Dobrze przespana noc lepsza od świetnego seksu według nowych badań zleconych przez Hotele Westin

Sieć hoteli Westin zleciła badania dotyczące snu. Ankieta była przeprowadzona wśród osób podróżujących, a wyniki pokazują, że ponad połowa przebadanych woli się porządnie wyspać niż uprawiać seks

Dobrze przespana noc jest lepsza od dobrego seksu według ponad połowy (55%) wszystkich ankietowanych w nowych badaniach analizujących zwyczaje spania podróżników w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, zleconych przez Westin Hotels & Resorts. A dokładnie jak zdesperowani jesteśmy jeżeli chodzi o dobry sen? Aż 38% odpowiadających twierdzi, że woleliby tabletki nasenne na poduszkach w pokojach zamiast czekoladek. Z tabletek relaksujących, nasennych lub leków na stres podczas podróży przed snem korzysta aż 61% osób.


Hotele Westin dokonały globalnej ankiety na temat snu wśród ponad 5000 osób często podróżujących w pięciu krajach. Jest to drugie tego typu badanie zlecone przez sieć. Pierwsze odbyło się ponad dziesięć lat temu, kiedy Westin wprowadził na rynek historyczne łóżko Heavenly Bed (Niebiańskie Łóżko). Kiedy Westin zadebiutował z rewolucyjnym wtedy całym białym łóżkiem, na rynku rozpoczęła się globalna hotelowa łóżkowa wojna, która od razu wysłała poliestrowe pościele i materace w przeszłość. Miliony podróżujących skorzystało z Niebiańskich Łóżek w ciągu dekady i okazuje się, że aż 63% badanych twierdzi, dopłaciliby hotelowi, który posiada ich ulubione łóżko.

Zapomnij o duchach w nocy, teraz kredyty hipoteczne, śluby i Blackberry nie pozwalają nam spać

Podczas gdy dobre łóżka w trasie są łatwe do znalezienia, sam sen może zdawać się trudny, nasze życie ciągle w biegu, kłopoty finansowe i problemy rodzinne często nie pozwalają osiągnąć dobrego snu.

  • 49% odpowiadających mowi, że z naszym 24/7 stylem życia przespana noc jest ważniejsza niż kiedykolwiek, chociaż niestety 65% uważa, że dzisiejsza technologia
    i bycie ciągle on line przeszkadza w śnie.

  • Nasze ukochane Blackberry są fatalnym partnerem do spania – 63% ankietowanych przyznało się, że telelefony przeszkadzały im w wyspaniu się

  • Większośc osób odpowiadających powiedziało, że największe zmartwienie niepozwalające im spać to rachunki i spłacanie kredytu lub stress w pracy (po 20%). Kolejny powód, który nie pozwala ludziom spać to kłopoty małżeńskie lub z partnerem (18%).


Kochanie mam ból głowy – Debata Sex kontra Sen

W ciągu 10 lat kiedy Westin przeprowadził ankietę dotyczącą spania, nasza potrzeba snu zwiększyła się, na czym cierpi nasze życie seksualne. Dzisiaj 55% osób czesto podróżujących woli sie porządnie wyspać niż uprawiać seks.

Inne kluczowe odkrycia ankiety:

Hotelowe Łóżka w po erze Heavenly:

  • Ponad połowa (55%) myśli, że świetne łóżko hotelowe zapewnia lepszy sen niż
    domowe łóżko, a ponad ¼ ankietowanych zgadza się, że spanie w łóżku hotelowym podczas wyjazdu biznesowego jest „luksusem”. W tej kwestii odnotowano znaczną zmianę, gdyż 10 lat temu aż 82% podróżujących narzekało na łóżka hotelowe.

Większość ankietowanych osób jest woli hotelowy materac (61%) i poduszki (56%) bardziej od domowych.

Kłopoty ze snem przypominają o sobie

  • 47% ankietowanych twierdzi, że niewyspana noc wpłynęła negatywnie na ich efekty biznesowe

  • A najczęstszy powód nieprzespanej nocy? Kłótnia z szefem lub z współpracownikiem (31%) lub z małżonkiem albo partnerem (28%)


Metoda Badania

Ankieta została przeprowadzona na podstawie StudyLogic, przez telefon wśród osób dorosłych, które są dyrektorami, menedżerami i średnio podróżują ponad 2 razy w roku. W globalnej ankiecie udział wzięło 12 krajów, w regionie EAME – 5, a w każdym kraju przebadanych zostało 1000 osób. Wśród przebadanych krajów znalazły się: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Meksyk, Hiszpania, USA
i UAE. Ankieta składała się z trzydziestu trzech pytań.

O Westin Hotels & Resorts

Westin Hotels & Resorts posiada 169 hoteli i resortów w ponad 31 krajach. Właścicielem sieci jest Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. (NYSE: HOT). Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących firm hotelarskich i posiada 960 obiektów w 97 krajach. Sieć Starwood Hotels & Resorts zarządza następującymi markami: St. Regis®, The Luxuy Collection®, W®, Westin®, Le Meridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, i niedawno Aloft i Element. Więcej informacji znajduje się na stronie www.starwoodhotels.com

Nowoczesny 3-gwiazdkowy hotel „Arena” został zaprojektowany z myślą o wymagających gościach, którzy cenią wygodne i praktyczne rozwiązania oraz pragną spędzić czas w miłej atmosferze. Klimat pomieszczeń i dogodna lokalizacja hotelu gwarantują doskonałe warunki do wypoczynku, relaksu i pracy. Hotel posiada pełne zaplecze noclegowo- gastronomiczne, centrum konferencyjne oraz ogród z kominkiem

Hotel SORAY w Wieliczce to wyjątkowe miejsce na organizację konferencji. Hotel posiada klimatyzowane sale konferencyjne wyposażone w projektor, duży ekran i nagłośnienie. Hotel oferuje catering podczas spotkania. Zaplecze konferencyjne jest doskonale połączone z częścią noclegową hotelu. Bezpłatny parking to duże udogodnienie, które Goście bardzo chwalą. Doskonała lokalizacja - tylko 7 minut od zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce, gwarantuje relaks i zapewnia atrakcyjny wypoczynek.

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.