CRM do kontaktu z Klientami – jak możesz go wykorzystać?

System CRM zwykle kojarzy się z platformą do zarządzania zadaniami w firmie i kontaktu z klientami.

Można się z tym zgodzić, jednak CRM to coś więcej. Stanowi podstawę strategii skierowanej na utrzymywanie relacji z obecnymi klientami i potencjalnymi partnerami. Poznaj:

  1. Czym jest CRM?

  2. Jak działa system CRM?

  3. Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?

Program CRM może mieć różną postać, w zależności od wielkości i potrzeb firmy. W sieci znajdziesz mnóstwo platform, które oferują oprogramowanie CRM idealnie dostosowane do oczekiwań mniejszych i większych przedsiębiorstw.

Czym jest CRM?

Skrót CRM pochodzi od angielskiego Customer Relationship Management. Mowa więc o platformie spełniającej zadania nie tylko sprzedażowe, ale też umożliwiające utrzymywanie kontaktu z klientem. Wdrożenie systemu CRM skutkuje zbieraniem kluczowych informacji na temat doświadczeń potencjalnych klientów i obecnych kontrahentów w zetknięciu się z ofertą. CRM jest więc nie tylko miejscem, gdzie możesz kontaktować się z klientami, ale też sposobem na zbudowanie z nimi trwałych relacji. Pomaga też w zbieraniu i zarządzaniu informacjami, które ich dotyczą.

 

 

 

Jak działa system CRM?

Po wdrożeniu systemu CRM następuje połączenie go ze wszystkimi możliwymi kanałami łączności z osobami zewnętrznymi. W systemie CRM gromadzone są dane z:

  • maili;

  • kliknięć w reklamy;

  • rozmów na czatach;

  • rozmów telefonicznych;

  • postów w mediach społecznościowych.

Na podstawie gromadzonych informacji o kliencie system klasy CRM zapewnia możliwość dopasowania oferty pod kątem konkretnej osoby. W skrócie więc pomaga wycisnąć jeszcze więcej z zarządzania relacjami z klientami. W ten sposób minimalizujesz ryzyko chybionych kroków.

Dlaczego warto wdrożyć systemy CRM?

dzięki oprogramowaniu CRM wiesz o wiele więcej o potencjalnych klientach niż z komunikacji bezpośredniej. Możesz zbierać dane tych użytkowników, którzy nawet na chwilę odwiedzili Twoja stronę internetową. Poza tym korzyści z wdrożenia systemu CRM jest o wiele więcej. Dzięki niemu:

  • Sprawniej zarządzasz sprzedażą i strategiami marketingowymi dopasowując je do potencjalnych nabywców.

  • Zyskujesz jedną bazę danych zawierającą informacje o klientach również tych przyszłych.

  • Skracasz czas reakcji i ujednolicasz pracę zespołów odpowiedzialnych za promocję, marketing i BOK.

  • Zwiększasz efektywność pracy zespołu.

  • Otrzymujesz świetne miejsce do planowania strategii marketingowych.

  • Rezygnujesz z tworzenia obszernych raportów i analiz na rzecz automatycznie generowanych raportów.

Gdy zapewniasz swojej firmie chmurowy system CRM, możesz zapomnieć o wielu innych narzędziach, z których do tej pory korzystaliście. To wygodne i niezwykle cenne narzędzie, które sprzyja zwiększaniu zysków i podniesieniu efektywności pracy.

Mamy zaszczyt zaprosić Państwa do odwiedzenia Pałacyku Otrębusy. Jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, wszelkiego rodzaju spotkań biznesowych jak również przyjęć i bankietów okolicznościowych.
Funkcjonalne wnętrza i sale naszego Pałacyku pozwalają na organizację konferencji do 200 osób.

Hotel Wyspiański to 3-gwiazdkowy obiekt, położony jest w świetnej lokalizacji, w sąsiedztwie Plant okalających Stare Miasto, co sprawia, że wszystkie główne atrakcje Krakowa są łatwo dostępne.

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.