Ekonomika turystyki

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.  

Sama turystyka jest zjawiskiem psychologicznym, społecznym, ekonomicznym, przestrzennym i kulturowym, a przedmiotem badań jest analiza zjawisk i procesów turystycznych. Ustalenie, w jakim stopniu ruch turystyczny wpływa na dobrobyt społeczeństwa i zaspokaja jego potrzeby. Celem ekonomiki turystyki natomiast jest ustalenie za pomocą naukowych metod najbardziej efektywnych instrumentów polityki turystycznej zmierzających do optymalnego zaspokajania szeroko rozumianych potrzeb społecznych związanych z tą dziedziną nauki. Przedmiotem badań jest społeczeństwo. Obiektem szczególnych badań są usługi turystyczne, produkty turystyczne a także produkcja, ich ocena, koszt i poziom świadczeń.

 

Turystyka obecnie to nie tylko podróż i pobyt w określonej miejscowości, ale również wszelkiego rodzaju następstwa takiego pobytu. W związku z tym firmy zajmujące się obsługą gości coraz częściej poszerzają zakres swego działania o wytwarzanie najbardziej pożądanych produktów turystycznych. A produkt turystyczny – są to wszelkie dobra, które kupują turyści, czyli noclegi, wyżywienie, akcesoria sportowe (narty, rowery, komplety wspinaczkowe, jachty). Zapotrzebowanie na tego typu towary jest dyktowane w podobny sposób jak zapotrzebowanie na typ odzieży w danym sezonie. Wyznacza go moda, trend, za którym podążają ludzie. Tego typu moda oczywiście dotyczy także miejsc, w które udajemy się na wypoczynek letni czy zimowy, na noclegi. W tym zakresie dużą rolę odgrywają akcje promocyjne miast czy obszarów turystycznych. Czym lepsza reklama tym większa ilość turystów. Produkt turystyczny stanowi kompozycję tego, co robią w danym czasie turyści oraz walorów urządzeń i usług, z których przy tym korzystają.

 

M-S-M

Hotel jest położony w samym sercu Warszawy, zaledwie kilka kroków
od Pałacu Kultury i Nauki, centrów biznesowych, kulturalnych
i turystycznych, przy skrzyżowaniu głównych ulic Warszawy -
Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich.

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.

Lemon Resort Spa to hotel butikowy zlokalizowany nad Jeziorem Rożnowskim, w jednym z najpiękniejszych regionów Polski – Pogórzu Rożnowskim, w miejscowości Gródek nad Dunajcem.