Ekonomika turystyki

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.

We współczesnym świecie w prawidłowościach rządzących produkcją dóbr i świadczeniem usług związanych z obsługą oraz ruchem turystycznym wyodrębniła się kolejna naukowa dyscyplina zwana ekonomiką turystyki. Jest to dyscyplina ekonomii.  

Sama turystyka jest zjawiskiem psychologicznym, społecznym, ekonomicznym, przestrzennym i kulturowym, a przedmiotem badań jest analiza zjawisk i procesów turystycznych. Ustalenie, w jakim stopniu ruch turystyczny wpływa na dobrobyt społeczeństwa i zaspokaja jego potrzeby. Celem ekonomiki turystyki natomiast jest ustalenie za pomocą naukowych metod najbardziej efektywnych instrumentów polityki turystycznej zmierzających do optymalnego zaspokajania szeroko rozumianych potrzeb społecznych związanych z tą dziedziną nauki. Przedmiotem badań jest społeczeństwo. Obiektem szczególnych badań są usługi turystyczne, produkty turystyczne a także produkcja, ich ocena, koszt i poziom świadczeń.

 

Turystyka obecnie to nie tylko podróż i pobyt w określonej miejscowości, ale również wszelkiego rodzaju następstwa takiego pobytu. W związku z tym firmy zajmujące się obsługą gości coraz częściej poszerzają zakres swego działania o wytwarzanie najbardziej pożądanych produktów turystycznych. A produkt turystyczny – są to wszelkie dobra, które kupują turyści, czyli noclegi, wyżywienie, akcesoria sportowe (narty, rowery, komplety wspinaczkowe, jachty). Zapotrzebowanie na tego typu towary jest dyktowane w podobny sposób jak zapotrzebowanie na typ odzieży w danym sezonie. Wyznacza go moda, trend, za którym podążają ludzie. Tego typu moda oczywiście dotyczy także miejsc, w które udajemy się na wypoczynek letni czy zimowy, na noclegi. W tym zakresie dużą rolę odgrywają akcje promocyjne miast czy obszarów turystycznych. Czym lepsza reklama tym większa ilość turystów. Produkt turystyczny stanowi kompozycję tego, co robią w danym czasie turyści oraz walorów urządzeń i usług, z których przy tym korzystają.

 

M-S-M

Ośrodek STARY MŁYN to Hotel Młynarz, zespół komfortowych, całorocznych domków, Karczma Młynarzówka i sale konferencyjne. Stary Młyn położony jest w malowniczym, zielonym rozlewisku Prosny, na skraju historycznej miejscowości Bolesławiec k. Wieruszowa - osady założonej w 1266 roku przez Księcia Kaliskiego Bolesława Pobożnego.

Hotel Amber*** usytuowany jest na wzgórzu w samym środku Gdańska, zaledwie 2 km od Głównego Miasta w spokojnej dzielnicy Suchanino, przy ul. Powstańców Warszawskich 45. Oferujemy zakwaterowanie w standardzie trzygwiazdkowym dla osób podróżujących biznesowo oraz turystycznie. Hotel posiada własny duży parking również dla autokarów bezpłatny dla gości hotelowych.

Wyobraź sobie miejsce, gdzie luksus spotyka się z nieskazitelną naturą. Hotel Żubrówka ****, położony na skraju Białowieskiego Parku Narodowego, to nie tylko przestrzeń idealna do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, ale także oaza spokoju i relaksu. Nowoczesne zaplecze konferencyjne, wykwintna kuchnia regionalna oraz szeroka gama atrakcji integracyjnych sprawiają, że każdy pobyt w tym wyjątkowym miejscu staje się niezapomnianym przeżyciem. Odkryj, jak połączyć efektywną pracę z chwilami odprężenia w otoczeniu dziewiczej przyrody!