Ekspansja i rozwój turystyki biznesowej.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

O wzrastającym znaczeniu gospodarczym turystyki biznesowej w Polsce świadczy chociażby to, że w hotelach warszawskich o najwyższym standardzie aż 90 proc. gości to obcokrajowcy, którzy przyjeżdżają na kilka dni w interesach. Ze względu na limity dobowych wydatków hotelowych biznesmenów tych można uszeregować w grupach: – prezesi i członkowie bogatych firm, którzy z racji zajmowanych stanowisk wydają codziennie na usługi noclegowe minimum 200 USD, – negocjatorzy, dyrektorzy regionalni, pracownicy działów rozwoju, którzy wydają na nocleg do 150 USD, – przedstawiciele handlowi i kadra techniczna, którzy dysponują limitem 100 USD na opłacenie doby hotelowej.

Wielkie międzynarodowe organizacje gospodarcze, takie jak chociażby IBM, Siemens, IKEA, General Motors czy Dell inwestujące i robiące interesy w Polsce, wydają miesięcznie na podróże służbowe coraz wyższe sumy. Kwoty te mogłyby być znacznie wyższe, gdyby polskie hotele w jeszcze większym stopniu zaspokajały wymagania tego segmentu rynku turystycznego.


 


U podstaw rozwoju turystyki biznesowej leżą inne niż w pozostałych formach podróży turystycznych, uwarunkowania socjoekonomiczne. Podczas gdy w turystyce pozabiznesowej istotne są takie czynniki, jak np. dochody osób lub gospodarstw domowych, ceny, sezonowość i czas wolny, to w podróżach w interesach mniej liczy się czynnik kosztów. O wiele bardziej natomiast zależą one od ogólnych warunków ekonomicznych i koniunktury gospodarczej. Intensywność podróży w interesach podlega również o wiele mniejszym wahaniom pod wpływem klimatu, niż inne podróże turystyczne.

Turystyka biznesowa ma obecnie coraz większe znaczenie ekonomiczne. Stanowi też w turystyce międzynarodowej sektor niezwykle trwały i o dyskretnej, ale regularnej ekspansji.


 


Źródło: rynekturystyczny.pl

Old Town Haston to nietuzinkowe miejsce zlokalizowane w zabytkowym, XIV-wiecznym budynku. Usytuowany jest w bliskiej odległości od Starego Miasta, a bliskość przystanków autobusowych i tramwajowych umożliwia wygodną komunikację do dowolnej części miasta

AC Hotel by Marriott Wrocław to marka lifestylowa, należąca do sieci Marriott. Jest to pierwszy hotel AC w Polsce i pierwszy Marriott we Wrocławiu.

Młyn Jacka Hotel& Spa**** jest idealnym miejscem dla osób ceniących komfort, najlepszą jakość oraz profesjonalizm. Oryginalny wystrój wnętrz przedstawia historię starego młyna w nowoczesnym wydaniu. Dzięki doświadczeniu oraz zaangażowaniu zespołu hotel świadczy usługi na najwyższym poziomie, spełniając z sukcesem wszystkie oczekiwania swoich Gości.