Zastosowanie chatbotów w turystyce

Branża turystyczna, tak samo jak w każda inna gałąź biznesu, musi ciągle doskonalić swoje usługi, aby być atrakcyjna dla klientów. Duża konkurencja powoduje, że i w turystyce ciągle pojawiają się nowe usługi i technologie. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie są zastosowania chatbotów w turystyce.

 

Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.

Chatbot – pomocne narzędzie w turystyce 

Turystyka już dawno zawitała w świat technologii i Internetu – biura podróży online, internetowe wyszukiwarki noclegów i lotów, a od niedawna również chatboty.

Podróże, zwłaszcza w odległe zakątki świata, nie są proste z logistycznego punktu widzenia – loty z przesiadkami, transport z lotniska do docelowego miejsca, wybór hotelu bądź kwatery. W każdej z tych sytuacji trzeba zarezerwować bilety, miejsca, a także dogadać wszystkie szczegóły. Bot usprawnia procesy, które są powtarzalne w biurach podróży i dzięki temu odciąża osoby tam pracujące. Odpowiada na najczęściej zadawane pytania, przyjmuje rezerwacje, a także je realizuje. W sytuacji, kiedy chatbot nie potrafi zrealizować zadania, nie pozostawia klienta samego sobie, lecz przekierowuje sprawę do moderatora. 

Jak chatboty mogą pomóc Twojej firmie turystycznej

  1. Zaoszczędzą czas

Chatboty mogą zastąpić ludzi w kontakcie z klientami. Biura podróży, personel hoteli oraz linii lotniczych musi odpowiadać na ogromną ilość tych samych, zasadniczo prostych pytań. W takim przypadku, chatbot z łatwością mógłby w szybkim czasie odpowiadać na pytania turystów, a pracownicy mieliby czas na zajęcie się bardziej złożonymi kwestiami. Dzięki temu każdy oszczędza czas – klienci oraz personel. 

  1. Są dostępne 24/7

Branża turystyczna nigdy nie śpi. Podróże w różne strefy czasowe, a także nocne loty i zakwaterowania hotelowe są stresujące dla turystów. W razie jakichkolwiek problemów chatboty są dostępne o każdej porze i bardzo szybko są w stanie udzielić informacji użytkownikom. Firma, która natychmiastowo rozwiązuje problemy klientów jest dla nich wiarygodna i zyskuje lojalność. 

  1. Zbierają dane

Poprzez historię wiadomości, chatboty mogą personalizować oferty na ich podstawie i wysyłać najbardziej dopasowane oferty do klientów. Z biznesowego punktu widzenia jest to bardzo cenna wartość. Poprzez tego typu badania rynku przez chatbota, firmy turystyczne mogą ciągle udoskonalać swoje oferty i wprowadzać nowe zmiany. 

  1. Obniżają koszty

Nowocześni turyści bardzo lubią korzystać z chatbotów, przede wszystkim z wygody oraz oszczędności czasu. Firmy zyskują oszczędność pieniędzy, ponieważ nie muszą zatrudniać osób dedykowanych do podstawowej obsługi klienta, czyli najczęściej – odpowiadania na pytania. W szybkim czasie można zautomatyzować większość zapytań, a następnie już tylko ją ulepszać.

Posiadanie chatbotów turystycznych ma same zalety, od profesjonalnej i szybkiej obsługi klientów, po automatyczną rezerwację biletów i planowanie podróży. Zadowoleni klienci to powracający klienci. 

 

Malowniczo położony nad brzegiem jeziora, w otulinie Mazurskiego Parku Krajobrazowego czterogwiazdkowy Hotel Robert’s Port Lake Resort & SPA jest idealnym miejscem wypoczynku na Mazurach.

Wygodne, klimatyzowane pokoje, wyśmienita kuchnia, restauracja z przeszkloną podłogą z widokiem na basen i panoramicznym widokiem na jezioro, przestronne i doskonale wyposażone sale szkoleniowe, ciekawe możliwości spędzania wolnego czasu oraz teren otoczony zielenią i lasami będą gwarancją udanego pobytu.

Dogodnie położony, trzygwiazdkowy hotel Śląsk jest idealnym miejscem na organizację konferencji i szkoleń w centrum Wrocławia.

Nowy Hotel Śląsk posiada ponad 100 miejsc noclegowych w pokojach 1 i 2 osobowych oraz apartamentach, składających się z pokoju dziennego z w pełni wyposażonym aneksem kuchennym, osobnej sypialni oraz łazienki.

Czterogwiazdkowy Scandic Wocław usytuowany jest w centrum miasta. Dogodny dojazd z autostrady A4/A8, niewielka odległość (12 km) od lotniska im. Mikołaja Kopernika oraz umożliwiający przebycie pieszo dystans do Głównego Dworca Kolejowego PKP, zapewniając uczestnikom komfort szybkiego dotarcia na miejsce spotkania.
Oferujemy bezpłatny dostęp do internetu (wi-fi) w całym hotelu.