Euro 2012 a rozwój bazy hotelowej w Polsce

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012 zbliżają się coraz większymi krokami. Tydzień po tygodniu słyszymy spekulacje na temat przygotowań Polski do tego wielkiego sportowego wydarzenia. Największe emocje wzbudzają stadiony i autostrady - ich budowa oraz modernizacja. Zastanówmy się jednak nad innym aspektem – szansą na rozwój dla polskiej bazy hotelowej podczas mistrzostw.

Szacuje się, że liczba miejsc noclegowych znacznie wzrośnie przed Euro. Czego potrzeba zagranicznemu turyście? Jak zachęcić go do skorzystania z usług hotelarskich? To pytania, na które warto sobie odpowiedzieć, by móc jak najlepiej przygotować się i otworzyć na potrzeby klientów.

Konsekwencją organizacji Mistrzostw Europy w Polsce będzie z pewnością wzrost popytu na usługi hotelarskie. Rozbudowa istniejących obiektów oraz budowanie nowych jest koniecznością. Polska będzie musiała bowiem pomieścić około 1,5 mln zagranicznych turystów. Zapewnienie kibicom wszelkich udogodnień, zaoferowanie szerokiego wachlarza możliwości, ukazującego potencjalne korzyści, to gwarancja satysfakcji klientów i dodatkowego przychodu dla hotelu.

Wymagania są duże, a europejskie stawki kuszące. Jak dołączyć do prestiżowego grona hoteli o światowym standardzie? Mają na to szanse zarówno obiekty już istniejące, jak i nowo powstające – budowane na potrzeby Euro 2012. Przyciągają one zagranicznych inwestorów i wspierane są przez Unię Europejską. Branża hotelarska rozwija się w znacznym tempie, wciąż powstają nowe hotele, także te wysokiej klasy oraz hotele Spa&wWellnes. Zachęca to do inwestycji. Modernizacja, podwyższenie standardu oferowanych usług, a także poszerzenie ich zakresu, to priorytety. Warto również pomyśleć nad stałym rozwojem i podnoszeniem kwalifikacji personelu, kładąc szczególny nacisk na umiejętność komunikacji w językach obcych, a więc dodatkowe szkolenia językowe i szkolenia turystyczne. Kompetentny w oczach gości zespół jest dla hotelu dodatkową promocją podnoszącą rangę obiektu. Zdecydowanie wpływa to na pozytywny wizerunek firmy.

Warto również zachęcić do podejmowania przez obiekty hotelarskie współpracy z przedsiębiorcami innych dziedzin. Zorganizowanie kibicom sprawnej komunikacji między miejscem rozgrywek sportowych, a hotelem jest czymś bardzo ważnym. Hotel, współdziałając z lokalnymi biurami podróży bądź przewodnikami turystycznymi może dodatkowo zapewnić turystom wiele atrakcji w czasie wolnym. Warto bowiem poznać lokalne ciekawostki regionu, do którego się przyjechało i do którego warto będzie powrócić w przyszłości. Przyniesie to obustronne korzyści – promocja dla Polski oraz zadowolenie gości.

Specjaliści od marketingu wiedzą, że zadowolony klient bardzo często wraca do miejsc, z których wyjechał usatysfakcjonowany. Zatem jakość usług na tym konkurencyjnym turystycznym rynku musi prezentować międzynarodowy poziom. Znane marki natomiast przyciągają nowe osoby. Można więc przy okazji Euro 2012 nawiązywać współpracę z rozpoznawalnymi w Europie i na świecie cenionymi zagranicznymi sieciami hoteli i innymi przedsiębiorstwami. To zapewni obiektom hotelowym wysoki standard i poziom świadczonych usług, a w konsekwencji zwiększenie liczby gości. Będą to zyski nie tylko wymiaru materialnego. Liczy się również renoma.

Warto więc inwestować w nowe technologie i obiekty hotelarskie. Należy wykorzystać tą narodową okazję do kilkuletniego wielopłaszczyznowego rozwoju. Wraz z otrzymaną szansą na organizację piłkarskich Mistrzostw Europy Euro 2012 dostaliśmy także możliwość nabycia korzyści społeczno – ekonomicznych i poprawy wizerunku kraju na światowej arenie.

Czy nasz potencjał zostanie w pełni wykorzystany? To ocenić będziemy mogli dopiero po mistrzostwach. Oby sukcesy Polski (nie tylko te sportowe) były jak największe!

Anna Kędzierska

Airport Hotel Okęcie to nowoczesny hotel przy Lotnisku Chopina, oferujący 263 stylowe pokoje i apartamenty, centrum konferencyjne o powierzchni 2200 m² z 17 salami oraz bogatą ofertę gastronomiczną. Goście mogą korzystać z bezpłatnego shuttle busa, szybkiego Wi-Fi, strefy SPA i profesjonalnej obsługi. Eleganckie wnętrza inspirowane stylem lat 30. XX wieku tworzą wyjątkową atmosferę, idealną zarówno dla biznesu, jak i wypoczynku.

Jest to nowoczesny, w pełni klimatyzowany hotel o niepowtarzalnej atmosferze i wystroju wnętrz nawiązującym do stylu lat 30 – tych XX wieku, kiedy to latanie było elitarnym hobby.
W Airport Hotel Okęcie znajdują się 263 komfortowo wyposażone pokoje i apartamenty

Nowoczesny hotel Mercure Wrocław Centrum położony jest w kulturalnym,
handlowym i komunikacyjnym centrum Wrocławia – w sąsiedztwie największych
atrakcji turystycznych miasta, takich jak Rynek i Ostrów Tumski,
Muzeum Narodowe wraz z Panoramą Racławicką. Hotel oddalony jest 11 km
od międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław im. Mikołaja Kopernika,
a od dworca kolejowego i autobusowego jedynie 1 km. Do dyspozycji gości
hotelowych oddany jest monitorowany parking na ponad 200 miejsc.

Hotel ibis Styles umiejscowiony jest w centrum Wrocławia, vis-a-vis dworca kolejowego i tylko 1,5km od Rynku i 10 km od lotniska. Jest idealnym miejscem dla podróżujących biznesowo i turystycznie, a także rodzin z dziećmi.