Szacuje się, że liczba miejsc noclegowych znacznie wzrośnie przed Euro. Czego potrzeba zagranicznemu turyście? Jak zachęcić go do skorzystania z usług hotelarskich? To pytania, na które warto sobie odpowiedzieć, by móc jak najlepiej przygotować się i otworzyć na potrzeby klientów.
Konsekwencją organizacji Mistrzostw Europy w Polsce będzie z pewnością wzrost popytu na usługi hotelarskie. Rozbudowa istniejących obiektów oraz budowanie nowych jest koniecznością. Polska będzie musiała bowiem pomieścić około 1,5 mln zagranicznych turystów. Zapewnienie kibicom wszelkich udogodnień, zaoferowanie szerokiego wachlarza możliwości, ukazującego potencjalne korzyści, to gwarancja satysfakcji klientów i dodatkowego przychodu dla hotelu.
Wymagania są duże, a europejskie stawki kuszące. Jak dołączyć do prestiżowego grona hoteli o światowym standardzie? Mają na to szanse zarówno obiekty już istniejące, jak i nowo powstające – budowane na potrzeby Euro 2012. Przyciągają one zagranicznych inwestorów i wspierane są przez Unię Europejską. Branża hotelarska rozwija się w znacznym tempie, wciąż powstają nowe hotele, także te wysokiej klasy oraz hotele Spa&wWellnes. Zachęca to do inwestycji. Modernizacja, podwyższenie standardu oferowanych usług, a także poszerzenie ich zakresu, to priorytety. Warto również pomyśleć nad stałym rozwojem i podnoszeniem kwalifikacji personelu, kładąc szczególny nacisk na umiejętność komunikacji w językach obcych, a więc dodatkowe szkolenia językowe i szkolenia turystyczne. Kompetentny w oczach gości zespół jest dla hotelu dodatkową promocją podnoszącą rangę obiektu. Zdecydowanie wpływa to na pozytywny wizerunek firmy.
Warto również zachęcić do podejmowania przez obiekty hotelarskie współpracy z przedsiębiorcami innych dziedzin. Zorganizowanie kibicom sprawnej komunikacji między miejscem rozgrywek sportowych, a hotelem jest czymś bardzo ważnym. Hotel, współdziałając z lokalnymi biurami podróży bądź przewodnikami turystycznymi może dodatkowo zapewnić turystom wiele atrakcji w czasie wolnym. Warto bowiem poznać lokalne ciekawostki regionu, do którego się przyjechało i do którego warto będzie powrócić w przyszłości. Przyniesie to obustronne korzyści – promocja dla Polski oraz zadowolenie gości.
Specjaliści od marketingu wiedzą, że zadowolony klient bardzo często wraca do miejsc, z których wyjechał usatysfakcjonowany. Zatem jakość usług na tym konkurencyjnym turystycznym rynku musi prezentować międzynarodowy poziom. Znane marki natomiast przyciągają nowe osoby. Można więc przy okazji Euro 2012 nawiązywać współpracę z rozpoznawalnymi w Europie i na świecie cenionymi zagranicznymi sieciami hoteli i innymi przedsiębiorstwami. To zapewni obiektom hotelowym wysoki standard i poziom świadczonych usług, a w konsekwencji zwiększenie liczby gości. Będą to zyski nie tylko wymiaru materialnego. Liczy się również renoma.
Warto więc inwestować w nowe technologie i obiekty hotelarskie. Należy wykorzystać tą narodową okazję do kilkuletniego wielopłaszczyznowego rozwoju. Wraz z otrzymaną szansą na organizację piłkarskich Mistrzostw Europy Euro 2012 dostaliśmy także możliwość nabycia korzyści społeczno – ekonomicznych i poprawy wizerunku kraju na światowej arenie.
Czy nasz potencjał zostanie w pełni wykorzystany? To ocenić będziemy mogli dopiero po mistrzostwach. Oby sukcesy Polski (nie tylko te sportowe) były jak największe!
Anna Kędzierska