Faktura wizytówką Twojej firmy

Faktura to główny dokument funkcjonujący w rzeczywistości gospodarczej, będący potwierdzeniem transakcji między stronami. Choć większość przedsiębiorców traktuje fakturę głównie jako dokument podatkowy, to jednak warto pamiętać, że może ona odgrywać również rolę wizerunkowo-marketingową.

Jeszcze kilkanaście lat temu wystawianie faktur było nie lada wyzwaniem – każdy tego typu dokument wypisywało się ręcznie lub na maszynie, samodzielnie wyliczając kwoty podatku, sumy brutto i netto itp. W dobie komputerów, urządzeń mobilnych oraz doskonałych programów do fakturowania tworzenie tego typu dokumentów zostało uproszczone do minimum – wystarczy kilka kliknięć, by stworzyć poprawną, kompletną fakturę VAT, początkową, końcową, w złotówkach czy walutach obcych. Nie sprawia to żadnych problemów, pozwala oszczędzać czas, a często i pieniądze.

 

 

Faktura jako element budowania wizerunku firmy

Skoro wystawianie faktur w większości firm jest już procesem niemalże automatycznym, warto uświadomić sobie, że dokumenty tego typu należy traktować nie jak świstki potrzebne tylko księgowej i urzędnikom skarbowym, ale jako element wizerunku danego przedsiębiorstwa.

W codziennym życiu często mówi się, że dobre pierwsze wrażenie potrafi zdziałać cuda. Nie inaczej jest w biznesie, a zasada ta dotyczy także faktur – podstawą jest to, aby były czytelne (napisane odpowiednią czcionką w wygodnym dla oka rozmiarze), schludne i przejrzyste. Większość programów do fakturowania jest zaprojektowana w taki sposób, aby faktury wyglądały elegancko, ale również czytelnie.

Dobrym pomysłem na budowanie wizerunku firmy wśród klientów jest umieszczanie na fakturze logo przedsiębiorstwa. Nie musi ono oczywiście od razu zajmować połowy strony, ale stylowo wkomponowane np. w prawym górnym rogu dokumentu z pewnością przyczyni się do utrwalenia świadomości marki wśród odbiorców.

Nie można zapominać także o aspektach wizualnych faktury. Dla przykładu – program do fakturowania Intaxo daje przedsiębiorcy możliwość wyboru jednego z kilkunastu gotowych szablonów wizualnych faktury, a także stworzenie własnego szablonu, będącego swoistą wizytówką firmy. U stałych klientów taki spersonalizowany dokument pozwoli utrwalać świadomość marki, zaś u jednorazowych może sprawić, że firma zapadnie osobom decyzyjnym w pamięć. Kreatywność, oryginalność i staranność w wykonywaniu tak podstawowego aspektu w działaniu każdej firmy jak faktura pozwala przypuszczać, że takimi samymi cechami odznacza się przedsiębiorstwo we współpracy z kontrahentami. A taka opinia jest już niewątpliwym rynkowym atutem!

Końska Dolina to malowniczy obiekt położony w sercu Beskidu Niskiego, tuż przy granicy ze Słowacją. Oferuje ponad 400 hektarów pięknych terenów, idealnych na rodzinny wypoczynek, firmowe wyjazdy i integrację. Znajdujące się tutaj nowoczesne sale konferencyjne, wyposażone w zaawansowany sprzęt multimedialny i szybkie Wi-Fi, tworzą komfortowe warunki do spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń. Końska Dolina zapewnia również różnorodne atrakcje, jak wycieczki konne i pikniki, które sprzyjają budowaniu relacji i inspirują.

Hotel 500 Tarnowo Podgórne położony jest jedynie 18 km od centrum stolicy Wielkopolski.
Hotel oferuje 170 komfortowych pokoi z bezpłatnym dostępem do Internetu oraz telewizją satelitarną.Z myślą o gościach biznesowych obiekt przygotował 11 klimatyzowanych sal konferencyjnych o wielkości od 35m2 do 350m2. Dzięki temu hotel może pochwalić się jednym z lepiej przygotowanych zapleczy szkoleniowych w obrębie Poznania i okolic. Wszystkie sale konferencyjne mają dostęp do światła dziennego.

Czterogwiazdkowy Hotel Mrągowo Resort & Spa położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie czystego jeziora Czos, na skraju Mazurskiego Parku Krajobrazowego, w otoczeniu dziewiczej mazurskiej przyrody.