Czy warto wynająć powierzchnię magazynową?

Wynajem powierzchni magazynowej może stanowić korzystną opcję dla wielu firm i przedsiębiorstw – zarówno małych, średnich, jak i dużych.

Decyzja o wynajęciu magazynu wiąże się jednak z kilkoma istotnymi czynnikami, które warto rozważyć przed podjęciem finalnej decyzji.

Korzyści wynajmu powierzchni magazynowej

Koszty. Wynajęcie magazynu może być bardziej opłacalne niż budowa i utrzymanie własnego budynku. Dla dużych firm powierzchnia magazynowa to must have. Koszt miesięczny wynajmu magazynu jest znacznie niższy niż budowa i utrzymywanie własnego obiektu. Poza tym jego budowa zajmuje wiele miesięcy, co jest poważną przeszkodą dla wielu firm, które nie mogą sobie na to pozwolić. Dodajmy też, że jeszcze trzeba doliczyć opłaty eksploatacyjne. By sprawdzić, co jest dla danej firmy opłacalne, warto wykonać symulację kosztów obu opcji.

Elastyczność. Co ważne, wynajmując magazyn, firma może dostosowywać dostępną powierzchnię do zmieniających się potrzeb biznesowych. Elastyczność to jedna z zalet przy wynajmie magazynu. To oznacza, że można zwiększać lub zmniejszać przestrzeń w miarę rozwoju lub zwężania działalności. Dużo zależy od planu rozwoju firmy. Jeśli wybuduje własny magazyn czy halę, nie ma takiej możliwości albo wymaga to dodatkowego czasu i nakładów.

Wynajmując powierzchnię magazynową, firma ma większą elastyczność w podejmowaniu decyzji dotyczących lokalizacji czy dostępnej powierzchni. W przypadku zmiany potrzeb, można dostosować umowę wynajmu.

Lokalizacja. Powierzchnie magazynowe często znajdują się w strategicznych lokalizacjach, blisko centrów dystrybucji czy obszarów z dużym zapotrzebowaniem na produkty. Zwykle są położone obok ważnych dróg i świetnie skomunikowane. To pozwala na efektywne zarządzanie dostawami oraz zapewnia szybki dostęp do rynków.

 

 

Duży wybór. W Polsce branża magazynowa i logistyczna jest bardzo dobrze rozwinięta. Powierzchnie magazynowe są dostępne w różnych miastach – jak m.in. Warszawa, Katowice, Wrocław. Świetnie rozwijają się także mniejsze miasta i do tej pory mało popularne pod tym względem regiony.

Obsługa logistyczna. Wiele firm oferujących wynajem magazynów zapewnia również usługi logistyczne, takie jak pakowanie, etykietowanie czy obsługa zamówień, co może przyspieszyć procesy dystrybucji. Obsługa to dodatkowa zaleta takiego wynajmu.

Wynajem powierzchni magazynowej może być korzystnym rozwiązaniem dla wielu firm, zwłaszcza tych, które chcą uniknąć inwestycji w infrastrukturę i czerpać korzyści z elastyczności i lokalizacji.

Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.

Hotel Riviera to miejsce oddalone 15 min od obrzeży Warszawy oraz 11 km od Lotniska Modlin. Usytuowane z dla od zgiełku, zapewniającym ciszę i spokój. Dzięki naszemu położeniu Państwa szkolenie, konferencja, imprezy integracyjne itp. będzie w pełni kameralne.

Nieprzeciętna lokalizacja nad samym jeziorem w sercu Puszczy Piskiej,to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych miejsc na mapie Mazur.Doceniony przez Gości nowy butikowy hotel dla dorosłych i młodzieży 16+.Doskonałe miejsce dla spragnionych ciszy, spokoju i błogiego relaksu.