Można się z tym zgodzić, jednak CRM to coś więcej. Stanowi podstawę strategii skierowanej na utrzymywanie relacji z obecnymi klientami i potencjalnymi partnerami. Poznaj:
-
Czym jest CRM?
-
Jak działa system CRM?
-
Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?
Program CRM może mieć różną postać, w zależności od wielkości i potrzeb firmy. W sieci znajdziesz mnóstwo platform, które oferują oprogramowanie CRM idealnie dostosowane do oczekiwań mniejszych i większych przedsiębiorstw.
Czym jest CRM?
Skrót CRM pochodzi od angielskiego Customer Relationship Management. Mowa więc o platformie spełniającej zadania nie tylko sprzedażowe, ale też umożliwiające utrzymywanie kontaktu z klientem. Wdrożenie systemu CRM skutkuje zbieraniem kluczowych informacji na temat doświadczeń potencjalnych klientów i obecnych kontrahentów w zetknięciu się z ofertą. CRM jest więc nie tylko miejscem, gdzie możesz kontaktować się z klientami, ale też sposobem na zbudowanie z nimi trwałych relacji. Pomaga też w zbieraniu i zarządzaniu informacjami, które ich dotyczą.
Jak działa system CRM?
Po wdrożeniu systemu CRM następuje połączenie go ze wszystkimi możliwymi kanałami łączności z osobami zewnętrznymi. W systemie CRM gromadzone są dane z:
-
maili;
-
kliknięć w reklamy;
-
rozmów na czatach;
-
rozmów telefonicznych;
-
postów w mediach społecznościowych.
Na podstawie gromadzonych informacji o kliencie system klasy CRM zapewnia możliwość dopasowania oferty pod kątem konkretnej osoby. W skrócie więc pomaga wycisnąć jeszcze więcej z zarządzania relacjami z klientami. W ten sposób minimalizujesz ryzyko chybionych kroków.
Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?
dzięki oprogramowaniu CRM wiesz o wiele więcej o potencjalnych klientach niż z komunikacji bezpośredniej. Możesz zbierać dane tych użytkowników, którzy nawet na chwilę odwiedzili Twoja stronę internetową. Poza tym korzyści z wdrożenia systemu CRM jest o wiele więcej. Dzięki niemu:
-
Sprawniej zarządzasz sprzedażą i strategiami marketingowymi dopasowując je do potencjalnych nabywców.
-
Zyskujesz jedną bazę danych zawierającą informacje o klientach również tych przyszłych.
-
Skracasz czas reakcji i ujednolicasz pracę zespołów odpowiedzialnych za promocję, marketing i BOK.
-
Zwiększasz efektywność pracy zespołu.
-
Otrzymujesz świetne miejsce do planowania strategii marketingowych.
-
Rezygnujesz z tworzenia obszernych raportów i analiz na rzecz automatycznie generowanych raportów.
Gdy zapewniasz swojej firmie chmurowy system CRM, możesz zapomnieć o wielu innych narzędziach, z których do tej pory korzystaliście. To wygodne i niezwykle cenne narzędzie, które sprzyja zwiększaniu zysków i podniesieniu efektywności pracy.