Europa spotkań – strategie marketingowe w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów

W 12-tej edycji Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów, która odbyła się 4 października 2011 w Folwarku Zalesie uczestniczyli reprezentanci profesjonalnych organizatorów kongresów oraz hoteli konferencyjnych. Tematem Akademii była "Europa spotkań - strategie marketingowe w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów".

Według danych ICCA Polska w rankingu krajów organizujących międzynarodowe kongresy znalazła się w roku 2010 na 32 miejscu z liczbą 98 kongresów, a nasz sąsiad Niemcy na 2 miejscu z liczbą 542 kongresów. Wiodące  w Polsce miasto Kraków z liczbą 31 spotkań znalazło się na 60 tym miejscu , druga Warszawa na 66 miejscu z liczbą 28 spotkań , Wiedeń w tym czasie zorganizował 154 kongresy, Barcelona 148, Paryż 147, Berlin 138. Mamy więc do czego dążyć, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce, szczególnie, że konkurencja nie śpi. Convention Bureaux korzystając ze sprawdzonych już narzędzi przyciągają do siebie organizatorów kongresów np. Glasgow z pomocą działań Ambasadorów Kongresów w dwóch tylko latach 2005-2006 przyciągnęło 89 imprez , które przełożyły się na 24 miliony funtów dla lokalnej gospodarki.

Pani Dr Agata Niemczyk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we wprowadzeniu teoretycznym Akademii przedstawiła uczestnikom istotę  orientacji marketingowej, czyli jak wybrać, zdobyć i utrzymać rynek zbytu, podkreślając obecny wyraźny trend w kierunku marketingu partnerskiego.

Piotr Wilczek, Prezes A05 i SKKP przybliżył uczestnikom zasady Programu  Ambasadorów Kongresów Polskich.  Natomiast Anna Jędrocha Prezes Symposium Cracoviense i V-ce Prezes SKKP przybliżyła mechanizmy działania kluczowych podmiotów na rynku organizatorów międzynarodowych kongresów, tj. NGO’s, Core PCO, AMC’s. W drugiej części zaprezentowała ofertę International Convention & Congress Association i możliwości, jakie daje baza ICCA w pozyskiwaniu kongresów międzynarodowych stowarzyszeń.

Prof. Marek Pawełczyk, jako prezydent międzynarodowego stowarzyszenia International Institute of Acoustics & Vibrations  i Ambasador Kongresów Polskich   przybliżył tajniki procesu decyzyjnego przy wyborze destynacji na organizację kongresu od strony klienta, prezentując przy tym kilka bardzo ciekawych przykładów zagranicznych .  Sławomir Wróblewski, V-ce Prezes Meetings Poland, bazując na swoim długoletnim doświadczeniu, przygotował dekalog dla marketingowca z branży spotkań, jednocześnie prezentując szereg typowych  błędów i zaniedbań, jakie popełniamy w naszej pracy.

Na koniec Adam Mikołajczyk z Best Place Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc zaprezentował najlepsze kampanie promocyjne miast polskich i zagranicznych w turystyce biznesowej.

No  cóż pozostaje nam tylko wziąć się do roboty, jak powiedział Pan Adam Mikołajczyk, promocja destynacji dla turystyki biznesowej to proces długotrwały i konsekwentny, nie da się tego zrobić w kilka dni.


Blue Mountain Resort w Szklarskiej Porębie jest komfortowym oraz luksusowym kompleksem apartamentowym, który jest znakomitym miejscem na relaks i odpoczynek. Nasz obiekt powstał z myślą o komforcie dla gości oraz stworzenia przepięknego miejsca w samym sercu gór. Obiekt jest doskonałym połączeniem nowoczesności i rozrywki z ciszą i spokojem. To niepowtarzalne miejsce daje możliwość spędzenia czasu aktywnie, zrelaksowania się po trudnym dniu oraz zapomnienia o trudach codzienności.

Twój hotel uszyty na miarę! Nasz czterogwiazdkowy obiekt hotelowy znajduje się tuż przy kompleksie handlowo-usługowym Manufaktura. Odwiedź nas i poczuj klimat “Ziemi Obiecanej”, miejsca w którym rodziły się wielkie inwestycje i spełniały się marzenia o fortunie!

Końska Dolina to malowniczy obiekt położony w sercu Beskidu Niskiego, tuż przy granicy ze Słowacją. Oferuje ponad 400 hektarów pięknych terenów, idealnych na rodzinny wypoczynek, firmowe wyjazdy i integrację. Znajdujące się tutaj nowoczesne sale konferencyjne, wyposażone w zaawansowany sprzęt multimedialny i szybkie Wi-Fi, tworzą komfortowe warunki do spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń. Końska Dolina zapewnia również różnorodne atrakcje, jak wycieczki konne i pikniki, które sprzyjają budowaniu relacji i inspirują.