Kodeks Dobrych Praktyk Firm Szkoleniowych został stworzony po to, aby sprawdzać rzetelność firm szkoleniowych i profesjonalizm w stosunku do klienta.
Kodeks ten zawiera cztery części, które dotyczą: informacji o firmie szkoleniowej, informacji o ofertach i sposobie pozyskiwania klientów, informacji o realizacji usług i o relacjach z otoczeniem firmy szkoleniowej.
W Kodeksie zawarte są wskazówki pozwalające określić to, jakie elementy wpływają na efektywność szkolenia. Przykłady niektórych z nich to:
· Dążenie do określenia rzeczywistych potrzeb szkoleniowych organizacji, zamawiającego i uczestników.
· Rzetelne dostarczanie informacji o możliwościach osiągnięcia celów biznesowych drogą działań szkoleniowych.
· Staranny dobór trenerów o adekwatnych kompetencjach.
· Dobór metody, form i narzędzi szkoleniowych.
Dzięki Kodeksowi Dobrych Praktyk Firm Szkoleniowych obie strony umowy mogą dopilnować poziom szkolenia, aby było ono efektywną inwestycją.
Oto opinie specjalistów z zakresu planowania i koordynacji szkoleń:
– „Najbardziej interesują nas ciekawe, a nie tradycyjne szkolenia. Potrzebny nam jest niestandardowy i inspirujący program, który daje uczestnikom możliwość natychmiastowego zastosowania w praktyce doskonalonych umiejętności. Jednak, aby szkolenie było arcyciekawe, potrzebne jest coś jeszcze, coś co jest unikalną wartością każdej profesjonalnej firmy szkoleniowej i co sprawia, że właśnie do niej kierujemy swoje oferty”(Agata Roziel Bank Zachodni WBK SA).
– „Nie szukamy szkoleń czy gotowych programów, ale raczej metod i sposobów aktywizacji umiejętności. Staramy się traktować szkolenia jako dynamiczny proces twórczy dopasowany do specyfiki zespołu i organizacji. Pamiętamy, że szkolenia muszą być wpisane w codzienną i długoterminową strategię biznesową, czyli profesjonalne doskonalenie i przygotowanie do zmian” (Rafał Cieplak Bank BPH SA).
Źródło: Szkolenia i Konferencje, Wrzesień 2007
Prezentacje – firmy szkoleniowe