umożliwiają tworzenie wielu modeli płatnej subskrypcji, jednak wymaga to wcześniejszej organizacji i konfiguracji.
- Płatności w różnych walutach – widzem konferencji transmitowanej w Internecie może być każdy, niezależnie od miejsca, w którym aktualnie przebywa. Pamiętać musimy, że osoby mieszkające poza granicami naszego kraju często nie mają kont w polskiej walucie. System płatności powinien obsługiwać przynajmniej kilka o ile nie kilkanaście najbardziej popularnych walut.
- Help desk – im większe wydarzenie tym więcej uczestników, a wraz z nimi szereg problemów, które trzeba obsłużyć np. reklamacji, zwrotów, pytań o techniczne aspekty streamingu. Obsługa posprzedażowa bardzo mocno wpływa na ocenę jakości wydarzenia. Warto wybierać dostawców narzędzi, które automatyzują procesy help desku.
Źródło: https://streamonline.pl/