Wśród badanych internautów znajdują się klienci salonów kosmetycznych. Co więcej, inne badania udowadniają, że to właśnie gabinetów urody i fryzjerów poszukujemy w sieci najczęściej (badania zostały opublikowane w 2014 roku przez Ośrodek Badania Opinii Adama Kowalskiego). Wobec takich danych nie można przejść obojętnie obok szansy, jaką dają firmom różnego typu wyróżnienia czy konkursy. Jednym z najbardziej prestiżowych dla branży kosmetycznej jest Certyfikat Dobry Salon Kosmetyczny, który w tym roku zostaje przyznany już po raz kolejny. Pierwsza edycja (2013 rok) okazała się być wielkim sukcesem – strona konkursowa odnotowała tysiące odwiedzin, a właściciele zakładów kosmetycznych zdobyli nowych odbiorców na stałe – między innymi z tego powodu w tym roku również postanowili poddać się procesowi certyfikacji. Dużym prestiżem okazuje się być również udział w konkursie na Najlepszy Salon Kosmetyczny 2014, który z każdym dniem zyskuje kolejnych zwolenników. Jak widać, pomimo dużego nasycenia rynku kosmetycznego, istnieje wiele inicjatyw, które mogą podnieść wartość firmy i ukształtować jej pozytywny wizerunek. Zwłaszcza, że konsument digitalny jest czujny, a sieć stanowi dla niego ważne źródło informacji.