Garściami czerpią z niego duże koncerny, niestety małe i średnie firmy pozostają często kilka kroków za nimi.
Rola własnych mediów w kształtowaniu wizerunku firmy
Powszechny dostęp do internetu zwiększył możliwości budowania wizerunku marki i tworzenia wiernej społeczności wokół niej. Prasa, portale internetowe, cz telewizja nie odgrywają już znaczącej roli w pośredniczeniu pomiędzy firmą, a jej klientami. Do głosu doszły własne media tworzone przezprzedsiębiorstwa.
Duże koncerny, często o światowym zasięgu, stały się wydawcami treści. Mają pełną swobodę w kształtowaniu relacji z czytelnikami, wyznaczają kierunki, mody, decydują o stylu życia. Do budowania społeczności wykorzystują emocje wspólne dla grupy wielbicieli, a także ich problemy i zainteresowania. To one są przedmiotem kampanii reklamowych, eventów i innych działań o charakterze promocyjnym. Produkty, usługi, czy wizerunek pozostają w tle. Wbrew pozorom to bardzo skuteczna strategia. Wydaje się, że właściciele mniejszych biznesów nie mają jeszcze wystarczającej świadomości w tym zakresie i wciąż skupiają się na promowaniu towarów, zamiast na rozwiązywaniu problemów swoich klientów.
Skuteczność własnych mediów
Media, które powszechnie wykorzystywane są do dialogu z fanami marki to strony internetowe, blogi, social media, a niekiedy własne portale (w przypadku zamożniejszych firm). Własne kanały dystrybucji treści wymagają sporo pracy i czasu, nie wystarczy bowiem stworzyć stronę, należy ją obudować dodatkowymi działaniami takimi jak Public Relations, SEO, Pay Per Clik i inne (świetnie oddaje to ilustracja zamieszczona na stronie https://www.internetum.com/marketing/).
Silna pozycja własnych mediów wpływa na wzrost liczby czytelników, a co za tym idzie, na wzrost sprzedaży (konwersji), im więcej zaś czytelników, tym silniejsza pozycja strony internetowej, czy bloga. To samonapędzające się koło warto wesprzeć mediami zewnętrznymi i uruchomić tzw. buzz marketing, czyli „bzyczenie” (komentarze, polecenia, itp.) wokół marki.
Content marketing małych i średnich firm
Małe firmy nie posiadają wielkich budżetów na cele promocyjne, warto więc skupić się na lokalnym rynku i angażować się w wybrane aspekty życia społeczności. Trafnie skorelowane wartości firmy z emocjami, czy potrzebami potencjalnych klientów mogą być tematem publikowanych treści (artykułów, postów, e-booków, filmów, itp.)
Koncepcja content marketingu zakłada dystrybucję cennych treści, przyciąganie uwagi i budowanie zaangażowania, tworzenie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu i lojalności, zwiększenie świadomości marki oraz budowanie swojej marki jako lidera w branży (źródło: https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ ). Z całą pewnością zaufanie klienta zdobyte poprzez dostarczanie mu potrzebnych treści i stały kontakt z nim jest preludium do silnej pozycji marki na rynku i zwiększenia sprzedaży własnych produktów.