Od chwili, w której dowiedzieliśmy się ze będziemy organizatorami, Euro 2012, było pewne ze będą budowane nowoczesne stadiony. Co jednak, gdy emocje związane z tak wielką imprezą miną? Jak zagospodarować cała infrastrukturę stadionową?
Jedną z pozycji może być organizowanie na nowo wybudowanych stadionach imprezy biznesowe, konferencje, szkolenia, imprezy masowe typu koncerty. Właśnie o takie wielofunkcyjne obiekty dla Warszawy i innych miast Polski zabiega polska branża spotkań. Przyznanie Polski Euro jest wyjątkową okazją, aby przyspieszyć oczekiwane od dawna decyzje o realizacji wizji Polski jako kongresów i międzynarodowych spotkań. Na 2,3 milionów turystów w Polsce, aż 40% deklaruje służbowy cel wizyty. Od 2000 roku także na skali całego kraju turystyka biznesowa stanowi nie tylko najbardziej dochodową, ale największą liczebnie część całego ruchu przyjazdowego (26,9 % tj. 4,1 mln osób) dopiero później klasuje się typowa turystyka.
Kongresy i podobne wielkie imprezy biznesowe to swoista ekstraklasa i lokomotywa rozwoju branży spotkań. Już bez zagłębiania się w definicje wiemy, że kongresy to imprezy największe a więc przynoszące spore dochody. Zapewniają one nie tylko wielogodzinne zajęcie sali konferencyjnej – tak samo jak w przypadku koncertu, – ale także noclegi w hotelach, zamawianie posiłków, sporą liczbę materiałów drukowanych, zabudową towarzyszących wystaw, usługi tłumaczy czy firm transportowych.
Jak więc widać organizacja konferencji to zapewnienie pracy nie tylko hotelom posiadającym odpowiednie sale ale również sporej liczby ludzi.
Źródło: BiznesPolska