Event – co to jest i jakie są rodzaje eventów?

Z pewnością każdy z nas spotkał się już z anglojęzycznym pojęciem „event”, które szturmem wkradło się w codzienną mowę Polaków.

„Organizacja eventów”, „branża eventowa”, „event manager” i wiele innych fraz opartych na tym słowie sprawia, że coraz chętniej zagłębiamy się w tematykę eventów. „Event” – oznaczający w języku polskim „wydarzenie” – może określać imprezę towarzyską, spotkanie rozrywkowe, festiwal, koncert, wystawę, festyn rodzinny organizowany przez dane przedsiębiorstwo. Jak widać – słowo „event” stanowi synonim wielu wydarzeń, które mogą zostać utworzone w systemie Ekobilet. Jakie są rodzaje eventów, dlaczego warto je organizować i na czym opiera się event marketing? Rozwiewamy wątpliwości!

Event – definicja

Ze względu na szeroki zakres rozumienia słowa „event” – niejednokrotnie staje się ono narzędziem niewłaściwej komunikacji. Jak się okazuje – event, chociaż w najprostszym rozumieniu oznacza właśnie „wydarzenie” – nie jest jego zwyczajną formą. Owszem, to wydarzenie – jednak zaplanowane i zorganizowane z myślą o określonym celu i danej grupie odbiorców. Eventy to wszystkie te wydarzenia, do których powstania potrzeba złożonego procesu organizacyjnego – bazującego na projektowaniu, planowaniu, organizacji, produkcji i ewaluacji, czyli na końcowej ocenie projektu. Eventem może być więc festiwal czy koncert, jednak niekoniecznie będzie nim towarzyskie spotkanie grupy przyjaciół przy kawie. Co istotne, w procesie tworzenia eventów uczestniczy całe mnóstwo osób – począwszy od organizatorów, poprzez podwykonawców, aż po obsługę techniczną, firmy cateringowe i transportowe. Na szczęście,  dzięki funkcjonalnemu systemowi do rezerwacji biletów i ich sprzedaży jakim jest Ekobilet, organizacja takiego eventu staje się łatwiejsza.

Jakie są rodzaje eventów?

Eventy z powodzeniem można podzielić na kilka grup – skoncentrowanych na uzyskaniu innego celu poprzez organizację wydarzenia. Pierwszym, jednym z najpopularniejszych rodzajów eventów są eventy biznesowe (nazywane również „korporacyjnymi”), organizowane aby zrzeszać firmy pracujące w tej samej branży, w celu szkolenia dla specjalistów danej grupy czy – po prostu – stworzenia możliwości wymiany doświadczeń zawodowych. Innym rodzajem eventów są te rozrywkowe – znane większości z nas bardzo dobrze. To różnej maści koncerty, festiwale, występy oraz spotkania autorskie – zapewniające uczestnikom dobrą zabawę i relaks. Eventy mogą być też kulturalne – organizowane przez filharmonię czy operę, cechujące się sporą dostojnością i elegancją. Wymieniając rodzaje eventów nie można zapomnieć o tych, które jednoczą ludzi dla osiągnięcia szczytnego celu – a więc eventów charytatywnych – z których zebrany dochód wspiera finansowo określoną, wybraną wcześniej placówkę lub osobę. Być może wielu z nas miało okazję uczestniczyć w tak zwanym „evencie sportowym „ – na przykład biegu czy konkursie w danej dyscyplinie sportu. Eventem mogą być też targi oraz wystawy – stosowane najczęściej w procesie promocji konkretnej branży (targi ślubne, ogrodnicze, książki). Na liście najpopularniejszych eventów nie może zabraknąć spotkań z kandydatami na stanowiska polityczne – a więc eventów obywatelskich – do przygotowania których zwykle potrzeba bardzo wielu kroków w procesie organizacyjnym. Ostatnim rodzajem eventów są te marketingowe – mające na celu promocję konkretnego miejsca, na przykład szkoły tańca. Niezależnie od tego na jaki rodzaj eventu finalnie się zdecydujesz- nasza firma dostosuje się do twoich potrzeb i pomoże przy sprzedaży.

Dlaczego warto organizować eventy?

Organizacja eventów spotyka się z coraz to większym zainteresowaniem – nic dziwnego, to właśnie one stanowią jeden z najciekawszych rodzajów marketingu. Przedsiębiorstwa, chcące skrupulatnie śledzić najnowsze trendy w działaniach reklamowych, z całą pewnością powinny rozważyć wybór organizacji wydarzeń – dzięki którym firma może realnie zwiększyć świadomość marki wśród osób zainteresowanych ich produktem czy usługą. Eventy to również doskonała możliwość zintegrowania danego środowiska – na przykład wyżej wspomnianych specjalistów określonej branży. Co ciekawe, interesujący event działa znacznie lepiej niż reklama w formie broszury – którą wielu potencjalnych Klientów odruchowo wrzuca do kosza. Event daje możliwość przeżycia ciekawego, inspirującego doświadczenia – które w skuteczny sposób buduje pozytywny wizerunek marki, a co za tym idzie – zachęca osoby zainteresowane do skorzystania z ich usług bądź zakupu konkretnego produktu.

 

 

Czym jest event marketing?

Nie da się ukryć – to właśnie event marketing może okazać się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingu, z których będą korzystać firmy w najbliższych latach. Tradycyjna forma reklamy dla wielu z nas jest już nieco przestarzała i najzwyczajniej w świecie nudna. Dlatego świadomi znaczenia marketingu przedsiębiorcy powinni rozważyć zastosowanie interesującego, przyciągającego Klienta event marketingu – czyli działań marketingowych opartych na organizowaniu wydarzeń.

Przynoszący rezultaty event marketing obejmuje elementy takie jak promocja (a więc podkreślanie pozytywnych cech danego produktu czy usługi), edukacja (informowanie o produkcie bądź usłudze), integracji (możliwości spotkania się oraz wymienienia doświadczeń przez osoby z branży), interakcji (a więc poznania produktu czy usługi „na żywo”, swego rodzaju „doświadczenia” go) oraz – opcjonalnie – sprzedaży dodatkowej usługi lub produktu. Ostatni aspekt event marketingu może zobrazować wydarzenie zorganizowane przez producenta butów – który, oprócz obuwia, wyeksponuje na evencie elementy dodatkowe takie jak kosmetyki do jego pielęgnacji, ozdoby czy sznurowadła. Najważniejsze aspekty event marketingu, o których nie warto zapominać to z kolei budowanie rozpoznawalności marki oraz zwiększanie zaangażowania potencjalnych Klientów – przekładające się na popularne w marketingu „generowanie leadów”, czyli zdobywanie cennych kontaktów do osób, które rzeczywiście zainteresowane są zakupem.

Czy event marketing ma sens? Jak pokazują ostatnie trendy – to właśnie on jest jednym z najciekawszych, najskuteczniejszych narzędzi marketingu. Warto mieć na uwadze, że dobrze zrobiony event realnie przysporzy nam wielu nowych Klientów – a co za tym idzie pomoże w zwiększeniu sprzedaży. Profesjonalną organizacją eventów z przyjemnością zajmą się doświadczeni event managerowie, którzy odpowiedzą na nurtujące nas pytania i dopilnują, aby organizowane przez nas wydarzenie spełniło oczekiwania potencjalnych, uczestniczących w evencie Klientów.

Hotel Scandic Gdańsk znajduje się naprzeciwko dworca kolejowego Gdańsk Główny oraz zaledwie 800 metrów od słynnego Żurawia nad Motławą. Z przystanku autobusowego znajdującego się przed hotelem można w 20 minut dostać się na lotnisko. Ergo Arena położona jest 8 km od hotelu.

Hotel Amber*** usytuowany jest na wzgórzu w samym środku Gdańska, zaledwie 2 km od Głównego Miasta w spokojnej dzielnicy Suchanino, przy ul. Powstańców Warszawskich 45. Oferujemy zakwaterowanie w standardzie trzygwiazdkowym dla osób podróżujących biznesowo oraz turystycznie. Hotel posiada własny duży parking również dla autokarów bezpłatny dla gości hotelowych.

Niezależnie od pory roku Karpacz zapewnia idealne warunki do organizacji spotkań biznesowych, szkoleń i aktywności outdoorowych. Lato to czas górskich wędrówek karkonoskimi szlakami, zima – integracja na stoku na dwóch lub jednej desce.