Bursztyn, Morze, Zamki i Solidarność promują Województwo Pomorskie na rynku turystyki biznesowej

Relacja z konferencji "Gdańsk & Region where business meets - cztery produktu turystyki biznesowej"

Narada na luksusowym jachcie, akademia gotowania krzyżackich potraw, poszukiwanie bursztynowego skarbu w ramach firmowej integracji czy gra terenowa dotycząca Solidarności i czasów PRL – to przykładowe propozycje dla organizatorów spotkań biznesowych. Gdańsk Convention Bureau promuje pomorską destynację na rynku MICE w oparciu o cztery produkty turystyczne: bursztyn, Solidarność, morze i gotyckie zamki. W ramach projektu prowadzone są działania marketingowe, które mają zachęcić organizatorów spotkań biznesowych do korzystania z oferty nawiązującej do dziedzictwa regionu.

Jednym z najważniejszych działań jest stworzenie bazy ofert i usług związanych z czterema produktami. Będzie ona obejmować nie tylko eventy, imprezy integracyjne, incentive, team- building, ale także wszystkie inne możliwe elementy oprawy spotkań firmowych. Dotyczy to m.in.: souvenirów, wystroju obiektów czy tematycznego menu. Baza zostanie umieszczona na stronie internetowej www.gdanskconvention.pl na początku 2012 roku. Pozwoli to na poszerzanie współpracy i tworzenie nowych atrakcyjnych ofert skierowanych do turystyki biznesowej.

– W konkurencji między destynacjami na rynku turystyki biznesowej chcemy się wyróżnić przewodnimi tematami związanymi z tożsamością regionu- mówi Anna Górska, prezes  Gdańskiej Organizacji Turystycznej /Gdańsk Convention Bureau (GCB). Zależy nam na tym, aby tworzone programy były kreatywne. Organizowane konferencje i warsztaty mają zwiększyć świadomość i wesprzeć działania promocyjne.

W celu promocji produktów turystyki biznesowej zrealizowane zostały cztery filmy. Premierowy pokaz odbył się w Hotelu Hanza podczas konferencji “Gdańsk & Region where business meets – cztery produktu turystyki biznesowej” 25 listopada br. Filmy pokazywane są także podczas trwających obecnie targów turystyki biznesowej EIBTM (The Global Meetings and Events Exhibition) w Barcelonie. Filmy Amber&Relax, Sea&Emotions, Solidarity&Freedom oraz Castle & Adventure dostępne są na oficjalnym kanale YouTube Gdańsk Convention Bureau http://www.youtube.com/GdanskRegionCVB

Dotychczas w ramach projektu zorganizowano pięć branżowych spotkań, w tym warsztaty poświęcone każdemu z produktów. Na ostatniej konferencji zaserwowano specjalny poczęstunek nawiązujący do czterech produktów turystyki biznesowej. Na stołach pojawiły się m.in.: Bursztynowe grzaneczki w towarzystwie morskiej pasty wędzonej z makreli, wędzone kabanosy w zamkowej piwnicy otulone ciastem oraz musem chrzanowym, Sałatka serowo – warzywna w barwach solidarności. Odbył się też kulinarny test Amber Tea i Amber Coffee z dodatkiem bursztynowej nalewki.

 – W każdym miejscu, w których odbywały branżowe spotkania szukaliśmy możliwie jak najwięcej elementów związanych z tematem przewodnim – mówi Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group. Część z tych inspiracj została włączona potem do stałej oferty. Potrzebnych jest jak najwięcej praktycznych przykładów i budowanie sieci współpracy. 

Są firmy, których oferta może doskonale uzupełnić istniejące propozycje w zakresie turystyki biznesowej. Dlatego tak istotne są nawiązywanie kontaktów i wymiana doświadczeń. Jedną z ciekawych inicjatyw to odmiana tulipana imienia Lecha Wałęsy. Pomysładowcą jest Robert Stoop, holender mieszkający na Żuławach. Kwiat w biało-czerwonych barwach może być oryginalnym gadżetem z Polski. Uczestnicy konferencji otrzymali na pamiątkę symboliczną cebulkę i umówili się, że wiosną zobaczą jak wyrosły kwiaty. Podczas konferencji przedstawiciele Bractwa Rycerskiego Ziemi Malborskiej wręczali uczestnikom “Smak Gothicu” – ciasteczka według XIV-wiecznej receptury przygotowane przez Bogdana Gałązkę. Takich przykładów jest więcej: zespołowa rywalizacja na pokładzie jachtów czy motorówek, prestiżowe bursztynowe upominki, eventy w zamkach czy animacje na terenach postoczniowych.

Prelegenci i prezentacje z konferencji w w Hotelu Hanza w Gdańsku w dniu 25 listopada 2011  “Gdańsk & Region where business meets – cztery produktu turystyki biznesowej”

– Działalność Gdańsk Convention Bureau i plan prezentacji regionu pomorskiego podczas targów EIBTM (The Global Meetings and Events Exhibition) w Barcelonie – Anna Górska, prezes Gdańsk Convention Bureau (GCB)
– Program Rozwoju Czterech Produktów Turystyki Biznesowej w Województwie Pomorskim –  Amber&Relax, Sea&Emotions, Solidarity&Freedom, Castle&Adventure – Alicja Kosicka, Jarosław Marciuk – Inspiros Consulting Group
Dobre praktyki w tworzeniu ofert produktowych, budowaniu sieci współpracy oraz promocji produktów turystyki biznesowej – Partnerzy Gdańsk Convention Bureau

Sea&Emotions
              – Lesław Januszewski – Premium Yachting – luksusowe rejsy po Bałtyku, czartery dla firm na dwóch luksusowych jachtach Jeanneau Sun Odyssey 42 DS. stacjonujące w gdańskiej marinie

              – Agnieszka Koneczna – 3Sports – Agencja eventowa i PCO – Profesjonalny Organizator Kongresów rekomendowany przez GCB – Firma posiada stacjonującą na przystani COSA w Gdańsku Górkach Zachodnich własną flotę  18 nowoczesnych jachtów klasy Laser Bahia.

Amber&Relax
              – Marta Basińska – S&A S.A. Firma S&A istnieje na rynku biżuterii od 1992 roku. Jest jedną z najbardziej znanych polskich firm w branży jubilerskiej. Organizuje dla grup turystycznych i biznesowych pokazy obróbki bursztynu w Manufakturze Bursztynu w Gdyni oraz pokazy szlifowania bursztynu w salonie S&A w Gdańsku.

             – Jakub Ryfa – JoyTrip – Travel and Event Agency – Laureaci konkursu Gdańskiej Organizacji Turystycznej na najlepszy produkt turystyczny za grę Władcy Bursztynu

Castle&Adventure
             – Rafał Mańkus – Muzeum Zamkowe w Malborku, wicedyrektor ds. marketingu i administracji

             – Jarosław Struczyński Kasztelan Zamku w Gniewie
             – Bogdan Gałązka – Gothic Cafe &Restaurant Malbork – Mistrz Kuchni, absolwent jednej z najbardziej prestiżowych szkół na świecie “Culinary Academy of New York” Autor książek Kuchnia Wielkich Mistrzów Zakonu Krzyżackiego w Malborku oraz Kuchnia Królów Polski na Zamku w Malborku. Najnowszy pomysł to Smak Gothicu – ciastka według XIV wiecznej zakonnej receptury

Solidarity&Freedom
             – Jarosław Żurawiński – właściciel firmy “DUX” – organizuje dla grup zwiedzanie dawnych terenów Stoczni Gdańskiej. Trasa tych wycieczek zawiera wybrane miejsca ważne dla Solidarności i Stoczni Gdańskiej, takie jak: – Plac Solidarności i Pomnik Poległych Stoczniowców – Druga Historyczna Brama – Plac budowy ECS -Sala BHP – Budynek dawnej Dyrekcji i Straży – Hala Ubootów – Brama Nr 1 – Pochylnie i dźwigi – Front Wodny i Wydział K2 – Hale produkcyjne S1…

             – Anna Kopek – właścicielka Teja Tur – Teja Tur jest członkiem Gdańskiej Organizacji Turystycznej i od 2009 roku należy do elitarnego grona PCO – Profesjonalnych Organizatorów Kongresów. Oferta firmy “Śladami Solidarności” została nagrodzona prze Gdańską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny

Prezentacja czterech filmów promujących turystykę biznesową w województwie pomorskim  Amber &Relax, Sea &Emotions, Solidarity & Freedom, Castle &Adventure – Alicja Kosicka, Jarosław Marciuk – Inspiros Consulting Group

Wszystkie prezentacje ukazujące dobre praktyki firm w rozwijaniu i promocji produktów turystyki biznesowej na Pomorzu prezentowane podczas konferencji dostępne są tu: http://www.slideshare.net/GdanskRegionCVB

Więcej zdjęć na stronie: http://www.gdanskconvention.pl/news/gcb/208/view/bursztyn-morze-zamki-i-solidarnosc-promuja-wojewodztwo-pomorskie-na-rynku-turystyki-biznesowej

———————–
Gdańsk Convention Bureau – dołącz do nas online:
Facebook – http://www.facebook.com/gdanskconventionbureau
Twitter –  http://twitter.com/GdanskRegionCVB
YouTube – http://www.youtube.com/GdanskRegionCVB
Slideshare –  http://www.slideshare.net/GdanskRegionCVB

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów.  Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA – największego stowarzyszenia w branży.

Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna “Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do odwiedzenia Pałacyku Otrębusy. Jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych jak również przyjęć i bankietów okolicznościowych.
Funkcjonalne wnętrza i sale naszego Pałacyku pozwalają na organizację konferencji do 200 osób.

Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.