Czym są konferencje?

Konferencje w języku potocznym często są zastępowane wyrazami: sympozja, zjazdy lub kongresy. Poniekąd jest to poprawne – konferencje obejmują bowiem zarówno kongresy, jak i sympozja. Warto jednak znać dokładny sens każdego z tych słów.

Najszersze znaczenie mają konferencje, rozumiane jako zgromadzenie osób reprezentujących daną branżę (dziedzinę) i poruszające wiele kwestii wymagających omówienia. Oczywiście konferencje mogą mieć charakter zarówno krajowy, jak i międzynarodowy. Szczególną odmianą konferencji jest kongres, przewidziany dla bardzo szerokiego grona uczestników i trwający nawet kilkanaście dni. Najczęściej spotykane konferencje skupiają znacznie mniej uczestników i trwają kilka dni. Mianem sympozjów określa się natomiast konferencje poświęcone węższemu zakresowi tematów. Dlatego pojęcie to często pojawia się w kontekście np. spotkań lekarzy określonej specjalizacji. Na potrzeby niniejszego artykułu przyjmijmy jednak, że pojęcie konferencje będziemy stosować zamiennie z pozostałymi.

 

O czym należy pamiętać, organizując konferencje?

Osoby, które organizują konferencje, stają nie tylko przed koniecznością opracowania programu, wynajęcia sali konferencyjnej oraz zapewnienia uczestnikom zakwaterowania, ale także uczynienia z konferencji wydarzenia atrakcyjnego dla zaproszonych osób. Każdy szczegół zjazdu powinien być przemyślany i dopracowany. Nawet czynność tak podstawowa, jak wybór sali, w której odbywają się konferencje, ma znaczenie. Atmosfera tego miejsca wpływa na ocenę całości przez uczestników.

Osoby zgłaszające się na konferencje muszą otrzymać stosowne materiały, dotyczące przede wszystkim szczegółowego programu oraz listy prelegentów. Te materiały, a także potrzebny sprzęt audiowizualny trzeba przygotować odpowiednio wcześniej. Organizując konferencje pamiętajmy zawsze o gościach z zagranicy – wielu z nich będzie potrzebowało tłumaczy. Osoby przygotowujące konferencje powinny zadbać również o poczęstunek dla uczestników w przerwach sympozjów i po ich zakończeniu (dobrym pomysłem jest np. zorganizowanie bankietu). Czas wolny od spotkań i wystąpień warto zagospodarować, np. zwiedzaniem zabytków, propozycją udziału w imprezach towarzyszących itp. Obecnie konferencje, choć nie straciły swego oficjalnego charakteru, muszą bowiem opierać się na atrakcyjnych, najlepiej oryginalnych pomysłach.

———————————————————————————————————————

Serwis organizatorzyimprez.pl łączy zainteresowanych organizacją eventów ze specjalistami, którzy je przygotują. Baza organizatorów imprez obejmuje przeróżne oferty organizacji eventów, począwszy od bankietów i wesel, poprzez wydarzenia kulturalne i branżowe targi, a skończywszy na imprezach masowych. W katalogu prezentują się również firmy zapewniające obsługę techniczną, agencje hostess oraz firmy cateringowe – słowem, wszyscy specjaliści, których pomocy potrzebujesz, by przedsięwzięcie się udało – organizacja imprez z naszym serwisem jest łatwiejsza.

Mamy przyjemność zaproponować odwiedzenie Perły Leśnej znajdującej się w Nadarzynie koło Warszawy, w odległości 25 km od Dworca Centralnego i 16 km od portu lotniczego Okęcie, w bliskim sąsiedztwie Ptak Warsaw Expo.Atrakcyjne położenie obiektu, na terenie 15 - hektarowego, ogrodzonego kompleksu leśnego sprzyja czynnemu wypoczynkowi oraz organizacji imprez plenerowych.

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.

Zorganizuj konferencję, event lub wypocznij w wyjątkowym miejscu, gdzie nowoczesność spotyka się z naturą i spokojem. Hotel VINNICA, położony w malowniczym Sygneczowie, niedaleko Krakowa i Wieliczki, oferuje przestronne sale konferencyjne, komfortowe pokoje i wyśmienitą kuchnię opartą na lokalnych produktach.

Dzięki profesjonalnej obsłudze, eleganckim wnętrzom i dogodnej lokalizacji, każda wizyta staje się wyjątkowym doświadczeniem. Szukasz miejsca, które zainspiruje i zachwyci? Hotel VINNICA to odpowiedź na Twoje potrzeby.