Wszelkie koszty związane z organizowaniem dla swoich pracowników imprez integracyjnych, szkoleń, kursów oraz konferencji, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów. Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.(…)”. Muszą one jednak zostać właściwie udokumentowane.
Pierwszym i najważniejszym krokiem do należytego przedstawienia tego typu wydatków jest wykazanie, iż spółka organizuje dla swoich pracowników szkolenia, wyjazdy integracyjne, szkoleniowo-integracyjne, kursy czy konferencje, gdyż tak wynika z polityki personalnej realizowanej przez tą właśnie firmę.
Należy wykazać, że przedsiębiorstwo podejmuje wszelkie kroki w celu stworzenia właściwej atmosfery pracy, integrowania się pracowników i wzmocnienia ich więzi z firmą. Takie „firmowe eventy” łączą ze sobą szkolenia podnoszące kwalifikacje służbowe pracowników oraz gry i zabawy mające wypełnić czas wolny po szkoleniach. Pracownicy mają możliwość także skorzystania z atrakcji ośrodka hotelowego (siłownia, basen, bilard i inne). Koszty związane z organizacją wyżej opisanych wydarzeń ponosi spółka ze swoich środków obrotowych.
Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż wydatki przeznaczone na organizację imprez integracyjnych, wyjazdów szkoleniowych, kursów, konferencji czy chociażby spotkań Wigilijnych dla pracowników, finansowanych ze środków obrotowych Spółki, mogą stanowić w całości koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem ich stosownego udokumentowania.
Więcej informacji można uzyskać bezpośrednio ze strony Ministerstwa Finansów.