Ekspansja i rozwój turystyki biznesowej.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

Dzięki wejściu Polski do Unii Europejskiej daje się zaobserwować szybki rozwój przyjazdowej turystyki biznesowej w naszym kraju. W różnych regionach kraju powstaje coraz więcej hoteli o międzynarodowym standardzie nastawionych na turystów biznesowych.

O wzrastającym znaczeniu gospodarczym turystyki biznesowej w Polsce świadczy chociażby to, że w hotelach warszawskich o najwyższym standardzie aż 90 proc. gości to obcokrajowcy, którzy przyjeżdżają na kilka dni w interesach. Ze względu na limity dobowych wydatków hotelowych biznesmenów tych można uszeregować w grupach: – prezesi i członkowie bogatych firm, którzy z racji zajmowanych stanowisk wydają codziennie na usługi noclegowe minimum 200 USD, – negocjatorzy, dyrektorzy regionalni, pracownicy działów rozwoju, którzy wydają na nocleg do 150 USD, – przedstawiciele handlowi i kadra techniczna, którzy dysponują limitem 100 USD na opłacenie doby hotelowej.

Wielkie międzynarodowe organizacje gospodarcze, takie jak chociażby IBM, Siemens, IKEA, General Motors czy Dell inwestujące i robiące interesy w Polsce, wydają miesięcznie na podróże służbowe coraz wyższe sumy. Kwoty te mogłyby być znacznie wyższe, gdyby polskie hotele w jeszcze większym stopniu zaspokajały wymagania tego segmentu rynku turystycznego.


 


U podstaw rozwoju turystyki biznesowej leżą inne niż w pozostałych formach podróży turystycznych, uwarunkowania socjoekonomiczne. Podczas gdy w turystyce pozabiznesowej istotne są takie czynniki, jak np. dochody osób lub gospodarstw domowych, ceny, sezonowość i czas wolny, to w podróżach w interesach mniej liczy się czynnik kosztów. O wiele bardziej natomiast zależą one od ogólnych warunków ekonomicznych i koniunktury gospodarczej. Intensywność podróży w interesach podlega również o wiele mniejszym wahaniom pod wpływem klimatu, niż inne podróże turystyczne.

Turystyka biznesowa ma obecnie coraz większe znaczenie ekonomiczne. Stanowi też w turystyce międzynarodowej sektor niezwykle trwały i o dyskretnej, ale regularnej ekspansji.


 


Źródło: rynekturystyczny.pl

Nowoczesny 3-gwiazdkowy hotel „Arena” został zaprojektowany z myślą o wymagających gościach, którzy cenią wygodne i praktyczne rozwiązania oraz pragną spędzić czas w miłej atmosferze. Klimat pomieszczeń i dogodna lokalizacja hotelu gwarantują doskonałe warunki do wypoczynku, relaksu i pracy. Hotel posiada pełne zaplecze noclegowo- gastronomiczne, centrum konferencyjne oraz ogród z kominkiem

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.

Młyn Jacka Hotel& Spa**** jest idealnym miejscem dla osób ceniących komfort, najlepszą jakość oraz profesjonalizm. Oryginalny wystrój wnętrz przedstawia historię starego młyna w nowoczesnym wydaniu. Dzięki doświadczeniu oraz zaangażowaniu zespołu hotel świadczy usługi na najwyższym poziomie, spełniając z sukcesem wszystkie oczekiwania swoich Gości.