Ekonomika turystyki

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.  

Sama turystyka jest zjawiskiem psychologicznym, społecznym, ekonomicznym, przestrzennym i kulturowym, a przedmiotem badań jest analiza zjawisk i procesów turystycznych. Ustalenie, w jakim stopniu ruch turystyczny wpływa na dobrobyt społeczeństwa i zaspokaja jego potrzeby. Celem ekonomiki turystyki natomiast jest ustalenie za pomocą naukowych metod najbardziej efektywnych instrumentów polityki turystycznej zmierzających do optymalnego zaspokajania szeroko rozumianych potrzeb społecznych związanych z tą dziedziną nauki. Przedmiotem badań jest społeczeństwo. Obiektem szczególnych badań są usługi turystyczne, produkty turystyczne a także produkcja, ich ocena, koszt i poziom świadczeń.

 

Turystyka obecnie to nie tylko podróż i pobyt w określonej miejscowości, ale również wszelkiego rodzaju następstwa takiego pobytu. W związku z tym firmy zajmujące się obsługą gości coraz częściej poszerzają zakres swego działania o wytwarzanie najbardziej pożądanych produktów turystycznych. A produkt turystyczny – są to wszelkie dobra, które kupują turyści, czyli noclegi, wyżywienie, akcesoria sportowe (narty, rowery, komplety wspinaczkowe, jachty). Zapotrzebowanie na tego typu towary jest dyktowane w podobny sposób jak zapotrzebowanie na typ odzieży w danym sezonie. Wyznacza go moda, trend, za którym podążają ludzie. Tego typu moda oczywiście dotyczy także miejsc, w które udajemy się na wypoczynek letni czy zimowy, na noclegi. W tym zakresie dużą rolę odgrywają akcje promocyjne miast czy obszarów turystycznych. Czym lepsza reklama tym większa ilość turystów. Produkt turystyczny stanowi kompozycję tego, co robią w danym czasie turyści oraz walorów urządzeń i usług, z których przy tym korzystają.

 

M-S-M

Misja
Naszą misją jest stworzenie miejsca, dzięki któremu nasza społeczność może inwestować w rozwój osobisty oraz rozwój swojej firmy.

Końska Dolina to malowniczy obiekt położony w sercu Beskidu Niskiego, tuż przy granicy ze Słowacją. Oferuje ponad 400 hektarów pięknych terenów, idealnych na rodzinny wypoczynek, firmowe wyjazdy i integrację. Znajdujące się tutaj nowoczesne sale konferencyjne, wyposażone w zaawansowany sprzęt multimedialny i szybkie Wi-Fi, tworzą komfortowe warunki do spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń. Końska Dolina zapewnia również różnorodne atrakcje, jak wycieczki konne i pikniki, które sprzyjają budowaniu relacji i inspirują.