Szanowni Państwo!
18. edycja Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2007 coraz bliżej! A oto garść informacji o tym, co podczas targów będzie się działo:
Warmińsko – mazurskie regionem partnerskim TOUR SALON 2007
Województwo warmińsko – mazurskie zostało tegorocznym regionem partnerskim targów TOUR SALON. Jako region partnerski województwo będzie miało okazję w kompleksowy sposób zaprezentować swoje walory turystyczne. Nie zabraknie atrakcji przygotowanych specjalnie z myślą o gościach targowych. Prezentację regionu przygotowuje Warmińsko – Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna.
„Incentive Travel – podróże motywacyjne”
Pod takim tytułem odbędzie się seminarium przewodnie tegorocznych targów TOUR SALON, poświęcone turystyce biznesowej. Poprowadzą je światowej sławy specjaliści zajmujący się tematyką podróży motywacyjnych, tacy jak Tasso Pappas (były prezydent SITE), Nicola Chater (Prezydent SITE UK Chapter) oraz Padraic Gilligan (były Prezydent SITE w Irlandii, obecnie członek zarządu SITE). W ramach swoich wystąpień prelegenci opowiedzą o obecnych trendach w podróżach motywacyjnych i perspektywach ich rozwoju w przyszłości a także wskażą, jak odnieść sukces w organizowaniu incentive. Organizatorami seminarium są Poznań Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Wstęp na seminarium jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji, dostępnej na stronie www.tour-salon.pl.
Konkurs "Turystyka – wspólna sprawa" wyłoni najlepsze produkty turystyczne
Targi TOUR SALON 2007 zostały partnerem konkursu "Turystyka – wspólna sprawa". W konkursie tym biorą udział grupy partnerskie, a wygrywa jedna z każdego województwa. Oceniane są grupy oraz stworzone przez nie produkty turystyczne. 16 laureatów wojewódzkich zaprezentuje się podczas tegorocznej edycji TOUR SALON. "Turystyka – wspólna sprawa" to największy projekt szkoleniowo -doradczy dla branży turystycznej w Polsce. Szkolenia dla przedsiębiorców, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacji wspierających rozwój turystyki są dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Finał konkursu odbędzie się podczas targów TOUR SALON 2007. Więcej informacji: www.tws.org.pl.
Coraz więcej wysp
Od kilku już lat targom TOUR SALON towarzyszą przestrzenie specjalne – ekspozycje tematyczne wyodrębnione w taki sposób, by ułatwić wystawcom dotarcie do określonych grup docelowych. Na stałe już na targach zagościła „WySPA Zdrowia” – ekspozycja sanatoriów, uzdrowisk, ośrodków i hoteli SPA oraz wellness. Od ubiegłego roku targom towarzyszy także przestrzeń „Turystyka Biznesowa”, która skupia organizatorów konferencji, kongresów, szkoleń oraz wyjazdów motywacyjnych. Zupełną nowością tegorocznej edycji będą natomiast przestrzenie „Boat Expo” oraz „Extreme”. W pierwszej z nich wezmą udział firmy z branży żeglarskiej, wodnej i motorowodnej. Zaprezentowane zostaną m.in. jachty żaglowe, motorowe, łodzie motorowodne, kajaki, sprzęt do nurkowania oraz odzież żeglarska i sportowa. Druga z przestrzeni będzie z kolei miejscem spotkań organizatorów i miłośników wypraw ekstremalnych oraz producentów i firm zajmujących się sprzedażą sprzętu wykorzystywanego w sportach ekstremalnych.
Nowe pawilony i dwudniowe bilety
W związku z rozszerzeniem tematyki targów TOUR SALON 2007 o nowe przestrzenie, tegoroczna ekspozycja zlokalizowana zostanie w aż 3 pawilonach, połączonych ze sobą oszklonymi łącznikami komunikacyjnymi. Dzięki temu goście targowi będą mogli poruszać się po całej ekspozycji bez konieczności wychodzenia na zewnątrz hali. Zupełną nowością tegorocznych targów będą także dwudniowe bilety dla profesjonalnych zwiedzających, które obowiązywać będą podczas dwóch pierwszych dni, przeznaczonych wyłącznie dla specjalistów z branży turystycznej i objętych całkowitą rerejestracją. Rejestracja ta jest już dostępna na stronie www.tour-salon.pl.
Stałe punkty programu
Pełną parą ruszyła akredytacja do udziału w workshopie Buy Poland, który w tym roku zorganizowany zostanie już po raz drugi i odbędzie się w dniach 24 – 25 października br. Podobnie jak w roku ubiegłym, przedsięwzięcie to opierać się będzie na wcześniej zaaranżowanych spotkaniach biznesowych polskich sprzedawców usług turystycznych z zagranicznymi touroperatorami (tzw. hosted buyers), zainteresowanymi organizacją turystyki przyjazdowej do Polski. Organizatorami workshopu są Międzynarodowe Targi Poznańskie, TTG Polska oraz Holiday Travel. Więcej informacji na stronie www.buypoland.pl.
Są już także pierwsze zgłoszenia do Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR FILM 2007, który w tym roku obchodzi swój 10. jubileusz. Filmy mogą być zgłaszane w 5 kategoriach: film służący promocji kraju lub regionu, film reklamowy lub spot, film promujący turystykę aktywną, film turystyczny zrealizowany i zgłoszony przez telewizję oraz prezentacja multimedialna. Na laureatów czekają wartościowe nagrody. Jak co roku docenione zostaną najlepsze obrazy w poszczególnych kategoriach. Ponadto, po raz pierwszy w historii Festiwalu, Jury przyzna najcenniejsze trofeum – Grand Prix Tour Film 2007. Przewidziano także nagrody specjalne.