Warto znaleźć miejsce na takie działania w swojej strategii marketingowej, ponieważ łatwiej będzie Ci trzymać rękę na pulsie – szybko dostosujesz stanowisko firmy do biznesowej rzeczywistości. W sprzedaży cross-sellingowej istotne jest monitorowanie jej wyników, dlatego warto zwrócić się do firmy, która prowadzi szeroko zakrojone analizy w dziedzinie e-commerce, np. https://brandly360.com/pl/monitoring-cross-sell/, dzięki czemu uzyskasz szczegółowy raport dotyczący takich transakcji.
Na czym polega cross-selling?
Cross-selling to sprzedaż łączona, w której klientowi, który dokonał już zakupu określonego towaru bądź usługi, oferuje się dodatkowe, uzupełniające opcje. Transakcja zwana jest inaczej sprzedażą krzyżową – podwyższa wartość koszyka, poprzez zwiększenie ilości kupionych przedmiotów lub usług. Dodatkowy produkt nazywa się produktem komplementarnym lub uzupełniającym i może nim być np. pasta do obuwia podczas zakupu butów.
W cross-sellingu nic nie tracisz, ponieważ produkt komplementarny oferuje się wtedy, gdy klient otworzył już swój portfel i podjął decyzję o zakupie. W najgorszym wypadku zrezygnuje z dodatkowego produktu. Stosując corss-selling pamiętaj, że komplementarny dodatek nie może przewyższać wartości podstawowego artykułu, który chce nabyć klient. W porównaniu z ceną głównego produktu wartość uzupełniających akcesoriów powinna być znikoma, wtedy łatwo nabywca doda coś jeszcze do koszyka.
Jakie są zalety cross-sellingu?
Cross-selling jest popularny, ponieważ poprzez oferowanie dodatkowych produktów, pozwala na zwiększenie dochodu firmy bez pomniejszania go o koszty poszukiwania nowego klienta. Sprzedaż krzyżowa pobudza do dalszych zakupów. Jeżeli klient ceni sobie produkt, szybciej decyduje się na zakup dodatków. To pokazuje, jak ważne są rekomendacje sprzedawanych dóbr. Szacuje się, że sprzedaż wiązana może podnieść przychody średnio o 10-30%, co udowadnia, że cross-selling jest tańszy niż pozyskiwanie nowego klienta.
Wzrasta przede wszystkim wartość pojedynczej transakcji, która wynika z przywiązania do produktu i lojalności wobec marki. W internetowej sprzedaży cross-selling może być w pełni zautomatyzowany. Jest też skuteczny przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu. Klienci, którzy kupowali kilka razy w Twoim sklepie, są skłonni kupić nowy produkt, bez czasochłonnego zbierania informacji i opinii na jego temat. Konsument, któremu oferuje się coś jeszcze, wchodzi w interakcję z marką – czuje się zauważony i szanowany.
W sprzedaży e-commerce dodatkową ofertą są banery reklamowe lub różne ikonki, które sugerują podobną kategorię, jaką dana osoba może się zainteresować. Automatyczny system pomaga klientowi znaleźć dokładnie to, czego szuka, a nawet dużo więcej. Wszystko po to, zwiększyć sprzedaż i zbudować lojalność konsumenta.