Ekspansja i rozwój turystyki biznesowej.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

O wzrastającym znaczeniu gospodarczym turystyki biznesowej w Polsce świadczy chociażby to, że w hotelach warszawskich o najwyższym standardzie aż 90 proc. gości to obcokrajowcy, którzy przyjeżdżają na kilka dni w interesach. Ze względu na limity dobowych wydatków hotelowych biznesmenów tych można uszeregować w grupach: – prezesi i członkowie bogatych firm, którzy z racji zajmowanych stanowisk wydają codziennie na usługi noclegowe minimum 200 USD, – negocjatorzy, dyrektorzy regionalni, pracownicy działów rozwoju, którzy wydają na nocleg do 150 USD, – przedstawiciele handlowi i kadra techniczna, którzy dysponują limitem 100 USD na opłacenie doby hotelowej.

Wielkie międzynarodowe organizacje gospodarcze, takie jak chociażby IBM, Siemens, IKEA, General Motors czy Dell inwestujące i robiące interesy w Polsce, wydają miesięcznie na podróże służbowe coraz wyższe sumy. Kwoty te mogłyby być znacznie wyższe, gdyby polskie hotele w jeszcze większym stopniu zaspokajały wymagania tego segmentu rynku turystycznego.


 


U podstaw rozwoju turystyki biznesowej leżą inne niż w pozostałych formach podróży turystycznych, uwarunkowania socjoekonomiczne. Podczas gdy w turystyce pozabiznesowej istotne są takie czynniki, jak np. dochody osób lub gospodarstw domowych, ceny, sezonowość i czas wolny, to w podróżach w interesach mniej liczy się czynnik kosztów. O wiele bardziej natomiast zależą one od ogólnych warunków ekonomicznych i koniunktury gospodarczej. Intensywność podróży w interesach podlega również o wiele mniejszym wahaniom pod wpływem klimatu, niż inne podróże turystyczne.

Turystyka biznesowa ma obecnie coraz większe znaczenie ekonomiczne. Stanowi też w turystyce międzynarodowej sektor niezwykle trwały i o dyskretnej, ale regularnej ekspansji.


 


Źródło: rynekturystyczny.pl

Kreatywne centrum eventowe Concordia Design to wyjątkowe miejsce, które jest częścią centrum design i kreatywności. Łączymy wynajem przestrzeni z organizacją wydarzeń o nietypowej formie. Proponujemy takie scenariusze eventów, które nie tylko pozytywnie zaskakują uczestników, ale też wspierają założone cele.

Fabryka Wełny Hotel & Spa to wielofunkcyjny i nowoczesny obiekt konferencyjny położony
w samym sercu Pabianic,w malowniczej okolicy tuż pod Łodzią.
Stworzony dla gości ceniących sobie komfort, relaks jak również lubiących aktywnie spędzać czas. Hotel idealnie nadaje się do organizacji różnego rodzaju konferencji, szkoleń oraz spotkań biznesowych czy bankietów.

Limanova Hotel położony jest w Limanowej, jednym z najładniejszych miast południowej Małopolski.